مهاجرت تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی برای متقاضیان و اتباع خارجی که مایل به تحصیل در کرواسی می باشند به عنوان مدرک اصلی جهت مهاجرت تحصیلی به کرواسی محسوب می گردد. دانشجویان رشته های مهندسی و مرتبط با فناوری، به ویژه، در کرواسی مکانی ایده آل برای توسعه ایده های جدید در میان برخی از درخشان ترین ذهن های جهان خواهند یافت. کیفیت آموزش ارائه شده در کرواسی سالانه ده ها هزار دانشجوی بین المللی را جذب می کند.

دانش‌آموزانی که کرواسی را انتخاب می‌کنند می‌توانند از بین برنامه‌ های مختلف در دانشگاه‌ های با رتبه ‌بندی خوب انتخاب کنند و تحصیلات کلاس جهانی را در کشوری زیبا دنبال کنند. اگر به دنبال مقصد عالی برای دریافت مدرک خود هستید، کرواسی می تواند انتخاب خوبی باشد. کرواسی با یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا می تواند مدرکی در سطح جهانی به شما ارائه دهد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی شرایط شما و ارئه مشاوره های خدماتی راهکارهای مفیدی را جهت مهاجرت تحصیلی در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط ویزای تحصیلی کرواسی

شرایط ویزا تحصیلی کرواسی برای دانشجویانی که می خواهند در کرواسی تحصیل کنند برای دانشجویان بسته به شهروندی آنها متفاوت است. دولت کرواسی درخواست کرده است که دانشجویان متقاضی تحصیل در هر یک از موسسات معتبر خود باید مدارک درخواست مربوطه را قبل از ورود (برای بسیاری از کشورهای دیگر) یا پس از ورود (برای چند کشور) به کشور ارسال کنند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا برای ورود به کرواسی نیازی به ویزا ندارند و با یک بار بازدید می توانند تا 3 ماه در این کشور حضور داشته باشند. با این حال، دوره های تحصیلی بیش از 3 ماه مستلزم آن است که آنها باید برای اقامت موقت که به مدت یک سال در ایستگاه پلیس محلی در مکان فعلی خود در عرض چند روز پس از ورود ثبت نام کنند.

شهروندان کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن برای ورود به کرواسی نیازی به ویزای ورود ندارند. اما آنها باید با تمام مدارک لازم برای درخواست اقامت موقت در کرواسی همراه شوند. شهروندان کشورهایی مانند چین، هند و امارات می توانند برای ویزای توریستی درخواست دهند و سپس برای اقامت موقت اقدام کنند، با این حال، ما به آنها توصیه می کنیم برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. زیرا در صورت تمایل تحصیل در کشور برای دوره های بیش از یک سال، درخواست اقامت موقت را آسان تر می کند. دانشجویان ملیت های دیگر برای ورود به کرواسی باید ویزای ورود دریافت کنند.

10 دلیل برای تحصیل در کرواسی در تصویر ذیل آمده است:

10 دلیل برای تحصیل در کرواسی

الزامات ویزای تحصیلی کرواسی

مدارک مورد نیاز برای درخواست اخذ ویزای تحصیلی و اجازه اقامت موقت دانشجویی در کرواسی به شرح زیر است:

  • یک کپی معتبر از گذرنامه برای اتباع غیر اتحادیه اروپا، یا کارت شناسایی معتبر برای اتباع اتحادیه اروپا
  • عکس رنگی در ابعاد عکس پاسپورت
  • اثبات محل اقامت که می تواند نامه ای از موسسه ای باشد که خوابگاه دانشجویی یا اجاره آپارتمان را ارائه کرده است. اگر در اقامتگاه خصوصی اقامت دارید، 48 ساعت پس از ورود خود به کرواسی، آدرس خود را در دفتر اداره پلیس محلی مربوطه ثبت کنید. اگر خوابگاه دانشجویی را انتخاب کرده اید، در این صورت آدرس به صورت خودکار ثبت می شود.
  • مدارک بیمه درمانی، دانشجویان بین المللی باید کارت بیمه معتبر اروپایی داشته باشند یا اگر توافق نامه دو جانبه ای بین کشور شما و کرواسی امضا شده است، در این صورت، یک فرم دوزبانه بگیرید و آن را پر کنید و توسط بیمه درمانی خود مهر بزنید. سپس فرم را به صندوق بیمه سلامت کرواسی ارسال کنید. اتباع کشورهایی که با کشور کرواسی توافق ندارند باید به موسسه بیمه سلامت مراجعه کنند تا طبق مقررات بیمه درمانی کرواسی را دریافت کنند.
  • شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای حمایت می تواند یک بورسیه تحصیلی با مدرکی دال بر داشتن بودجه کافی باشد. مدارک باید صورت حساب بانکی باشد.

حتما در نظر داشته باشید که تمامی اسناد ومدارک شما توسط یک مترجم رسمی با آپوستیل رسمی ترجمه شده و ارسال شده باشد.

الزامات ویزای تحصیلی کرواسی

هزینه ویزای تحصیلی کرواسی

اگر نگران هستید که کرواسی به اندازه سایر مقاصد محبوب اروپایی گران باشد، می توانید خیالتان راحت باشد. کرواسی ارزان‌تر از اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است و یک فرد مجرد می‌تواند با کمتر از 800€ (یورو) در ماه زندگی کند. اجاره یک آپارتمان یک خوابه می تواند تا 350€ (یورو) باشد و هزینه های عمومی مانند برق، آب و اینترنت تقریبا 210€ (یورو) خواهد بود. به خاطر داشته باشید که طبخ غذای خود ارزان‌تر از غذا خوردن در رستوران است و می‌توانید از زندگی راحت در کرواسی لذت ببرید. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسته به موسسه آموزش عالی، سطح تحصیل و برنامه متفاوت است.

مقایسه هزینه های تحصیل رشته های مختلف من جمله تحصیل پزشکی در کرواسی و تحصیل دنداپزشکی در کرواسی، در مقطع کارشناسی در کرواسی در نمودار زیر آمده است:

مقایسه هزینه تحصیل در رشته های مختلف در کرواسی

دانشجویان می‌توانند به اقامتگاه خصوصی بروند. یک اتاق یا آپارتمان اجاره کنند. هزینه اقامتگاه خصوصی بسته به موقعیت مکانی متفاوت است، خیر. از اتاق ها و امکانات رفاهی دانش آموزان می توانند انتظار داشته باشند که حدود 150€ (یورو) در ماه برای یک تخت، حمام و آشپزخانه پرداخت کنند. و حدود 250€ (یورو) در ماه برای یک آپارتمان استودیویی. دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره بها در ابتدای هر ماه هستند. قیمت غذای کامل در کافه تریاهای دانشجویی تقریبا 3€ (یورو) برای هر وعده غذایی است. برای دریافت وعده غذایی یارانه ای در کافه تریا، دانش آموزان باید کارت دانشجویی-iksica داشته باشند. مقاله پیشرو به نگارش تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :