مهاجرت تحصیلی فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه

تقریبا اغلب دانشجویان کشورهای جهان در صدد اعزام دانشجو به فرانسه جهت پیشرفت دانشجویان خود در خارج از کشور هستند. مزایای اعزام دانشجو به فرانسه جهت تحصیل در این کشور بسیار است. فرانسه یک تجربه آکادمیک منحصر به فرد را برای هر دانشجویی که به دنبال یک محیط پیچیده و پویا برای پیشرفت است ارائه می دهد. انتخاب فرانسه جهت تحصیل در خارج از کشور، ارزش بیشتری برای رزومه شما خواهد داشت. زیرا این کشور قرن ها جایگاه یک مرکز اروپایی و جهانی فلسفه، فرهنگ و هنر را حفظ کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جزء موسسات مجاز اعزام دانشجو به فرانسه با سال ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو، آماده ارائه خدمات مهاجرتی به شما عزیزان می باشد.

در سال گذشته بیش از 300000 دانشجوی بین المللی فرانسه را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب کرده اند. زیرا فرانسه در بین مقاصد برتر تحصیلی جهان در رتبه هفتم قرار دارد. از دیگر مزایای اعزام دانشجو به فرانسه می توان به بورسیه های مختلف تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بین المللی اشاره کرد. طی سالیان اخیر فرآیند اعزام دانشجو به فرانسه به یکی محبوب ترین روش های مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور تبدیل شده است. به طور کلی تحصیل در خارج از کشور به ویژه در فرانسه بهترین انتخابی است که می توانید برای پیشرفت تحصیلی خود داشته باشید.

اعزام دانشجو به فرانسه با اخذ ویزای تحصیلی

امروزه اعزام دانشجو به فرانسه برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا، فقط با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه میسر است. زیرا کشورهای اتحادیه اروپا که قصد اعزام دانشجو به فرانسه را دارند نیازی به دریافت ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اتباع کشورهای ثالث (غیر اتحادیه اروپا) برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه خود از طریق آژانس ملی رسمی کشور برای آموزش عالی دانشجویان بین المللی درخواست می دهند. همچنین این دانشجویان باید از پردیس فرانسه برای درخواست به موسسات فرانسوی انتخابی خود از طریق روش CEF استفاده کنند. تنها زمانی که پذیرش در یک برنامه در یک موسسه فرانسوی را دریافت کردید واجد شرایط درخواست ویزای تحصیلی فرانسه خواهید بود.

برای اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به فرانسه باید کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید. سپس در صورت درخواست، موارد زیررا به افسر کنسولگری فرانسه ارائه دهید:

  • ارائه نامه پذیرش معتبر در یک برنامه رسمی در موسسات فرانسوی: این نامه باید روی کاغذی با عنوان رسمی باشد که شامل جزئیات کامل شما جزئیات برنامه تحصیلی شما و تاریخ شروع و پایان تحصیل در فرانسه باشد.
  • ارائه اسنادی دال بر بودجه کافی برای زندگی در فرانسه: که شامل مبلغ 790€ (یورو) در ماه است. که شامل صورت حساب بانکی، نامه ضامن یا اطلاعیه تامین مالی از وام یا بورسیه تحصیلی باشد.
  • گواهی بیمه درمانی معتبر که پوشش دهنده هزینه های درمانی شما در طول تحصیل در فرانسه باشد.
  • اثبات مدرک اقامت در فرانسه: می تواند به صورت تاییدیه مسکن دانشجویی یا گواهی اقامت نشان داده شود.
  • در نهایت اینکه اگر در حال تحصیل در دوره زبان فرانسه هستید، ارائه مدرک مهارت زبان فرانسه نیز الزامی است.

انواع ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به فرانسه

لازم به ذکر است که انواع ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به فرانسه وجود دارد. به طوری که ویزای مورد نیاز شما بسته به مدت زمانی که قصد تحصیل در فرانسه را دارید متفاوت خواهد بود.

انواع ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به فرانسه عبارت اند از:

  • ویزای تحصیلی شنگن (کوتاه مدت): اگر تحصیلات متقاضیان در فرانسه، کمتر از 3 ماه طول می کشد باید برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت فرانسه درخواست دهید. ویزای تحصیلی شنگن به صورت رایگان صادر می شود و قابل تمدید نیست.
  • ویزای تحصیلی طولانی مدت موقت: یک ویزای موقت دانشجویی است که به شما امکان می دهد برای مدت حداکثر شش ماه در فرانسه تحصیل کنید. با دریافت این ویزای تحصیلی فرانسه نیازی به درخواست جداگانه برای اجازه اقامت فرانسه ندارید.
  • ویزای تحصیلی برای شرکت در امتحانات ورودی: این ویزا برای شرکت در یک یا چند آزمون ورودی به متقاضیان اعطا می شود.

همچنین برگزاری آزمون زبان فرانسه در زمینه آموزش ربان فرانسه، در تاریخ معینی اعلام می گردد.

انواع ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه و شهریه دانشگاه ها

به طور کلی، قبل از اعزام دانشجو به فرانسه، باید با شهریه دانشگاه های این کشور به خوبی آشنا شوید. تا انتخاب مقرون به صرفه ای را برای آینده تحصیلی خود در این کشور داشته باشید. علیرغم هزینه های زندگی گران در فرانسه، میزان شهریه ها چه برای دانشجویان اروپایی و چه برای دانشجویان غیر اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

به طور مثال، سالیانه 290€ (یورو) برای مدرک کارشناسی، 380€ (یورو) برای کارشناسی ارشد و 470€ (یورو) برای دکترا می باشد. نکته قابل توجه این است که به عنوان دانشجوی بین المللی غیر اروپایی دولت فرانسه می تواند دو سوم شهریه شما را پوشش دهد. پس از اعزام دانشجو به فرانسه اگر بتوانند ثابت کنند که به طور دائم در این کشور اقامت ندارند کاهش هزینه شهریه دریافت خواهند کرد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط اعزام دانشجو به فرانسه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :