شرایط اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

آگاهی از هزینه زندگی در اسپانیا پیش از مهاجرت الزامی بوده زیرا بسیاری از متتقاضیان پیش از مهاجرت بایستی از هزینه های مربوطه اطلاع یابند. متوسط هزینه زندگی در اسپانیا حدود 900€ (یورو) در هر ماه است و شامل اجاره، آب و برق، غذا و نوشیدنی برای یک نفر است. البته این هزینه ها به طور گسترده ای به محل و سبک زندگی افراد بستگی دارد، به عنوان مثال، زندگی در پایتخت یا سایر مناطق محبوب، دارای اجاره های بالا و از لحاظ صرف غذا در بیرون از منزل، گران تر از مناطق دارای سبک زندگی معمولی، است. اسپانیا یک مقصد بسیار محبوب برای مهاجران، به ویژه مهاجران از انگلیس است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص هزینه های زندگی در اسپانیا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اطلاعات عمومی کشور استرالیا

استرالیا دارای 36735 کیلومتر خط ساحلی، بیش از 3000 ذخیره ملی و 15 مکان در فهرست میراث جهانی است، این کشور ترکیبی درخشان از شگفتی های طبیعی، غذاهای شگفت انگیز، فرهنگ، تاریخ، شهرهای پر جنب و جوش و مردمان محلی با استقبال دوستانه می باشد. کشور استرالیا به عنوان یک کشور نسبتا جوان شناخته می شود اما سرزمینی بسیار باستانی می باشد، برای بیش از 40000 سال مردم بومی در آنجا با محیط خود هماهنگ بودند. اما در سال 1788 زمانی که انگلیسی ها برای اولین بار وارد این کشور شوند و استرالیا را به عنوان یکی از مستعمره های خود اعلام کردند همه چیز در این کشور تغییر کرد.

استرالیا کشوری قاره ای و جزیره ای است که در نیم کره جنوبی بین اقیانوس های آرام و اقیانوس هند واقع شده است. این کشور دارای 18 میلیون نفر جمعیت است که 80% این جمعیت تنها در 10 شهر ساکن هستند. مردم استرالیا به زبان انگلیسی به مکالمه می پردازند، دین و مذهب در این کشور از حکومت جداست و شهروندان می توانند به طور آزادانه پیرو آیین و مذهب دلخواه خود باشند. واحد رسمی پول در کشور استرالیا، دلار استرالیا با علامت اختصاری AUD است.

مزایا و معایب استانداردهای زندگی در استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشورهایی است که می تواند متقاضیان را به آرزو و اهداف برساند، دولت این کشور با فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اقتصادی پویا و سالم، ایجاد زمینه های آموزش و رشد و ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی توانسته نظر مهاجران زیادی را از سراسر دنیا جلب کند. حقوق و دستمزد ماهانه کارکنان در هر شهری بالا و چشمگیر است. همچنین اگر فردی به مهارت های فنی تسلط داشته باشد می تواند از حقوق و دستمزد بیشتری برخوردار شود. با توجه به سطح بالای حقوق شما می توانید ماهانه بخش زیادی از حقوق خود را پس انداز کنید و از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید.

بازار مسکن در کشور استرالیا کمی پیچیده است. برای خرید مسکن در کشور استرالیا باید مبلغ زیادی پرداخت شود، در سال 2024 هزینه خرید هر متر مربع ملک در مرکز شهر 82540AUD (دلار استرالیا) و هزینه خرید هر متر مربع ملک در خارج از مرکز شهر 58458AUD (دلار استرالیا) برآورد شده است. هزینه خرید و اجاره مسکن در شهرهای کانبرا، سیدنی، ملبورن و بریزبن بیشتر از سایر شهرها می باشد. اگر قصد خرید ملک در کشور استرالیا را دارید باید بدانید که چالش بزرگی در سر راه دارید و ممکن است پس از چند سال پس انداز بتوانید اقدامات لازم را جهت خرید ملک انجام دهید.

مزایا و معایب زندگی و خدمات درمانی در استرالیا

استرالیا دارای یکی از سیستم های بهداشتی و درمانی با کیفیت در دنیا است. به طوری که توانسته در بسیاری از خدمات رسانی ها به بهترین شکل عمل کند. سیستم درمانی در این کشور به 2 صورت دولتی و خصوصی فعالیت می کند. از این رو تمامی بیمارستان ها موظف به رعایت قوانین بیمه های درمانی هستند. پزشکان، جراحان و پرستاران همگی از متخصصین و حرفه ای ها هستند که با آموزش های حرفه ای و گذراندن دوره های عملی آماده خدمات رسانی به مراجعه کننده ها هستند. افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند می توانند با ارائه درخواست از خدمات درمانی بهره مند شوند. لازم به ذکر است بر اساس قوانین بیمه بیشتر خدمات درمان و بهداشت توسط دولت کشور استرالیا پرداخت می شود.

استانداردهای زندگی در استرالیا در سطح بالایی قرار دارد که این شامل تمامی امکانات رفاهی می شود پس شما به اجبار برای استفاده از برخی از خدمات باید هزینه پرداخت کنید. پس باید برای پرداخت هزینه های خود برنامه دقیقی در نظر داشته باشید، اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید بهتر است در مشاغلی مشغول به کار شوید که درآمد بالایی دارند.

هزینه زندگی در اسپانیا در مقابل انگلستان

اسپانیا همیشه به دلیل داشتن هزینه های زندگی بسیار کمتر از انگلیس، محبوب بوده است. طبق داده های Numbeo متوسط هزینه زندگی در اسپانیا 18.2% ارزان تر از کل انگلیس است. به طور مثال، اجاره بها به طور متوسط در اسپانیا 33.19% کمتر از انگلیس است. به همین دلیل بسیاری از انگلیسی ها برای بهره مندی از کیفیت زندگی بهتر، از لحاظ اقتصادی، به اسپانیا نقل مکان می کنند. در واقع ارقام اخیر موسسه ملی استادیستیکا و اداره آمار ملی اسپانیا حاکی از آن است که تعداد کل شهروندان انگلیسی ثبت شده در اسپانیا در سال 2016 بالغ بر 296600 نفر بوده است.

ارقام اداره های آمار ثابت می کنند که اسپانیا چقدر به عنوان مقصد، برای مهاجران محبوب است. اگرچه ممکن است هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین تر از انگلیس باشد، اما به طور متوسط مقدار ​​درآمد در اسپانیا نیز 56% کمتر از مقدار درآمد در انگلیس است. این موضوع بدان معناست که هنگام مهاجرت به اسپانیا افراد باید این مقایسه میزان درآمد را بررسی کنند. اگرچه اسپانیا پس از سقوط شاخص مالی اروپا دچار آشفتگی شد، اما اقتصاد آن در سال 2015 علائم مطلوبی را نشان داد که اکنون سطح زندگی، مطابق با حقوق، متعادل می شود. همچنین اکنون حداقل دستمزد و متوسط حقوق در اسپانیا در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی پایین است.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در کشور اسپانیا را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در کشور اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا با احتساب مالیات

مالیات در اسپانیا در مقایسه با بریتانیا بسیار بالا است و به عنوان مثال، افراد می توانند به طور متوسط 11500£ (پوند) در انگلیس، بدون پرداخت هیچ گونه مالیات درآمد داشته باشند. در حالی که افراد در اسپانیا باید از درآمد خود مقداری را برای پرداخت مالیات، اختصاص دهند و میزان این مالیات به میزان درآمد افراد بستگی دارد. به عنوان مثال، شهروندان اسپانیا باید 19% برای درآمد 12450€ (یورو) و پایین تر از آن، پرداخت شود و برای درآمد بالاتر از این مقدار، پرداخت 24% تا 45% از درآمد افراد، مالیات محاسبه شده است.

متوسط هزینه ماهانه خدمات شهری در اسپانیا 110€ (یورو) است که شامل هزینه برق، گرمایش، سرمایش، آب، جمع آوری زباله و اینترنت می شود. این هزینه ها ممکن است به تنهایی هزینه های هنگفتی به نظر نرسد، اما به صورت کلی آنها می توانند مبلغ زیادی را به هزینه های زندگی افراد اضافه کنند. هزینه های پرداختی خدمات شهری، بر اساس موقعیت شهرهای اسپانیا، بسیار متفاوت است. در واقع ممکن است در بعضی از مناطق، این هزینه ها پایین تر باشد.

هزینه زندگی در اسپانیا با احتساب مالیات

هزینه زندگی و ارتباطات در اسپانیا

برخی از خدمات شهری اسپانیا در مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا، قیمت مناسبی دارند، با این حال، هزینه برق و گاز طبیعی در اسپانیا در بالاترین میزان در اتحادیه اروپا است. در تابستان، متوسط هزینه پرداختی برای ​​قبض های برق بین 60€ الی 80€ (یورو) در ماه است و به انواع مختلف سیستم تهویه مطبوع، بستگی دارد. اما در زمستان با سیستم های گرمایشی می تواند به بیش از 100€ (یورو) برسد. با این حال، آب و هوای معتدل اغلب هزینه های برق را کنترل می کند، اگرچه میزان دما در زمستان در بعضی از مناطق اسپانیا، ممکن است به زیر صفر برسد.

بسیاری از اجاق ها و سیستم های گرمایش آبی در اسپانیا ​​حدود 35€ الی 40€ (یورو) در ماه گازوئیل مصرف می کنند. افرادی که در یک آپارتمان زندگی می کنند، باید حدود 20€ (یورو) برای هزینه های ماهیانه پرداخت کند. این هزینه ها از یک ساختمان به ساختمان دیگر بسیار متفاوت است. همچنین هزینه پهنای باند با سایر کشورهای اروپای غربی قابل مقایسه است. از اینرو معمولا هزینه ها در بسته های تلفن، تلویزیون و تلفن همراه در اسپانیا از 20€ الی 50€ (یورو) در ماه، برای قراردادهای 12 ماهه، شروع می شود.

حمل و نقل عمومی و بیمه خدمات درمانی در اسپانیا

خدمات حمل و نقل عمومی گسترده ای در شهرهای اسپانیا وجود دارد که شامل اتوبوس، مترو و تاکسی با قیمت های مقرون به صرفه است. اسپانیا همچنین دارای یک شبکه قطار سریع کارآمد است. هزینه های تک سفره اتوبوس بسته به مسافتی که طی می شود بین 1€ الی 2€ (یورو) است. افراد بالای 60 سال حق استفاده از کارت طلایی را دارند که برای هر سال 6€ (یورو) هزینه دارد و تا 40% تخفیف در نرخ ها ارائه می دهد که به نوع وسیله حمل و نقل و زمان استفاده از آن ها بستگی دارد. هزینه کرایه تاکسی از شهری به شهر دیگر به طرز چشم گیری متفاوت است. مطابق پیش بینی ها این هزینه ها برای شهرهای بزرگتر گران تر می باشد.

افراد می توانند قبل از تاکسی گرفتن در اسپانیا، با استفاده از ماشین حساب آنلاین کرایه تاکسی یا از طریق خدماتی مانند Uber یا Cabi که خدمات محدودی در برخی از شهرها دارند، هزینه سفر خود را از قبل مشاهده کنند. همچنین افراد می توانند حق دسترسی رایگان به برخی خدمات بهداشتی و درمانی اسپانیا را زمانی داشته باشند که بیمه تأمین اجتماعی اسپانیا را داشته باشند و این امر بعد از دریافت اقامت طولانی مدت اسپانیا در دسترس است. افراد برای برخورداری از بعضی از خدمات درمانی باید هزینه هایی را پرداخت کنند که این هزینه ها در سیستم های مراقبت های بهداشتی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات به روز در خصوص هزینه زندگی در اسپانیا، با کارشناسان ماهر و با دانش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :