مهاجرت تحصیلی مجارستان

تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان، به دلیل فراهم کردن محیط امن، کیفیت بالای تدریس و هزینه های پایین زندگی مقصدی محبوب برای دانشجویان خارجی است. دانشگاه پچ یک موسسه آموزش عالی در مجارستان است که در سال 1367 تاسیس شده است، ریشه در قرون وسطا دارد. این دانشگاه توسط پادشاه لوئیس اول بزرگ احداث شد و آغاز به کار کرد.

در حال حاضر 20000 دانشجو در این مرکز تحصیل می کنند که تقریبا 4500 نفر از آنها دانشجوی بین المللی هستند که به زبان انگلیسی یا آلمانی تحصیل می کنند. این دانشگاه با سنتی بیش از 30 سال در ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی، به یکی از بین المللی ترین موسسات در مجارستان تبدیل شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل در کشور مجارستان اطلاعاتی کامل در اختیار شما قرار خواهد داد.

بررسی موقعیت کلی دانشگاه پچ در مجارستان

دانشگاه پچ دارای یک پردیس شهری است که در شهر پچ در مجارستان واقع شده است. محوطه دانشگاه ترکیبی پر جنب و جوش از ساختمان های تاریخی و مدرن است که بلوک های اداری دانشگاه، دانشکده ها و مدارس عالی، دفاتر اساتید و امکانات مدرن دانشجویی را در خود جای داده است. این مرکز شامل 10 دانشکده و مدرسه از جمله دانشکده تجارت و اقتصاد، علوم فرهنگی، آموزش و توسعه منطقه ای، مهندسی و فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی، حقوق، موسیقی و هنر های تجسمی، داروسازی، علوم و پزشکی که طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی را ارائه می دهند. پردیس این موسسه دارای کلاس ها و آزمایشگاه های مجهز، امکانات محاسباتی و چند رسانه ای، کتابخانه ها، سالن های اقامتی، امکانات تفریحی دانشجویی، خدمات پشتیبانی دانشجویی، سالن های غذاخوری، کتابفروشی، بیمارستان های آموزشی، سالن های تئاتر و امکاناتی دیگر می باشد.

دانشگاه پچ با توجه به تعداد دانشجویان و تعداد دانشکده ها یکی از بزرگترین دانشگاه های مجارستان است. کتابخانه مرکزی دانشگاه پچ به عنوان کتابخانه اصلی دانشگاه و تعدادی از کتابخانه های خاص هیئت علمی آموزش و پرورش مجارستان، واقع در محوطه دانشگاه فعالیت می کند. دانشجویان می توانند به طیف وسیعی از کتاب های چاپی، مجلات و اقلام ویژه علاوه بر پایگاه های داده آنلاین و مراکز اسناد معتبر دسترسی داشته باشند. این کتابخانه همچنین امکانات گسترده فناوری اطلاعات مانند رایانه های شخصی، چاپگرها و اسکنرها را به علاوه اتاق های مطالعه اختصاصی، مناطق مطالعه و فضاهای ملاقات برای دانشجویان در نظر گرفته است. دانشگاه پچ تعدادی گزینه اقامتی را در داخل و خارج از دانشگاه از طریق تیم مسکن اختصاصی ارائه می دهد.

شرایط تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ شامل 10 دانشکده و چندین مرکز تحقیقاتی است که مجموعه گسترده ای از 80 برنامه را به زبان انگلیسی و آلمانی آموزش می دهد. این دوره ها تقریبا همه جنبه های دانشگاهی مدرن را پوشش می دهند. این دانشگاه برنامه های خود را در زمینه های حقوق، مدیریت بازرگانی، حسابداری، مهندسی عمران، پزشکی، علوم بهداشتی، زبان های خارجی، ادبیات، روانشناسی، فیزیک، شیمی، هنرهای زیبا، موسیقی، آموزش و پرورش، علوم رایانه و فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی، دین و فرهنگ، اقتصاد و جامعه شناسی ارائه می دهد. با توجه به اجرای موفق سیستم آموزشی بولونیا، دانشجویان می توانند در یک سیستم آموزش عالی، پویا و قابل تعامل با اروپا مشارکت داشته باشند.

دانشجویانی که تصمیم گرفتند سال های بیشتری را به تحصیل اختصاص دهند، ممکن است برای دوره های دکتری (PhD یا DLA) نیز درخواست دهند. دانشگاه پچ در حال حاضر 31 رشته کارشناسی و 29 رشته کارشناسی ارشد، 8 دوره کارشناسی ارشد ۲ درجه ای و 15 برنامه دکتری در زمینه های تجارت و اقتصاد، علوم طبیعی، علوم پزشکی و بهداشت، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و مهندسی ارائه می دهد. این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی در کشور است که دارای سابقه تحقیقات حرفه ای عظیم است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کشورهای دیگر از جمله آلمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در آلمان می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ برای ارزیابی شرایط پذیرش دانشجویان، از عملکرد تحصیلی متقاضی و نتایج آزمون استفاده می کند. دانشگاه پچ سال تحصیلی خود را به 2 ترم تقسیم می کند. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بزرگ در نظر گرفته می شود که بیش از 29000 دانشجو را آموزش می دهد. شهروندان و اتباع خارجی می توانند برای پذیرش درخواست دهند. این دانشگاه بیش از 5000 استاد متخصص دارد. این دانشگاه دارای شرکای بین المللی است که به دانشجویان خود اجازه می دهد در برنامه های تبادلی شرکت کنند. این دانشگاه دارای پروفایل رسانه های اجتماعی فیس بوک و یوتیوب است که با استفاده از آنها اطلاعات و اخبار روزانه را با علاقه مندان به اشتراک بگذارند.

هنگام تکمیل درخواست برای ثبت نام در دانشگاه پچ مجارستان مدارک زیر مورد نیاز است:

  • اسناد و مدارک تحصیلی دبیرستان
  • اسناد و مدارک تحصیلی کالج یا دانشگاه
  • گواهینامه تسلط به زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت
  • آزمون ورودی یا مصاحبه اسکایپ
  • رزومه کاری

همچنین این موسسه دارای برنامه های کارشناسی مقرون به صرفه است که هزینه آن کمتر از 3000€ (یورو) در سال است. کسانی که می خواهند دوره کارشناسی ارشد خود را در این مرکز بگذرانند باید آماده پرداخت حداقل 3800€ (یورو) در سال باشند. جهت اطلاع از شرایط کار در مجارستان مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

نمودار زیر هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پچ مجارستان را بر حسب یورو نشان می دهد:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پچ را به یورو

اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ همچنین به عنوان زنده ترین و با کیفیت ترین دانشگاه کشور شناخته شده است. این دانشگاه همچنین به چندین انجمن حرفه ای مانند انجمن دانشگاه های اروپا، EDUC ، انجمن اروپایی آموزش بین المللی، گروه دانشگاه های کمپوستلا و شبکه دانشگاهی پایتخت های فرهنگی اروپا نیز وابسته است. همچنین برخی از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پچ، آنا رودولف (شطرنج باز مجارستانی)، زولت پاوا (سیاستمدار مجارستانی)، فرنس گیورسکانی (نماینده مجلس ملی مجارستان) و لازلو سولیوم (رئیس جمهور سابق مجارستان) می باشند. برای مطرح کردن سوالات خود، در زمینه تحصیل در مجارستان و دانشگاه های این کشور می توانید با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :