مهاجرت به کشور فرانسه

زندگی در فرانسه

زندگی در فرانسه

وقتی به زندگی در فرانسه فکر می کنید، ارزیابی هزینه های زندگی در این کشور جهت مهاجرت به خصوص برای متقاضیان خارجی نکته کلیدی است. اینکه چقدر برای اجاره یا رهن، آب و برق، مواد غذایی، تلفن، سرگرمی و غیره می توانید هزینه کنید. طبیعتا پاسخ برای همه یکسان نیست. این به سبک زندگی شما و جایی که قصد دارید پس از مهاجرت به فرانسه اقامت داشته باشید بستگی دارد.

پاریس درخشان تقریبا نسبت به سبک زندگی متوسطی که در گوشه و کنار شهرهای آرام فرانسه، مانند شارنت یا اوورگن وجود دارد، جیب شما را بیشتر خالی خواهد کرد. اما با وجود تفاوت های سبک زندگی، نکته اصلی این است که به هر حال شما در فرانسه شگفت انگیز و عالی زندگی خواهید کرد. در این مقاله جزییاتی در خصوص زندگی در فرانسه را برای شما توضیح خواهیم داد.

اقامت و زندگی در فرانسه

شهروندان کشورهای عضو شنگن می توانند در هر دوره 180 روزه، 90 روز بدون ویزا برای اهدافی مانند جهانگردی به 90 کشور دیگر در این منطقه سفر کنند. البته این یک دوره 180 روزه و کوتاه مدت است. برای اقامت طولانی تر، کار یا تحصیل یا سفرهای کاری، باید شرایط ورودی تعیین شده توسط کشوری که به آن سفر می کنید را داشته باشید. این می تواند به معنای درخواست ویزا یا اجازه کار باشد.

برای درخواست مجوز اقامت فرانسه، باید مدارک زیر را برای ارسال به سفارت فرانسه بررسی و آماده کنید:

  • گذرنامه معتبر با ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه در آن مهر شده است.
  • کپی از صفحات مهم گذرنامه، از جمله صفحات دارای مهر
  • شناسنامه تولد در کشور مبدا
  • 2 عکس مطابق با استانداردهای ایکائو
  • سند اقامت، که می تواند قبض برق، بیانیه محل اقامت، رسید اجاره و غیره باشد.
  • اثبات درآمد
  • بیمه درمانی
  • اگر متاهل هستید یا بچه دارید، باید گواهی ازدواج و شناسنامه فرزندان خود را ارائه دهید.
  • ترجمه هر سندی که به زبان فرانسه نباشد.

جذابیت های زندگی در فرانسه

با زندگی در فرانسه شما می توانید قله های بلند کوه های آلپ را تماشا کنید، در یک روستای قرون وسطایی کاملا عادی گشت بزنید، یا شکلات داغ خود را در کافه های زیبا و خاص فرانسه بنوشید. در هر حالت اگر فرانسه را برای زندگی انتخاب کرده اید باید بدانید که فرانسه جایی است که احساسات شما را قلقلک خواهد داد. خبر خوب این است که زمان گذراندن در فرانسه مقرون به صرفه تر از آن است که فکر می کنید. قهوه های 10$ (دلاری) شانزه لیزه و خانه های چند میلیون دلاری ریویرای فرانسه را فراموش کنید. مناطق زیادی در فرانسه وجود دارد که یک زوج می توانند با 3200$ (دلار) یا کمتر در یک ماه زندگی راحت و مطلوبی را داشته باشند.

مردمی که در پاریس زندگی می کنند می گویند که هنر پاریس، زیبایی خود شهر، تنوع در کافه ها و رستوران ها، پارک ها، ظرافت آن را دوست دارند .هر چند فقط فرهنگ نیست که نقطه قوت زندگی در فرانسه است. مراقبت های بهداشتی عالی در این کشور نیز مهاجران را جذب می کند. حتی با داشتن بیمه نامه ممکن است انتظار داشته باشید که ماهانه 175$ (دلار) حق بیمه بپردازید. در حالی که ویزیت پزشک تقریبا 50$ (دلار) به شما معطوف می شود. جهت مهاجرت به فرانسه، پیش از انتخاب روش مورد نظر ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

جذابیت های زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

تقریبا تمام شهرهای بزرگ فرانسه دارای شبکه اتوبوسرانی عمومی با پوشش خوب هستند. در اکثر شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون، لیل و مارسی نیز سرویس قطار زیرزمینی (مترو) وجود دارد. خطوط تراموا برقی در بسیاری از شهرهای فرانسه به طور فزآینده ای محبوب شده اند و مونت پلیه به دلیل سیستم زیبا و گسترده اش مشهور است. قیمت بلیط اتوبوس یا مترو ممکن است از 1.11$ الی 1.89$ (دلار) متغیر باشد. اما در صورت خرید بلیط هفتگی، ماهانه یا سالانه، بسیاری از شهرها تخفیف ارائه می دهند. بنابراین، احتمالا مشکلی برای ارتباط با دیگر محله ها و دسترسی به اماکن مهم نخواهید داشت.

در جدول زیر مهم ترین هزینه هایی که شما برای زندگی در فرانسه متحمل خواهید شد را برای شما آورده ایم:

اجاره و هزینه های جانبیمبلغ به دلار در ماه
اجاره خانه های 2 خوابه1500$ الی 2000$
اجاره خانه های یک خوابه1200$
هزینه های جانبی نگهداری ساختمان آپارتمانی60$ الی 100$
خرید مواد غذایی454$ الی 567$

فرهنگ و امکانات رفاهی فرانسه

فرانسوی ها هنوز می دانند که چگونه تعادل مناسب زندگی و کار را حفظ کنند. یکی از دلایل زود بستن مغازه ها و خدمات در ساعت7 بعد از ظهر این است که اجازه دهند کارمندان از شام با خانواده در خانه لذت ببرند. متقاضیان کار در فرانسه بدانند که کارمندان این کشور در یک سال 30 روز مرخصی با حقوق دارند. به علاوه، آنها تعطیلات را جدی می گیرند. هر 30 روز را بیرون از محل کار می گذرانند. در عوض از تعطیلات تا پایان سال محروم هستند. یک قانون فرانسه که سروصدای زیادی در فضای وب ایجاد کرد این بود که کارمندان از بررسی ایمیل های کاری خود پس از ساعت 6 بعد از ظهر منع شده اند.

دسترسی برابر به آموزش، از جمله آموزش عالی، با همان شرایط دانشجویان داخلی برای دانشجویان بین المللی حفظ خواهد شد. به دلیل اصلاحات دولت فرانسه در شهریه دانشگاه های دولتی، ممکن است شهریه دانشگاه برای اتباع انگلستان که برای تحصیل به فرانسه می آیند، بالاتر باشد. همچنین تمام دانشجویان خارجی پس از مهاجرت تحصیلی صرف نظر از کشور مبدا، برای تامین هزینه های زندگی اجازه کار نیمه وقت در حین تحصیل را دارند.

با تمام نکاتی که گفتیم به نظر می رسد فرانسه مقصد خوبی را برای ادامه زندگی باشد. جایی که از سطح بهداشت و رفاه بالایی برخوردار است. مردم آن نیز امید به زندگی بالایی دارند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیازمندید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :