مهاجرت کاری تایلند

ویزای کاری تایلند

ویزای کاری تایلند

در سال های اخیر درخواست ویزای کاری تایلند به یکی از محبوب ترین روش های کار درخارج از کشور تبدیل شده است. اتباع خارجی که قصد کار در تایلند را دارند باید ابتدا برای درخواست ویزای کاری تایلند اقدام نمایند. تایلند با بیش از 70 میلیون جمعیت پایگاه عظیمی از کارگران ماهر در بخش های مختلف دارد. قوانین کار در تایلند برای کارمندان خارجی و داخلی اعمال می شود.

ویزای کاری تایلند سندی است که به شما این امکان را می دهد به طور قانونی وارد این کشور شده و مشغول به کار شوید. به این نکته نیز توجه فرمایید که هر متقاضی که برای مجوز کار تایلند درخواست می کند باید قبل از ورود به تایلند ابتدا برای ویزای غیر مهاجرتی تایلند اقدام کند. ارائه این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می تواند کمک های شایانی را به شما عزیزان در خصوص ویزای کاری تایلند کند.

روند درخواست ویزای کاری تایلند

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی روند درخواست ویزای کاری تایلند بسیار ساده است. به طور کلی قبل از اعزام به این کشور باید از نزدیک ترین سفارت تایلند در ایران برای ویزای کاری تایلند درخواست دهید. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که اگر قصد دارید طولانی مدت در تایلند زندگی و کار کنید باید حق اقامت در تایلند را تمدید کنید. همه افرادی که شهروند تایلند نیستند و می خواهند در تایلند مشغول به کار شوند باید ویزای کاری تایلند را از کشور خود دریافت کنند. از سوی دیگر، برای درخواست مجوز کار و تمدید اقامت باید ویزای غیر مهاجرتی تایلند را داشته باشید.

متقاضیان عزیز برای درک بهتر روند درخواست ویزای کاری تایلند به جدول زیر مراجعه فرماییید:

روند درخواست ویزای کاری تایلندتوضیحات
تماس با سفارت تایلند در ایرانبا سفارت تایلند در ایران تماس بگیرید یا در صورت وجود از وب سایت سفارت بازدید کنید. سپس یک قرار ملاقات بگیرید.
جمع آوری مدارکمدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری تایلند را به صور کامل جمع آوری کنید.
ارسال مدارک و درخواستدر این مرحله باید درخواست تکمیل شده را به همراه مدارک مربوطه به سفارت تایلند ارسال کنید.
صبر جهت پردازش ویزابرای دریافت ویزای کاری تایلند باید صبور باشید.
دریافت ویزای کاری تایلنداگر از طریق پست ویزای کاری خود را درخواست داده اید، ویزای کاری شما از طریق پست ارسال خواهد شد.

روند درخواست ویزای کاری تایلند

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری تایلند

متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای کاری تایلند هستند برای درخواست ویزا باید مدارک زیر را به صورت کامل جمع آوری کرده و به کنسولگری تایلند ارائه دهند:

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی: پاسپورت شما باید دارای 6 ماه اعتبار و حداقل دو صفحه ویزای خالی باشد. اما اگر برای ویزای کاری 1 ساله درخواست می دهید پاسپورت شما باید حداقل 18 ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • تکمیل و امضاء فرم درخواست ویزای کاری تایلند
  • ارائه 2 قطعه عکس با پس زمینه سفید که اخیرا گرفته شده باشد.
  • اثبات تمکن مالی کافی به مبلغ 35000THB (بات تایلند) برای یک نفر برای پوشش مدت اقامت در تایلند
  • گواهی معتبر عدم سوء پیشینه
  • نامه تاییدیه صادر شده توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تایلند

درخواست مجوز کار پس از اخذ ویزای کاری تایلند

برای اینکه اجازه زندگی و کار در تایلند را داشته باشید، باید پس از اخذ ویزای کاری تایلند برای مجوز کار این کشور درخواست دهید. برای دریافت مجوز کار تایلند باید در اداره کار این کشرو درخواست دهید. پس از ورود به این کشور در وهله اول باید برای مجوز کار تایلند اقدام نمایید. مجوز کار تایلند به دارنده اجازه می دهد تا به طور قانونی در تایلند کار کنند. همچنین برای اینکه واجد شرایط دریافت مجوز کار تایلند باشید باید در شرکتی کار کنید که شرایط تعیین شده توسط وزارت کار را برآورده می کند.

شرایط تعیین شده عبارت اند از:

  • این شرکت باید دارای سرمایه ثبت شده حداقل 3000000THB (بات تایلند) باشد.
  • این شرکت یک تجارت صادراتی است که در سال گذشته حداقل 4000000THB (بات تایلند) حواله خارجی داشته است.
  • این شرکت حداقل 50 شهعروند تایلندی را استخدام می کند.

هنگامی که متقاضیان پس از اخذ ویزای کاری تایلند مجوز کار این کشور را نیز دریافت کردند. باید این مجوز را همیشه همراه خود داشته باشند. در صورتی که افسران مهاجرت به محل کار شما مراجعه کنند و درخواست دیدن آن را داشته باشند. اگر مجوز کار تایلند را ارائه ندهید ممکن است با جریمه های سنگینی رو به رو شوید. علاوه بر این مجوز کار تایلند حداکثر برای مدت 1 سال صادر می شود. اگر قرارداد کا رشما برای مدت کمتر از یک سال باشد مجوز کار شما نیز برای آن مدت صادر خواهد شد.

هزینه مجوز کار برای افرادی که ویزای کاری تایلند را دریافت کره اند به شرح زیر می باشد:

  • مجوز کار تایلند تا 3 ماه: 850THB (بات تایلند)
  • مجوز کار تایلند بین 3 تا 6 ماه 1850THB (بات تایلند)
  • مجوز کار تایلند بین 6 تا 12 ماه 3800THB (بات تایلند)

شرایط تمدید ویزای کاری تایلند

شرایط تمدید ویزای کاری تایلند به نسبت اخذ آن بسیار ساده تر است. برای اینکه اجازه اقامت طولانی مدت در تایلند را داشته باشید باید در اداره مهاجرت تایلند درخواست تمدید ویزای کاری تایلند کنید. شما باید تمدید ویزای کاری خود را قبل از انقضای ویزای فعلی به کنسولگری تایلند ارسال کنید. یعنی ظرف 90 روز پس از ورود به تایلند تمدید ویزای کاری به مدت 1 سال از ورود شما به این کشور داده می شود.

علاوه بر این، پس از پایان دوره تمدید، می توانید برای یک سال دیگر مجددا درخواست تمدید کنید. در نتیجه پس از حداقل 3 سال زندگی با ویزای کاری تایلند، شما واجد شرایط درخواست برای اجازه اقامت دائم می شوید. اگر چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقاله های بی شمار این سایت در خصوص ویزای کاری تایلند بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :