مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد

برای آن دسته افرادی که تمایل به تحصیل در اتحادیه اروپا و اخذ مدرک معتبر داشته باشند، تحصیل داروسازی در سوئد می تواند یکی از گزینه های قابل اطمینان باشد. سوئد با دارا بودن مناظر طبیعی و جنگل های انبوه، کوهستان های مرتفع، دریاچه های فراوان و مناطق بسیار بکر و زیبا علاوه بر امکان ایجاد یک زندگی آرام و بی دغدغه، امکان استفاده از کلیه منابع ذکر شده را نیز در اختیار افراد علاقمند قرار می دهد. هم چنین به دلیل داشتن اقتصاد امن در منطقه افراد می توانند بلافاصله پس از تحصیل وارد بازار کار شده، و علاوه بر امکان کار در رشته مورد نظر می توانند کار خود را توسعه دهند.

سوئد با توجه به اقتصاد فعال و پویا و امکان کار و توسعه آن در یک محیط دوستانه و بین المللی، امکان سرمایه گذاری و نیز کار آفرینی در بسیاری از حوزه ها از جمله داروسازی، کشاورزی، صنعت برق و حتی سرمایه گذاری در حوزه های فارکس و به صورت کلی زمینه های آنلاین بسیار پر طرفدار بوده و همه ساله کارآفرینان بسیاری از سراسر جهان تمایل به کار و توسعه مسیر خود در خاک ارزشمند این کشور را دارا هستند. علاقمندان به تحصیل در این کشور از کارشناسی تا تحصیلات عالیه امکان ادامه تحصیل دارند و می توانند پس از تحصیل اقامت نیز کسب کنند. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در سوئد که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده است، پرداخته خواهد شد.

بررسی رشته های داروسازی در سوئد

داروسازی به عنوان یک رشته با زیر شاخه های مختلف از جمله شیمی پزشکی، فارماکولوژی و عمل داروسازی است. داروسازی شامل چندین شاخه از علم مانند فرمولاسیون دارویی، تولید دارو، فناوری داروسازی، توزیع و داروسازی فیزیکی شناخته می شود. فارماکوگنوزی به مطالعه داروهای مشتق شده از منابع طبیعی و گیاهی می پردازد. فارماکولوژی بر عملکرد دارو تمرکز دارد و به چندین رشته فرعی مانند فارماکولوژی بالینی و محیطی، فارماکولوژی نظری و قلبی عروقی، سم شناسی، فارماکوژنتیک، پوسولوژی، فارماکوژنومیک، فارماکوپیدمیولوژی و فارماکولوژی دندانپزشکی تقسیم شده است.

فرصت های شغلی برای داروسازان در سوئد

به طور کلی چهار نوع داروساز در سوئد وجود دارد داروسازان جامعه، بالینی، دارویی و داروسازان مشاور. انواع مختلفی از داروخانه ها و مکان هایی وجود دارد که متقاضیان می توانند به عنوان یک داروساز در آنها به عنوان کارآموز تجربه کسب کنند که تعدادی از آنها شامل داروخانه مراقبت در منزل، داروخانه مشاوره، داروخانه نظارتی، داروخانه مراقبت های سرپایی، داروخانه اجتماعی، داروخانه صنعتی، داروخانه بالینی، داروسازی ترکیبی و داروخانه بیمارستان هستند.

در ادامه نیز به معرفی برخی از انواع داروخانه که در سوئد از محبوبیت بیشتری برخوردارند پرداخته خواهد شد:

برخی از انواع داروخانه های محبوب در سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد در مقطع کارشناسی

مدرک لیسانس داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان دوره های شیمی آلی و معدنی، بیوشیمی، فارماکولوژی، فیزیولوژی و سایر را در این دوره آموزش خواهند دید. برای تبدیل شدن به یک داروساز، دانشجو باید در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک، عوارض جانبی، تداخلات احتمالی بین داروها، استانداردهای تولید و توزیع دارو اطلاعات کسب کند وعلاوه بر این، یک داروساز باید بتواند این دانش را به طور قابل دسترس برای بیماران تفسیر کند.

در ادامه به معرفی دانشگاه های برتر این کشور در خصوص رشته داروسازی پرداخته خواهد شد:

نام دانشگاهرتبه در سوئدرتبه در جهان
موسسه سلطنتی فناوری189
دانشگاه لوند295
دانشگاه تکنولوژی چالمرز3125
دانشگاه اوپسالا4128
دانشگاه استکهلم5153

تحصیل داروسازی در سوئد در مقطع کارشناسی

هزینه تحصیل داروسازی در سوئد

هزینه تحصیل در رشته دارو سازی در این کشور علاوه بر اینکه به شهر مد نظر فرد بستگی دارد، بسیار وابسته به دانشگاه انتخابی و سبک زندگی شخص است که با توجه به این مورد فرد می تواند این مبلغ را در حدود 7500€ الی 22500€ (یورو) محاسبه می گردد. بیشتر دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا شهریه پرداخت می کنند و بازرگانی و معماری برخی از گران ترین دوره ها در این کشور شناخته می شوند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا علاوه بر هزینه های گفته شده باید هزینه درخواست دانشگاه را بپردازند که حدود 90€ (یورو) است و ممکن است بسته به موسسه متفاوت باشد.

هزینه های زندگی برای دانشجویان در سوئد بالاتر از میانگین اروپا بوده و به صورت کلی زندگی در سوئد دارای هزینه های بالایی است و فرد متقاضی باید آمادگی داشته باشد که بین 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه هزینه کند. میانگین هزینه های زندگی در برخی شهرهای دانشجویی در سوئد در ادامه بررسی خواهد شد:

  • گوتنبرگ و استکهلم : حدود 1250€ (یورو) در ماه
  • لینکوپینگ و لوند : حدود 850€ (یورو) در ماه
  • اوپسالا : بین 750€ تا 1200€ (یورو) در ماه

به صورت کلی سوئد به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا و نیز کشور های عضو حوزه اسکاندیناوی داری شرایط مناسبی برای کلیه افراد و به ویژه دانشجویان در کلیه مقاطع فراهم آورده است. برخی از دانشگاه های این کشور مثل اوپسالا و لوند علاوه بر داشتن رتبه در جهان و سوئد جزو برترین دانشگاه ها برای تحصیل دارو سازی نیز شناخته می شوند. زیبایی های طبیعی این کشور از جمله کوهستان های مرتفع، جنگل های انبوه، دریاچه های فراوان چشم انداز های بی نظیری در این کشور ایجاد کرده است که به دانشجویان امکان زندگی و تفریحات دانشجویی فراوان در یک فضای امن و ایمن فراهم می آورد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی هرگونه سوال در خصوص تحصیل در کلیه مقاطع در سوئد خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :