مهاجرت سرمایه گذاری در اندونزی

استارت آپ اندونزی

استارت آپ اندونزی

یکی از بستر‌ها سرمایه گذاری راه اندازی استارت آپ در اندونزی است که امکان نوآوری و ثبت ایده های مختلف را امکان پذیر می سازد. کشور اندونزی، بخاطر جمعیت زیاد و روزافزون، بازار وسیع، اقتصاد در حال رشد و منابع زیاد، بستر مناسبی برای سرمایه  گذاری می‌باشد. در اندونزی، به دلیل اقتصاد در حال پیشرفت، حمایت‌ شدن از طرف دولت و بازار بزرگ مصرفی، شرایط راه اندازی استارت آپ، سهل شده است. سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و صنعت‌ کشورهایی که از این منظر، وسیع، دارای پتانسیل و در حال پیشرفت هستند، می‌تواند آینده شما را به طور کامل تغییر دهد. با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با استارت آپ در اندونزی بیشتر آشنا شوید.

شیوه راه اندازی استارت آپ در اندونزی

اندونزی، با جذب و حمایت از سرمایه گذاران، صاحبین مشاغل، بازار توسعه یافته، به قطب اقتصادی جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. امکان راه اندازی شرکت ‌های شخصی و استارت آپ در اندونزی، همواره وجود داشته است؛ یکی از خوبی‌های وجود این نوع از شرکت‌ ها ، فراهم بودن موقعیت‌های شغلی، در زمینه‌های مختلف است . برای راه اندازی وتاسیس یک شرکت رسمی و قانونی،قوانین و مراحلی پیش روی شما قرار دارد که شما برای ثبت شرکت خود، باید تمامی آن‌ها را پذیرفته وفراهم کنید.

مراحلی که شما برای ثبت شرکت و استارت آپ در اندونزی پیش رو دارید، به شرح ذیل است:

  • کسب اطمینان از لیست سرمایه گذاری منفی
  • تاسیس بنیاد حقوقی صحیح
  • انجام دادن بروکراسی های اداری
  • انتخاب محل قرارگیری شرکت
  • بررسی کردن منابع مالی
  • ثبت نهایی شرکت و شروع به کار

راه اندازی استارت آپ در اندونزی از طریق PT PMA

سرمایه گذاران خارجی، اغلب تمایل دارند تا سرمایه خود را به طور مستقیم وارد تجارت کرده و ایده کسب و کار خود را در اندونزی به کرسی بنشانند. با توجه به موردی که بیان شد، بهترین روش برای راه اندازی استارت آپ در اندونزی، شرکت مسولیت محدود خارجی می باشد. این نوع از شرکت ها در اندونزی به پرسروآن ترباتس پنانامان مودال آسینگ یا به اختصار PT PMA معروف می باشد. این شرکت، دارای یک شخصیت حقوقی مستقل است که سرمایه گذار خارجی از آن طریق، می تواند فعالیت استارت آپی خود را آغاز کند. مالکیت این نوع شرکت ها به نوع تقسیم بندی می شود. دسته اول، از شرکت استارت آپی، درصدی جزئی دارند و در دسته دوم، مالکیت صد در صد شرکت استارت آپی می باشد.

نکته دوم برای راه اندازی استارت آپ در اندونزی، فراهم سازی سرمایه مورد نیاز است. طبق اعلام شورای هماهنگی سرمایه گذاری جمهوری اندونزی یا به اختصار BKPM، سرمایه گذاران خارجی برای شروع فعالیت استارت آپی خود در این کشور، نیازمند سرمایه مورد نیاز خود هستند. مبلغ مورد نیاز برای شروع فعالیت استارت آپ در اندونزی، در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، فرق چندانی ندارد و مبلغ کمی محسوب نمی شود. به طور دقیق، برای شروع این فعالیت استارت آپی، مبلغ 750000$ دلار سرمایه اولیه و همچنین سرمایه پرداخت شده اضافی حدود 180000$ (دلار آمریکا) نیاز است.

راه اندازی استارت آپ در اندونزی از طریق PT PMA

مدارک مورد نیاز برای شروع استارت آپ در اندونزی

علاوه بر حضور دو سهامدار و تامین مبلغ 750000$ (دلارآمریکا)، فرایند تاسیس استارت آپ در اندونزی، نیازمند مدارکی نیز هست؛ شما برای انجام شدن مراحل ثبت شرکت خود، باید این مدارک را تهیه و ارائه کنید. در مرحله اول، سرمایه دار، باید سند ثبت شرکت خود را که توسط یک دفتر ثبت رسمی عمومی، به طور قانونی ثبت کند. کلیه معاملات بانکی و گردش مالی، اعم از دریافت وام، تزریق سرمایه و امثال آن، بایستی از طریق حساب بانکی مربوط به شرکت انجام شود.

به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای ثبت استارت آپ در اندونزی به شرح ذیل می باشد:

  • سند تاسیس شرکت که حتما بایستی به ثبت رسمی رسیده باشد
  • گواهی صادر شده از شورای هماهنگی سرمایه گذاری جمهوری اندونزی
  • گزارش وضعیت حقوقی شخص که به تایید وزارت دادگستری اندونزی رسیده باشد
  • شماره شناسه مالیاتی و تاییدیه کارآفرین دارای مالیات
  • برگه گواهی ثبت شرکت برای اخذ گواهی خدمات سراسری
  • گزارش سطح رفاهی شرکت از وزارت کار و گزارش نیروی کار انسانی

توسعه استارت آپ در اندونزی

همانطور که گفته شد، استارت آپ در اندونزی به دلایل متعددی، مورد توجه بسیاری از سرمایه داران و سرمایه گذاران قرار گرفت است. اندونزی به عنوان قطب اقتصادی جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. این کشور، چهار استارت آپ ابرقدرت دارد که آن ها را با نام های بوکالاپاک، گو جک ، تراودوکا و توکوپدیا می شناسند. امروزه، بیش از 55% از جمعیت اندونزی، به اینترنت دسترسی دارند؛ پیشبینی می شود که این آمار تا سال 2027، به 17% تا 30% افزایش بیابد. این پیشبینی آمار، در صورت تحقق، می تواند نویدی برای مشغولان به کسب و کار استارت آپ در اندونزی باشد.

اندونزی،یکی از کشورهایی است که پتانسیل خوبی در زمینه ایجاد کسب وکار و موقعیت های شغلی دارد. در حقیقت، شخصی که بتواند نیازهای این کشور را شناسایی کند و از موقعیت خود استفاده کند، می تواند موفقیت های زیادی کسب کند. همانطور که می دانید، استارت آپ در اندونزی، می تواند تجارتی پرسود باشد؛ اما داشتن شرایط و محیا کردن لازمه های آن زحمت زیادی می برد. حتی اگر مدارک مورد نیاز و مسیر سخت گرفتن آن را نیز نادیده بگیریم، امروزه مبلغ 750000$ (دلار آمریکا)، مبلغ کمی به شمار نمی رود؛ ولی برای شروع استارت آپ در اندونزی بسیار مهم و ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استارت آپ در اندونزی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :