مهاجرت تحصیلی دانمارک

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی با توجه به پیشرفت چشمگیر این کشورهای در دهه های اخیر مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. دانمارک به عنوان کوچک ترین کشور منطقه اسکاندیناوی امروزه از نظر آموزش در اروپا و جهان در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در حال حاضر دانشگاه های دانمارک تعدادی از ظرفیت صندلی های خود را به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهند. همچنین دانشجویان با رعایت شرایط تحصیل و پذیرش می توانند در کشور دانمارک تحصیل کنند. سیستم آموزش دانمارک سطح استاندارد بسیار بالایی از آموزش را ارائه می دهد.

برای همه کودکان و دانشجویان ساکن دانمارک رایگان است. با این حال، دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل در دانمارک مجبور به پرداخت شهریه هستند. در ادامه همراه با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا درباره تحصیل و مهاجرت به دانمارک بیشتر بدانید.

تحصیل در دانمارک در مقطع پیش دبستانی

همه کودکان زیر 6 سال در دانمارک قادر به ثبت نام در مرکز مراقبت از کودکان و یا مهدکودک هستند. به طور کلی، این مراکز در موسسات محلی یافت می شوند. اگرچه می توانید برخی برنامه ها را در خانه های خصوصی برگزار کنید. اگر ترجیح می دهید فرزندتان در یک برنامه خصوصی شرکت کند، می توانید در روزنامه محلی یا به صورت آنلاین آگهی خود را ارسال کنید. دو سوم هزینه مراقبت از کودک در این مرحله توسط شهرداری شما پرداخت می شود. والدین فقط تقریبا یک سوم از هزینه ها را پرداخت می کنند. بیشتر مراکز مراقبت از کودک و مهد کودکان دارای کارکنان آموزش دیده ویژه ای برای آموزش کودکان هستند.

نظام آموزشی دانمارک

تحصیل در دانمارک بین 7 تا 16 سالگی اجباری است که شامل مقاطع ابتدایی و متوسطه می شود. خانواده ها می توانند فرزندان خود را به مدارس دولتی، خصوصی یا بین المللی بفرستند. تحصیل در این کشور با گزینه پیش دبستانی یا مهد کودک برای کودکان خردسال امکان پذیر است.

دانشجویان پس از 16 سالگی می توانند تحصیلات خود را در دوره های زیر ادامه دهند:

  • برنامه های آموزش متوسطه عمومی و حرفه ای، که دانشجویان را برای آموزش عالی آماده می کند.
  • برنامه های آموزش و حرفه ای در درجه اول با هدف آماده سازی دانشجویان برای کار در یک تجارت یا صنعت خاص می باشد.

برای والدینی که مایل به ارسال فرزندان خود به مدارس خصوصی یا بین المللی در دانمارک هستند، گزینه های جایگزین نیز وجود دارد. هزینه تحصیل در دانمارک یکی از مهمترین مباحث در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور خواهد بود.

تحصیل در مدارس دانمارک

همانطور که اشاره کردیم مدارس دانمارک به 2 مقطع ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود:

نام مقطعتوضیحات
دوره ابتداییدر دانمارک ترکیب مختلفی از مدارس ابتدایی وجود دارد. این مدارس تقریبا 87% از کل کودکان دانمارکی را به طور رایگان آموزش می دهند. هیچ مقررات سختی در رابطه با كودكان در مدارس وجود ندارد. آنها مجاز به ثبت نام در مدرسه محلی خود یا در عوض مدرسه دیگری در همان شهرداری یا یك شهرداری دیگر هستند.
دوره متوسطهدوره ژیمناسیون 3 ساله (STX) و دوره 2 ساله عالی بالاتر (HF) متداول ترین مسیرها برای دانش آموزانی است که تصمیم می گیرند برای شرکت در دوره متوسطه عالی شرکت کنند. این دوره ها طیف وسیعی از دوره های آموزشی را برای دانش آموزان شامل می شود تا آنها را برای تحصیل در دانشگاه آماده کند.

تحصیل عالی در دانمارک

3 نوع مختلف از موسسه آموزش عالی در دانمارک وجود دارد. همه آنها دارای سطح بالایی از تدریس هستند و تحصیل عالی را ممکن می سازند. در لیست زیر به بررسی این 3 مقطع خواهیم پرداخت:

  • دانشگاه های دانمارک، مانند بسیاری از دانشگاه های اروپا، آموزش را با تحقیق ترکیب می کنند تا دانشجویان بتوانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنند. دوره های در دسترس از رشته های سنتی آکادمیک گرفته تا دوره های میان رشته ای مدرن تر و خلاقانه تر متفاوت می باشد. دانشگاه ها معمولا در شهرهای بزرگ دانمارک و اطراف آن واقع شده و غالباً پیوندهای محکمی با مشاغل، صنعت و سایر موسسات تحقیقاتی دارند.
  • آکادمی آموزش عالی حرفه ای، این موسسات دوره هایی را ارائه می دهند که مطالعه دانشگاهی را با تمرین تلفیق می کند. رشته های تحصیلی معمولی شامل تجارت، IT، فناوری، غذا و گردشگری است. چنین آکادمی هایی در هر 2 شهر بزرگ و کوچک قرار دارند و پیوندهای خوبی با مشاغل محلی و صنعت دارند. دوره ها به طور کلی 2 سال به طول انجامیده است. دوره های پاره وقت برای بزرگسالان نیز ارائه می شود.
  • کالج های دانشگاهی، کالج های دانشگاهی در دانمارک مطالعه تئوریک را با تمرین در طیف گسترده ای از موضوعات ترکیب می کند. دوره های درسی به طور کلی در زمینه هایی مانند مشاغل، آموزش، IT، پرستاری و کار اجتماعی ارائه می شود. دانشجویان با اعزام به محل های کار به عنوان بخشی از دوره خود، برای ورود به دنیای واقعی کار در حرفه مورد نظر خود آماده می شوند. مدت دوره ها معمولا حدود 4 سال است. هرچند ممکن است تغییرات جزئی وجود داشته باشد. دانشجویان برای دستیابی به کارشناسی حرفه ای تلاش می کنند.

تحصیل عالی در دانمارک

شرایط تحصیل در دانمارک

تا زمانی که یک مدرک تحصیلی برابر با سطح مورد نیاز در دانمارک داشته باشید، می توانید برای ثبت نام در دوره های مختلف عالی در دانشگاه های دانمارک اقدام کنید. در هر حال بایستی دانشگاه دانمارکی که مایل به تحصیل در آن هستید را بررسی کنید تا از شرایط پذیرش مطالع شوید. زبان تحصیل در دانشگاه های دانمارک دانمارکی و انگلیسی است. همچنین بایستی سطح بالایی از زبان داشته باشید. همچنین برای دوره هایی که به زبان دانمارکی تدریس می شود نیاز به شرکت در آزمون مطالعه زبان دانمارکی مانند آزمون دانمارکی سطح 2 (Danskprøve 2) هستید. در برخی موارد، ممکن است آزمون دانمارکی 3 نیاز باشد.

به صورت کلی شرایط عمومی تحصیل در کشور به صورت زیر است:

  • ارائه مدرک معتبر تحصیلی با معدل GPA بالا
  • ارائه مدرک معتبر زبان آیلتس برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک معتبر زبان دانمارکی برای تحصیل به زبان دانمارکی
  • در صورت نیاز شرکت در آزمون ورودی برای برخی از رشته ها

تحصیل در مقاطع مختلف عالی در دانمارک

تحصیل عالی در دانشگاه های دانمارک در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. مدرک کارشناسی دانشگاهی پس از اتمام یک برنامه کارشناسی 3 ساله، که به طور معمول در یک یا 2 حوزه موضوعی انجام می شود، اعطاء می شود. تدریس مبتنی بر تحقیق است. یک پایه علمی گسترده و همچنین دانش تخصصی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. تحصیل پزشکی در دانمارک که یکی از رشته های مطلوب متقاضیان جهت مهاجرت می باشد، به صورت کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

این برنامه برای ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، آماده می کند. کارشناسی ارشد در دانمارک یک دوره پیشرفته و مبتنی بر تحقیق است که 2 سال طول می کشد. جهت دریافت مدرک دکترا در دانمارک معمولا به 3 سال تحصیل نیاز دارید. این دوره در موسسات تحقیقاتی و دانشگاه هایی که مدرسه دکتری تاسیس کرده اند، ارائه می شود. این موسسات آموزشی همه از امکانات عالی برای تحقیقات، کتابخانه و آزمایشگاه برخوردار هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به جدول زیر توجه فرمائید:

مقطع تحصیلیمدت زمان
کارشناسی3 الی 4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

تحصیل در دانشگاه های برتر دانمارک

دانشگاه های برتر دانمارک در سال 2024 جزء 200 دانشگاه برتر جهان رده بندی شده اند. این رتبه بندی نشان از کیفیت بسیار بالای این دانشگاه ها دارد. در اینجا طبق رده بندی های معتبر، برترین دانشگاه های کشور دانمارک معرفی شده اند:

رتبهنام دانشگاهرتبه بندی QS
1دانشگاه کپنهاگن81
2دانشگاه فنی دانمارک112
3دانشگاه آرهوس145
4دانشگاه آلبورگ324
5دانشگاه دانمارک جنوبی372
6 دانشگاه روسکیلد601
7موسسه تجارت کپنهاگن201

هزینه اقامت تحصیلی در دانمارک

با توجه به آمارهای منتشر شده دانشجویان بین المللی برای زندگی دانشجویی در دانمارک حدود 800€ الی 1200€ (یورو) در ماه نیاز دارند. برای مثال چقدر برای خرید و بیرون رفتن هزینه می کنید و یا چقدر به مسافرت می روید و تفریحات شما در چه مقدار است می تواند بر روی میزان هزینه زندگی دانشجویی شما اثر بگذارد. اگر تصمیم دارید که در پایتخت دانمارک یعنی شهر کپنهاگن (Copenhagen) تحصیل کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. هزینه اقامت شما حدود یک سوم هزینه های زندگی در دانمارک است لذا انتظار می رود بین 400€ الی 700€ (یورو) در بیشتر شهرها و حدود 800€ الی 1000€ (یورو) در کپنهاگن دانمارک هزینه کنید.

هزینه تحصیل در دانمارک

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای شهروندان دانمارک و عضو اتحادیه اروپا و همچنین شهروندان سوئیس رایگان می باشد. اما شهروندان دیگر کشورها برای تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی می بایستی در حدود 6000€ الی 20000€ (یورو) شهریه بپردازند. البته این دانشجویان می توانند از فرصت هایی مانند بورسیه تحصیلی و وام های دانشجویی برای کم کردن هزینه ها استفاده کنند.

به جزء هزینه تحصیل در دانمارک متقاضیان بایستی دیگر هزینه های زندگی و اقامت در دانمارک را نیز لحاظ کنند. برای مقایسه شرایط تحصیل در دانمارک و دیگر کشورها می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید و بهترین مقصد را برای اقامت تحصیلی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :