مهاجرت به کشور اندونزی

مهاجرت به اندونزی

مهاجرت به اندونزی

مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری همگی جزء روش های قانونی مهاجرت به اندونزی هستند. با توجه به شرایط عمومی و مدارک متقاضی بهترین روش برای مهاجرت به اندونزی به متقاضیان ارائه می گردد. تا اسم مهاجرت شنیده می شود، همگی به یاد کشور های اروپایی می افتند. اما کشور هایی در آسیا وجود دارد که از لحاظ توریستی و حتی مهاجر پذیری، از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. اندونزی یکی از این کشور های آسیاسی است، که در چند سال اخیر، رشد خوبی در این زمینه داشته است. در ادامه این مقاله، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا انواع راه مهاجرت به اندونزی را با هم بررسی کنیم.

مهاجرت کاری به اندونزی

اولین راه پیش روی شما برای مهاجرت به اندونزی، اخذ مجوز و ویزای کاری برای مهاجرت به اندونزی است. در ابتدای این روش، شما از مقامات این کشور درخواست ویزای توریستی خواهید کرد. شما، در سفر خود بایستی به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید. پس از اینکه شغل مورد نظر خود را را یافتید، به کشور خود باز گردید و بار دیگر برای اخذ ویزای کاری اندونزی اقدام نمایید. اندونزی در چند سال اخیر، رشد بی نظری از لحاظ بازارکار داشته است. اگر قصد سفر و یا مهاجرت کاری به این کشور را دارید، جاکارتا، پایتخت اندونزی، می تواند انتخاب بسیار خوبی به عنوان مقصد شغلی مورد نظر شما باشد.

این شهر، علاوه بر پایتخت بودن، قطب اقتصادی است. همین امر موجب شده تا در این شهر فرصت های شغلی بی نظیر و متعددی یافت شود. اغلب مهاجران به اندونزی، در پایتخت این کشور مستقر می شوند. برای اخذ ویزای کاری اندونزی، شما بایستی دارای سابقه خوبی در زمینه شغلیتان باشید. یعنی در ابتدای ورود، شما باید روزمه خود را تحویل کارفرمایان و سفارت این کشور داده و منتظر بررسی آن باشید. پس یعنی اگر شما مهارت و یا روزمه حرفه ای دارید، می توانید شانس خود را برای اخذ ویزای کاری بیشتر بدانید.

مهاجرت تحصیلی به اندونزی

یکی دیگر از راه های آسان مهاجرت به اندونزی، مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحصیلی اندونزی است. این روش که هزینه کمتری نسبت به باقی گزینه ها دارد، مناسب دانشجویان خبره می باشد. اندونزی، در سال های اخیر، از لحاظ افزایش سطح تحصیلی و سطح دانشگاه های آن، مهاجران بیشتری را به خود دیده است. این کشور برای اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای دانشجویان، مقصد بسیار خوبی تلقی می شود. دوره های آموزشی اندونزی، از طریق کالج های تحقیقاتی و آکادمی ها ارائه می شود. اگر به مرحله فارق التحصیلی در این کشور برسید، شما مدرکی با نام DIPLOM4 و یا SARJAN1 دریافت خواهید کرد.

این نوع مدارک را با کارشناسی های انگلیسی هم رده می دانند. زمانی که دوره 4 ساله کارشناسی شما به پایان می رسد، رشته های زیادی در مقطع فوق لیسانس برای ادامه تحصیل شما دیده می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، برای 2 سال و با امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم می باشد. رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد، اغلب در رشته های مهندسی، مهندسی برق، حسابداری و موسیقی است. دانشجویان می توانند در این رشته ها به تحصیل خود ادامه دهند. در اندونزی بیش از 30 دانشگاه دولتی و 1000 دانشگاه خصوصی وجود دارد که همه روزه دانشجویان را برای مهاجرت به اندونزی برای تحصیل، ترغیب می کند.

مهاجرت تحصیلی به اندونزی

مهاجرت از طریق پناهندگی به اندونزی

پناهندگی در اندونزی از دیگر روش های مهاجرت به اندونزی است که به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در این روش، سختی های زیادی وجود داشته و حتی شانس آن برای موفق شدن بسیار پایین است. برای کسب پناهندگی اندونزی، شما باید برای یک هفته به این کشور ورود کنید و طی یک هفته، درخواست پناهندگی بدهید. در این نوع از مهاجرت، شما 3 راه پیش روی خود دارید. در مسیر اول، شما برای پناهندگی سیاسی اقدام خواهید کرد. کسانی که مورد تهدید سیاسی هستید، می توانند از این طریق برای اخذ پناهندگی اقدام کنند. در این روش، شما باید مورد بررسی قرار بگیرید، که عقاید و باور های سیاسی شما مغایر شئونات این کشور نباشد و برای این کشور خطر آفرین نباشد.

مسیر دوم پیش روی شما، مهاجرت از طریق پناهندگی مذهبی است. شما در این روش باید ثابت کنید که در کشورتان، برای باور های مذهبی خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرید. کسانی که به دلیل عقاید مذهبی خود در کشورشان مورد خشونت قرار می گیرند، می توانند از این طریق برای کسب پناهندگی اقدام کنند. راه سوم و آخر، مهاجرت از طریق فقر مالی است. اگر شما بتوانید به این کشور ثابت کنید که در فقر مالی شدیدی هستید، می توانید برای پناهندگی از طریق فقر مالی اقدام کنید. این روش نسبت به دو روش قبلی از شانس کمتری برخوردار است و در این روش، درصد موفقیت شما بسیار پایین است. در این روش از مهاجرت، شما باید به دولت کشور میزبان ثابت کنید که مهارتی دارید. هر چه رزومه شما پربارتر باشد، درصد موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود.

نگاه کلی درباره مهاجرت به اندونزی

مهاجرت در کل، به منظور ترک محل زندگی خود و سفر به کشوری دیگر برای پیشرفت در امور است. کشور های آسیایی، با وجود اینکه توجه چندانی به آن ها نمی شود، مقصد خوبی برای مهاجرت محسوب می شوند. برای مثال، اندونزی یکی از این کشورهاست که در چند سال اخیر، در زمینه اقتصادی و تحصیلی توسعه و پیشرفت زیادی داشته است. پس اگر قصد مهاجرت دارید، بهتر است نگاهی به این کشور ها داشته باشید تا بتوانید مهاجرتی با خیال آسوده و با هزینه های کمتر داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد تا شما را با راه های مهاجرت به اندونزی آشنا کند و مهاجرت به این کشور را برایتان آسوده تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :