ویزای مسافرتی مالتا

ویزای توریستی مالتا

ویزای توریستی مالتا

همه افراد برای سفرهای چند روزه به خارج از نیاز به اخذ ویزا توریستی دارند. ویزای توریستی مالتا این امکان را به اشخاص می دهد که به مدت 3 ماه در این کشور اروپایی عضو شنگن اقامت داشته باشند. افرادی که ویزای یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که عضو شنگن هست را دارند به راحتی می توانند بدون داشتن ویزای مجدد در طی آن 90 روز در دیگر کشورهای اروپایی تردد کنند.

مالتا کشور جزیره ای زیبا و تاریخی است که در دریای مدیترانه واقع شده است. با زیبایی طبیعی، خط ساحلی دیدنی، تاریخ جذاب و فرهنگ منحصربه‌فرد، مقصدی ایده‌آل برای هر کسی است که عاشق سواحل و تاریخ است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای اخذ ویزای توریستی مالتا و تعطیلات رسمی کشور مالتا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط اخذ ویزای توریستی مالتا

کشور جزیره ای مالتا به همه اتباع اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا تنها با همراه داشتن مدرک شناسایی وارد خاک این کشور شوند. با این حال، همه مسافران غیر اتحادیه اروپا که از طریق هوا یا دریا وارد مالتا می شوند باید مدارک دیگری را ارائه دهند.

اگر یک بازدیدکننده غیر اتحادیه اروپا هستید، باید مدارک زیر را در بندر ورودی مالت نشان دهید:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر، اعتبار حداقل 3 ماه دیگر پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از شنگن و در 10 سال گذشته صادر شده است.
  • داشتن ویزا، اگر تابع رژیم ویزای مالتا هستید.
  • بیمه سلامت مسافرتی، پوشش فوریت های پزشکی در مالت و کل منطقه شینگن با حداقل 30000€ (یورو)

در برخی موارد، ممکن است از افراد خواسته شود که مدارک اضافی را به عنوان دعوت نامه از میزبان مالتی، برنامه سفر رفت و برگشت پرواز و غیره نشان دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، باید با نهاد رسمی که نماینده مالتا در کشور محل اقامت خود است مشورت کنید.

علاوه بر این، افسر مرزی مالتا ممکن است در مورد سفر شما به مالتا سوالاتی مانند:

  • هدف شما از سفر به مالتا چیست؟
  • چه مدت قصد اقامت در مالت را دارید؟
  • کجا می خواهید در مالت بمانید؟

افسر مرزی مالتا کسی است که تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا شما اجازه ورود به مالتا را دارید یا خیر، می دهد. لطفا هنگام ورود به مالتا مطمئن شوید که این افسر در پاسپورت شما مهر می زند. بدون مهر، ممکن است از مالتا جریمه یا بازداشت شوید.

هزینه ویزای توریستی مالتا

با فرض این که افراد برای ویزای شنگن مالتا درخواست داده اند. در این صورت، باید مدرکی مبنی بر کفایت مالی حداقل 48 یورو در روز ارائه دهند. در ادامه به جزییات هزینه های اخذ ویزای توریستی خواهیم پرداخت.

  • 80 یورو بابت هزینه ویزای شنگن مالتا
  • هزینه های ویزای مالتا برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
  • 40 یورو برای کودکان سن 6 تا 12سال باید پرداخت کرد.
  • شهروندان و خانواده های اتحادیه اروپا نیاز به ویزا و هزینه ای بایت اخذ ویزا ندارند و کاملا رایگان است.
  • 35 یورو برای افرادی که موافقت نامه تسهیل ویزا دارند.

کشورهای غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا تاکنون به توافقی در مورد تسهیل صدور روادید رسیده اند. این توافقنامه ها صدور ویزا برای شهروندان اتحادیه اروپا و سایر کشورها را آسان تر می کند: آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، کیپ ورد، گرجستان، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، روسیه، صربستان و اوکراین.

هزینه ویزای توریستی مالتا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی

اکنون که اصول اولیه ویزای توریستی مالتا را بررسی کردیم، می‌توانیم به شرایط ورود مانند مدارک سفر برسیم. افراد باید این مدارک را قبل از شروع درخواست ویزای توریستی شینگن مالتا جمع آوری کنید. در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز آمده است:

  • پاسپورت معتبر ( باید حداقل 3 ماه در روز خروج اعتبار داشته باشد و 2 صفحه ویزا خالی داشته باشد )
  • فرم درخواست
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • برنامه سفر
  • برنامه سفر هتل
  • نامه پوشش ویزا
  • بیمه درمانی/بیمه مسافرتی ( باید مدت اقامت شما را با حداقل 30000 یورو پوشش دهد )
  • وسایل امرار معاش ( مدرک می تواند صورت حساب بانکی، چک مسافرتی یا مدرک اشتغال باشد )

اگر به ملاقات یکی از اعضای خانواده یا دوست خود می روید، باید مدارک دیگری مانند:

نامه دعوت ( از طرف میزبان شما که شما را به مالتا دعوت می کند )، اعلامیه اثبات ( اثباتی مبنی بر اینکه میزبان شما از سفر شما به مالتا پشتیبانی می کند)

تمدید و ابطال ویزای توریستی در مالتا

آیا ویزای توریستی در کشور قابل تمدید است ؟ بله ، افراد می توانند ویزای شنگن مالتای خود را تمدید کنند، اما فقط در موارد استثنایی که حقایق جدید و دلایل خاص پس از ورود به مالتا به وجود می آیند، به عنوان مثال دلایل بشردوستانه یا فورس ماژور. افراد باید برای تمدید ویزا به پلیس مالتی یا وزارت امور داخلی و امنیت ملی، واحد مرکزی ویزا درخواست دهند. کلا اگر ویزا برحسب شرایط افراد امکان تمدید داشته باشد در مقابل با توجه به شرایط افراد امکان ابطال هم وجود دارد. بله، در صورتی که مقامات ذیصلاح مالت به این نتیجه برسند که دیگر شرایط صدور ویزا وجود ندارد، ویزای مالتا شما باطل می شود. اگر در زمان تصمیم گیری در مورد لغو ویزای خود در مالتا هستید، مهلتی برای ترک مالتا به شما داده می شود.

اگر در این مدت مالتا یا قلمرو شنگن را ترک نکنید، ساکن مالتا محسوب می شوید. با توجه به شرایط زندگی و میزان هزینه های زندگی در مالتا، این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت نیست ولی امکان سفر تفریحی و توریستی برای افراد مسیر است. این کشور مناظر و سواحل و چشم انداز زیبایی دارد که مقصد تعداد کثیری از توریست های سراسر دنیا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مهاجرت و اخذ اقامت دائم می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :