شرایط ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان

در میان کشورهای نزدیک به جغرافیای ایران شرایط و هزینه زندگی در ارمنستان را می توان جزء مقرون به صرفه ترین موردهای انتخابی دانست. چراکه از سویی غالب محصولات و کالاهای مصرفی و خوراکی زندگی در خود کشور تهیه می شود و از سوی دیگر ارمنستان رابطه خوبی با کشورهای اروپایی دارد و کالاهای مختلف در آن به وفور یاد می شود. هرچند میان مناطق روستایی و مراکز شهری اختلاف هزینه به چشم می خورد، با این حال سطح درآمد غالب افراد با هزینه های زندگی همخوان است و جاری هیچ نگرانی نیست. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا در زمینه های مختلف که مرتبط با زندگی و فرهنگ ارمنستان است، تجارب پیشین و امروز خود را به متقاضیان منتقل نمایند.

اطلاعات کلی هزینه زندگی در ارمنستان

وقتی مردم به مهاجرت به کشور دیگری فکر می کنند، ممکن است ارمنستان به ذهن خطور کند و بپرسند که هزینه زندگی در آنجا چقدر است. این بیشتر به سبک زندگی شما و جایی که می خواهید زندگی کنید بستگی دارد، اما بیشتر مردم می گویند که این کشور ارزان باورنکردنی است. به طور متوسط ​​می توان گفت که هزینه های زندگی در مقایسه با سایر شهرها به طور قابل توجهی کمتر است. ارمنستان باید چیزهای زیادی ارائه دهد، با هزینه بسیار پایین زندگی در یک کشور مرفه، اما به شرطی که زندگی متوسطی داشته باشید. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران کمتر از 3$ (دلار) است و قیمت ‌ها در بازارهای محلی بر اساس میانگین حقوق کارگران است. به طوری که همه می ‌توانند برای خانواده‌ خود غذا بخرند.

بنزین در ارمنستان نیز نسبتا ارزان است، به طوری که می توانید از پس هزینه های رانندگی در آنجا نیز برآیید، به خصوص اگر در خارج از کشور دستمزد خود را دریافت می کنید. از سوی دیگر، ارمنستان خطوط تلفن بسیار تمیز و نسبتا ارزانی دارد. در زمینه ورزش و اوقات فراغت، ورزشکاران از این که هزینه ماهیانه باشگاه بدنسازی نسبتا زیاد است و در مقایسه با حداقل دستمزد، می‌ توان آن را بیش از حد تلقی کرد، احساس رضایت زیادی نخواهند داشت. قابل توجه است که سرگرمی و اوقات فراغت در ارمنستان لوکس محسوب می شود، بنابراین قیمت ها بسیار بالا است، اما مردم هنوز راه هایی برای تفریح ​​پیدا می کنند. پوشاک و کفش در مقایسه با برخی از کشورهای توسعه یافته ارزان تر است و اگر ماهیانه 160$ (دلار) درآمد داشته باشید، خرید یک جفت کفش دویدن نایک نیمی از حقوق شما را می گیرد.

اطلاعات کلی هزینه زندگی در ارمنستان

اطلاعات جزئی هزینه زندگی در ارمنستان

همانطور که پیش تر گفته شد، هزینه های زندگی در ارمنستان به گونه ای است که یک فرد مهاجر می تواند به راحتی زندگی در این کشور را آغاز کند. اگرچه زندگی در خارج از مرکز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود زیرا هزینه ها را می توان به راحتی به نصف یا بیشتر در مقایسه با مراکز شهر کاهش داد. اما اگر بخواهیم به صورت جزئی به هزینه ها اشاره کنیم، باید گفت که غذا در (رستوران ارزان) 6.18$ (دلار)، آب (0.33 لیتر) $0.44 (دلار)، شیر (یک لیتر) $0.86 (دلار)، تخم مرغ (12 عدد) $1.56 (دلار)، بلیط یک طرفه 0.21$ (دلار)، کارت ماهانه 12.36$ (دلار)، بنزین 0.94$ (دلار)، پایه (آب، برق، زباله، گرمایش، سرمایش) 76.46$ (دلار)، اینترنت داده نامحدود، کابل 16.36$ (دلار)، باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگسال 48.52$ (دلار) و اجاره زمین تنیس (حدود یک ساعت) $11.95 (دلار) در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر بر حسب درصد، میزان هزینه های هر بخش در کشور ارمنستان اشاره شده است:

بخش هزینه ایدرصد هزینه
رستوران ها15.7%
بازارها30.4%
حمل و نقل10.5%
خدمات شهری6.2%
ورزش و اوقات فراغت10.5%

جهت مهاجرت و ثبت ایده ای نو در این کشور مقاله کارآفرینی در ارمنستان را مطالعه بفرمائید.

نسبت درآمد به هزینه زندگی در ارمنستان

فردی که در ارمنستان کار می کند به طور معمول حدود 775000AMD (درام رمنستان) در ماه درآمد دارد. حقوق ها از 196000AMD الی 3460000AMD (درام رمنستان) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. با این حال متوسط ​​حقوق 729000AMD (درام رمنستان) در ماه است، به این معنی که نیمی از جمعیت کمتر از 729000AMD (درام رمنستان) درآمد دارند. در حالی که نیمی دیگر بیش از 729000AMD (درام رمنستان) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از مردم کمتر از 416000AMD (درام رمنستان) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 416000AMD (درام رمنستان) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر است. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد. متقاضیان مهاجرت به ارمنستان از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند علاوه بر کسب اطلاع پیرامون هزینه های دیگر زندگی در ارمنستان، راجع مسائلی چون اخذ ویزا و سایر نکات لازم قبل از مهاجرت، از کارشناسان ما سوالات خود را بپرسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :