مهاجرت به کشور تایلند

مهاجرت به تایلند

مهاجرت به تایلند

طی 10 سال گذشته سیل درخواست متقاضیان بین المللی جهت مهاجرت به تایلند به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است. تایلند بیستمین کشور پر جمعیت جهان با جمعیتی در حدود 71 میلیون نفر می باشد. جالب است بدانید که امید به زندگی در تایلاند 77 سال است که این مزیت سبب شده تا افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال مهاجرت به تایلند باشند. تایلند مرکزی شامل بانکوک به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است.

اما سایر مناطق کشور شامل شمال، شمال شرق به نام (آیسان) و جنوب نزدیک مرز مالزی می باشد. جوامع مهاجر بزرگی در نقاط مختلف تایلند وجود دارد و این جوامع از طریق خبرنامه ها، جلسات و انجمن ها به حمایت از مهاجران می پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به تایلند ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی شده همراهی فرمایید.

اخذ اقامت دائم و مهاجرت به تایلند

بسیاری از مردم مایل هستند پس از مهاجرت به تایلند به طور دائم در این کشور بمانند و برای اخذ اقامت تایلنددرخواست دهند. زیرا این کشور یکی از پرطرفدار ترین مقاصد در آسیای جنوب شرقی است که استانداردهای بالا و در عین حال راحت زندگی را به مهاجران ارائه می دهد. به طور کلی اخذ اقامت دائم به شما این اجازه را می دهد تا به طور دائم در تایلند زندگی کنید. یکی از مزایای اقامت دائم پس از مهاجرت به تایلند این است که مجوز اقامت تایلند نیازی به تمدید ندارد. همچنین می توانید نام خود را در سند ثبت خانه داشته باشید.

از سوی دیگر زمانی که وضعیت روابط عمومی داشته باشید دریافت مجوز کار نیز پس از اخذ اقامت دائم آسان تر می شود. در نهایت اینکه دارنگان مجوز اقامت دائم تایلند می توانند برای اعضای خانواده غیر تایلندی اقامت دائم درخواست دهند. کلیه درخواست های اقامت دائم تایلند توسط کمیسیون سلطنتی مهاجرت تایلند بررسی می شود. به این نکته نیز توجه فرمایید که سهمیه سالانه اعطاء اقامت دائم تایلند حداکثر 100 نفر در هر کشور است.

برای درخواست اقامت دائم پس از مهاجرت به تایلند باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • متقاضیان باید حداقل سه سال قبل از ارسال درخواست خود ویزای غیر مهاجرتی تایلند داشته باشند.
  • برای واجد شرایط بودن باید 3 تمدید سالانه متوالی داشته باشید.
  • ارائه تحصیلات دانشگاهی معتبر
  • مدارکی دال بر تخصص شما در حرفه ای در تایلند

پس از تایید درخواست شما برای اقامت تایلند، کتاب آبی اقامت دائم تایلند برای شما صادر می شود. سپس باید محل اقامت خود در تایلند را در آمفور محلی ثبت کنید و کارت خانه دریافت کنید. در نهایت اینکه شما می توانید پس از داشتن اقامت دائم در تایلند پس از 10 سال برای شهروندی این کشور نیز درخواست دهید.

انواع مختلف ویزا برای مهاجرت به تایلند

دولت تایلند برای افرادی که قصد مهاجرت به تایلند را دارند انواع مختلف ویزا را بسته به شرایط آنها راائه کرده است. از محبوب ترین ویزا های تایلند جهت مهاجرت به این کشور ویزای الیت تایلند می باشد. ویزای الیت تایلند یک ویزای بلند مدت است که تحت عنوان ویزای ورودی امتیاز طبقه بندی می شود.

علاوه بر این اجازه اقامت در تایلند را به همراه مزایا بی شماری برای یک دوره بین 5 تا 20 سال را فراهم می کند. ویزای الیت تایلند یک ویزای چند بار ورود 5 ساله با قابلیت تمدید مدت اقامت یک ساله در هر ورودی است. ویزای الیت برای افرادی است که به طور منظم در حال مهاجرت به تایلند هستند و نمی خواهند با سیستم ویزای بوروکراتیک تایلند سروکار داشته باشند.

این ویزا شامل افراد زیر می شود:

به طور کلی وزارت امور خارجه تایلند با توجه به شرایط افرادی که به دنبال مهاجرت به تایلند هستند ویزا های متنوعی را ارائه می دهد. از دیگر ویزاها برای مهاجرت به تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای توریستی تایلند: این نوع ویزای به صورت 60 روزه است که می توانید به صورت چند بار ورود یا یکبار ورود درخواست دهید. البته لازم به ذکر است که ویزای توریستی تایلند تا 30 روز دیگر نیز قابل تمدید است.
  • ویزای غیر مهاجرتی تایلند: این ویزا به صورت یکبار ورود به تایلند به مدت 90 روز است. دارندگان ویزای غیر مهاجرتی تایلند می توانند مجوز کار و افتتاح حساب بانکی را نیز دریافت کنند.
  • ویزای تجاری: این ویزا مخصوص افرادی است که می خواهند به صورت قانونی در تایلند تجارت کنند.

انواع مختلف ویزا برای مهاجرت به تایلند

درخواست ویزا برای مهاجرت به تایلند

اتباع خارجی که قصد مهاجرت به تایلند را دارند باید قبل از اعزام به این کشور، درخواست خود را برای دریافت ویزای تایلند ثبت کنند. روند درخواست ویزای تایلند نسبت به اغلب کشورهای اروپایی و آسیای شرقی ساده تر است.

برای درخواست ویزا جهت مهاجرت به تایلند باید مدارک زیر را به کنسولگری تایلند در ایران ارائه دهید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده
  • پاسپورت معتبر ملی، البته باید اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما 3 ماه پس از پایان سفر خود به تایلند معتبر است.
  • ارائه بیمه مسافرتی معتبر به افسر کنسولگری که حداقل پوشش بیمه نامه باید 45000THB (بات تایلند) باشد. همچنین بیمه مسافرتی باید هزینه های ناشی از بیماری و حادثه رانندگی را پوشش دهد.

در نهایت اینکه هر سفارتخانه ممکن است اسناد خاصی را از شما درخواست کنند، که به برنامه اضافه می شود.

دلایل مهاجرت به تایلند

دلایل بسیاری سالانه هزاران تبعه خارجی را برای مهاجرت به تایلند برای زندگی و تحصیل در این کشور ترغیب می کند. تایلند کشوری زیبا با 102 پارک ملی از جمله 25 پارک دریایی و برخی از دیدنی ترین سواحل و صخره های جهان است. از سوی دیگر اگر چه قیمت ها همچنان در حال افزایش است اما تایلند هنوز یک مکان بسیار مقرون به صرفه برای زندگی محسوب می شود.

همچنین غذاهای تایلندی ارزان، لذیذ و شهرت جهانی دارند. در نهایت اینکه تایلند به دلیل بیمارستان های بین المللی خود در سطح جهانی شناخته شده است. این عامل می تواند یک نکته بسیار مهم، به خصوص برای بازنشستگان باشد. اگر چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقاله های بی شمار این سایت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :