مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین

استارت آپ فیلیپین

استارت آپ فیلیپین

یکی از مهمترین و مقرون به صرفه ترین راه های مهاجرت ثبت ایده های نوآفرینی و استارت آپ فیلیپین است که بسیار مورد توجه دانشجویان نخبه قرار گرفته است. فیلیپین کشوری تشکیل شده از 7641 جزیره است که تنها تعداد 100 جزیره قابل سکونت هستند. شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که فیلیپین یک کشور شناخته نشده و با کیفیت اقتصادی پایین در آسیا محسوب می شود و برای شروع کسب و کار و یا راه اندازی یک استارت آپ مناسب نیست اما نه تنها اینطور نیست بلکه کسی که به دنبال این است که کسب وکاری را از صفر راه اندازی کند و بتواند جزو اولین نفرها باشد باید بداند که این شرایط در فیلیپین برای بعضی مشاغل فراهم است.

کشور فیلیپین پیش از سال های اخیر اقتصادی متکی به صنعت کشاورزی بود که با توجه به بالا بودن تعداد نیروی کار که نزدیک به 41 میلیون نفر بود. در حدود 13 میلیون از این جمعیت در صنعت کشاورزی مشغول به کار بودند. اما در حال حاضر فیلیپین اقتصادی رو به رشد پیدا کرده است و ب سمت صنعتی شدن پیش رفت و تولیدات کارخانه ای این کشور تبدیل به یکی از منابع قدرتمند تاثیر گذار در اقتصاد این کشور شد. همچنین می توان گفت صنایعی که فیلیپین در حوزه خدماتی تولید کرد نیز به همراه دو مورد قبلی اقتصاد این کشور را به سمت صنعتی شدن پیش برد. مقاله پیش رو بازگو کننده راهی برای اخذ ویزای استارت آپ فیلیپین خواهد بود، مقاله ای که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی اقتصاد فیلیپین

گسترش پاندمی کرونا علی الخصوص در سال 2020 نه تنها فیلیپین بلکه اقتصاد کل دنیا را فلج کرد. کشورهایی که در حال رشد بودند را متوقف کرد اما پس از گذر از این اتفاق جهانی و بازگشت به شرایط عادی دولت ها توانستند به یک ثبات مناسبی در اقتصاد برسند. این مهم در فیلیپین نیز انجام پذیرفت و انتظار می رود با تغییر استراتژی ها توسط شرکت های اقتصادی میزان رشد اقتصادی در سال 2023 فیلیپین به 5.3% درصد خواهد رسید.

گرچه رشد اقتصادی در فیلیپین و همچنین میزان رفاه زندگی شهروندان این کشور با چالش هایی نیز روبرو خواهد بود. یکی از مهمترین چالش هایی که دولت فیلیپین با آن روبرو است شاید بالا رفتن تعداد افرادی است که در این کشور بیکار هستند که این تعداد به میزان قابل توجهی در حال بالا رفتن خواهد بود. اینکه دولت روی ایجاد شغل زمینه را فراهم کند شاید بتواند به پایین آمدن آمار بیکاری کمک کند و همین موضوع هست که باعث شده تا زمینه برای مهاجرت از ظریق استارت آپ فیلیپین را برای مهاجران خارجی فراهم کنند.

از دیگر مواردی که دولت فیلیپین با آن به عنوان یک چالش مهم دست و پنجه نرم می کند و دود این موضوع نیز به چشم شهروندان این کشور می رود نیز چالش نام آشنایی به اسم بالا رفتن نرخ تورم است که پیش بینی می شود در سال 2023 به 5.1% برسد. پایین آمدن ارزش پول ملی این کشور یعنی پزوی فیلیپین در مقابل با ارزش دلار نیز فیلیپین را مشابه ایران می کند تا پول این کشور ارزش چندانی در مقایسه با کشورهای دیگر نداشته باشد.

در نمودار زیر به بررسی رشد تولید ناخالصی در کشور فیلیپین طی سال های اخیر می پردازیم:

رشد تولید ناخالصی در کشور فیلیپین طی سال های اخیر

شرایط راه اندازی استارت آپ فیلیپین

راه اندازی یک شرکت و یا ایجاد یک استارت آپ در هر کشوری نیازمند این است که شرکتی با نام مشخص ثبت شود و با مشخص کردن سهام داران و مدیرعامل و تمام کارمندان با داشتن سرمایه اولیه اقدام به شروع کسب و کار کرد. در مورد ثبت شرکت در فیلیپین و یا راه اندازی یک ایده خلاقانه در فیلیپین نیز بایستی طرح تجاری اولیه ارائه شود و این طرح بر اساس نیازهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی این کشور ارائه شود که این مهم نیز می بایست اثبات شود. اثبات این ادعا باید در طرح تجاری و سودهی و رشد و توسعه ایده انجام شود و شناخت نیازهای فیلیپین نیز با سفرهای اکتشافی به این کشور قابل اثبات است.

آنچه از اهمیت بسزایی برخوردار است میزان موفقیت در اخذ ویزای استارت آپ فیلیپین است. در این خصوص باید گفت مسئله پذیرش ایده بسیار به نوع آن ایده اولیه بستگی دارد و آزمون خطاهایی که فرد در جایی روی پروسه راه اندازی این ایده انجام داده باشد. یعنی فرد می بایست در ابتدا ایده خود را در کشور خود به مرحله اجرایی رسانده باشد. شرایط راه اندازی استارت آپ برای فردی که از خارج این کشور در حال اقدام است نسبت به کسانی که در فیلیپین حضور دارند به مراتب سخت تر خواهد بود زیرا پروسه ویزا را نیز خواهد داشت.

شرایط راه اندازی استارت آپ فیلیپین

الزامات استارت آپ فیلیپین

تقریبا برای مهاجرت به هر کشوری نیاز به مدارک هویتی بین المللی شناخته شده ای است که اولین این مدرک پاسپورت خواهد بود و این قضیه برای افرادی که در کشور دیگری مقیم هستند باید ویزای قانونی آن کشور وجود داشته باشد. علاوه بر آن از الزاماتی که فرد برای ثبت شرکت نیاز دارد افتتاح حساب بانکی در فیلیپین است که به موجب آن باید استخدام کارمندان و حتی حسابدارهای شرکت نیز روی برگه ثبت و تایید شده باشد.

اساسنامه شرکت و همچنین ثبت نام تجاری شرکت و همچنین ثبت نام در کمیسیون های مختلفی که متصل به خزانه داری فیلیپین است مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین نیز باید به تایید برسد و برای این مهم مدارک جداگانه ای مانند فرم رزرو و اساسنامه و آیین نامه حضوری و همپچنین تعهد نامه و سوگند نامه خزانه دار و تاییدیه سپرده گذاری در بانک که در نهایت تا 15 روز کاری به نتیجه خواهد رسسید، لازم است.

در تصویر زیر برخی از الزامات راه اندازی استارت آپ فیلیپین به اختصار آمده است:

الزامات راه اندازی استارت آپ فیلیپین

هزینه راه اندازی استارت آپ فیلیپین

بی شک برای راه اندازی هر کسب و کاری با توجه به کیفیت محصول یا خدماتی که ارائه می شود. همچنین نوع آن سرمایه های متفاوتی با بودجه های اولیه متغیری لازم است. اما فردی که برای استارت آپ فیلیپین یا سرمایه گذاری در فیلیپین اقدام می کند باید بداند که سرمایه ای علاوه بر آنچه مورد نیاز کسب کار است را نیاز دارد. در واقع تمکن مالی برای زندگی یک سال اول و یا تا زمانی که کسب و کار به درآمدزایی برسد را احتیاج خواهد داشت. این رقم برای یک سال اول برای تمام اعضای شرکت و خانواده های آنها الزامی است.

در جدول زیر هزینه ای زندگی در فیلیپین در مورد برخی اقلام مصرفی آمده است:

اقلام مصرفیهزینه به پزوی فیلیپین
رستوران ارزان برای یک نفر200PHP
یک لیتر شیر92PHP
بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی15PHP
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر18128PHP

اما آنچه برای ثبت شرکت و یا استارت آپ فیلیپین توسط ادارات مربوطه اعلام شده است مبلغی بین 10000PHP الی 50000PHP (پزوی فیلیپین) است. هزینه زندگی در فیلیپین برای یک نفر بدون در نظر گرفتن مسکن می تواند چیزی بین 500$ الی 600$ (دلار آمریکا) باشد که این عدد برای یک خانوده 4 نفره می تواند ماهیانه بطور میانگین تا حدود 1700$ الی 1800$ (دلار آمریکا) نیز باشد. متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق استارت آپ را دارند بایستی شرایط این کشور اروپایی و قدرتمند را نیز بررسی کنند. همچنین مخاطبین گرامی می توانند برای بررسی شرایط مهاجرت خود از طریق استارت آپ فیلیپین را نیز با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :