شرایط پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال

آگاهی از جزییات کامل هزینه زندگی در پرتغال در سال 2024 می تواند در خصوص مهاجرت به این کشور برای متقاضیان بین المللی بسیار مفید واقع شود. از اینرو تقریبا همه موارد، از محل اقامت گرفته و یا مواد غذایی، مقرون به صرفه است. با احتساب اجاره یک زوج می تواند با حدود 1400€ (یورو) در ماه در کشور پرتغال یا در شهرهای کوچک، به راحتی زندگی کند. بودجه کافی و مورد نیاز یک زن و شوهر در لیسبون، از حدود 1700€ الی 1800€ (یورو) در ماه شروع می شود که این مقدار بستگی به سبک زندگی افراد نیز دارد و می توانند هزینه های بیشتری نیز لحاظ کند. در حالی که افراد مجرد باید با بودجه ای در حدود دو سوم بودجه یک زوج را برای تامین مخارج، برنامه ریزی کنند. در مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزییاتی کاملی در خصوص هزینه زندگی در پرتغال در اختیار شما قرار خواهند داد.

سهم مسکن در هزینه زندگی در پرتغال

اقامت بیشترین مورد هزینه را در بودجه مورد نیاز مخارج هر کشور، تشکیل می دهد. اجاره آپارتمان یک تا 2 خوابه، در شهرهای کوچک پرتغال، از حدود 300€ (یورو) در ماه، شروع می شود. اجاره در پایتخت پرتغال، لیسبون، برای محله هایی با فاصله نیم ساعت از محوطه های گردشگری مرکزی مانند Baixa ،Chiado و امثال آنها، از ماهانه 650$ (دلار) شروع می شود. اجاره خانه به صورت یک یا 2 خوابه، از اینرو در این محله ها تقریبا از ماهانه 820€ (یورو) شروع می شود که هنوز هم معامله ای معقول در یک پایتخت کشور اروپایی است. اجاره در محله آلفاما که قدیمی ترین محله لیسبون می باشد، می تواند تا حدودی پایین تر هم باشد. اما تپه ها و خیابان های سنگفرش آن، ممکن است برای همه مهاجران مناسب نباشد.

افرادی که به دنبال خرید آپارتمان می باشند، می توانند آپارتمان های مناسبی در داخل کشور با قیمت کمتر از 82000€ (یورو) برای خرید، حتی در لیسبون پیدا کنند. شهروندان می توانند در محله های دور افتاده املاک کوچکی در حدود قیمت 124000€ (یورو) پیدا کنند. بدین ترتیب حدود 10% از قیمت خرید را فروشنده املاک در پرتغال از آن خود می کند. متوسط متراژ آپارتمان ها در پرتغال، مانند سایر مناطق اروپا، به طور قابل توجهی پایین تر از متراژ دلخواه در بین کشورهای آمریکای شمالی است و یک آپارتمان 50 متر مربعی کاملا برای یک فرد یا یک زوج مناسب است. یک آپارتمان با مساحت 100 متر مربع ممکن است دارای 3 یا حتی 4 اتاق خواب باشد و برای یک خانواده کوچک مناسب باشد.

سهم مسکن در زندگی در پرتغال

خدمات شهری و هزینه زندگی در پرتغال

پرتغال از آب و هوایی معتدل برخوردار است که هزینه های خدمات شهری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. طبق ارقام سال 2024 به دست آمده از Numbeo، متوسط هزینه برق، گاز و آب در پرتغال 92€ (یورو) در ماه برای یک آپارتمان 85 متر مربعی است. از اینرو صورتحساب ها هر 2 ماه یکبار می رسد. تسهیلات از جمله برق، گرمایش، آب و جمع آوری زباله برای یک آپارتمان میان رده می تواند به طور متوسط حدود 80$ (دلار) در ماه باشد. در صورت زندگی در جنوب پرتغال، احتمالا در ماه های گرم تابستان تهویه مطبوع لازم است که این باعث افزایش قبض برق افراد می شود. پرتغال همچنین از پوشش اینترنتی خوبی برخوردار است و اکثر آپارتمان های اجاره ای دارای باند پهن و تلفن هستند. بسته های اینترنت از حدود 30€ (یورو) شروع می شود.

هزینه حمل و نقل عمومی در پرتغال نیز به صرفه است و متوسط هزینه در پرتغال برای حمل و نقل در هر ماه 36€ (یورو) است. شهرهای بزرگ همه شبکه حمل و نقل با کیفیت، مانند اتوبوس، قطار زیرزمینی و در برخی مکان ها، تراموا دارند. کرایه های تک نفره برای مترو 1.55€ (یورو) است و همچنین افراد می توانند با پس انداز روزانه، امکان دسترسی نامحدود به اتوبوس و مترو را با قیمت 6.15€ (یورو) داشته باشند. نرخ تاکسی در لیسبون حدود 0.5€ الی 3.25€ (یورو) برای هر کیلومتر است. از اینرو داشتن خودرو در پرتغال مانند دیگر کشورهای اروپایی می باشد و قیمت هر لیتر بنزین بدون سرب 1.42€ (یورو) است.

هزینه تحصیل جهت زندگی دانشجویی در پرتغال

بودجه مدارس در پرتغال توسط دولت تأمین می شود و مهاجران دارای مجوز اقامت، می توانند فرزندان خود را به صورت رایگان به مدرسه دولتی بفرستند. از اینرو دروس مرتبط به دانش آموزان، به زبان پرتغالی تدریس می شوند. اما اکثر کودکان مهاجر در مدارس خصوصی یا مدارس بین المللی تحصیل می کنند که این امر باعث بیشتر شدن هزینه تحصیل می شود. مدارس خصوصی بر برنامه درسی آموزش و پرورش پرتغال تمرکز دارند اما به 2 زبان تدریس می شوند و در مدارس بین المللی به فرزندان اجازه می دهد تا برنامه درسی کشور زادگاه خود را بگذرانند.

همچنین هزینه تحصیل در پرتغال متفاوت است، با این حال، هزینه های متوسط​ یک مدرسه خصوصی در لیسبون 10000€ الی 20000€ (یورو) در سال، به اضافه 3250€ (یورو) عوارض می باشد. برای مثال، مدرسه انگلیسی در اوپورتو سالانه 8200€ الی 12100€ (یورو) شهریه دریافت می کند. پرتغال همچنین دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است که دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر هستند. هزینه های تحصیل دانشگاه های دولتی در حدود 950€ الی 1250€ (یورو) در سال برای دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد محاسبه می شود. همچنین، هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به طور قابل توجهی بالاتر است و برای هر مقطع تحصیلی در هر سال حدود 3350€ الی 3900€ (یورو) در نظر گرفته می شود.

هزینه اقلام غذایی جهت زندگی در پرتغال

هزینه های خوراک و اقلام غذایی در کشور پرتغال به طور کلی مقرون به صرفه است و بسیاری از شهرهای پرتغال از جمله لیسبون، همچنان دارای بازارهای بزرگ و پر رونق سنتی و همچنین سوپرمارکت هستند. بودجه مواد غذایی برای یک زوج، می تواند ماهیانه حدود 200$ (دلار) باشد و مقدار آن بستگی به نوع انتخاب آنها دارد. برخی از اقلام، مانند روغن زیتون، در شهر های دیگر پرتغال، به صورت محلی تولید می شوند و بنابراین از لحاظ هزینه ارزان هستند.

همچنین در نمودار زیر به بررسی و توزیع هزینه زندگی در پرتغال در سال 2024 می پردازیم:

توزیع هزینه زندگی در کشور پرتغال

متقاضیان برای کسب دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :