مهاجرت به کشور قبرس

مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس روز به روز در میان قشر دیجیتال و جامعه کارآفرینان آنلاین محبوب تر می شود. اخیرا شاهد بوده ایم که کارآفرینان و مهاجران زیادی به این جزیره نقل مکان کرده اند و این منطقی است. قبرس جزیره ای بهشتی واقع در شرق دریای مدیترانه با مالیات های کم، ساختار شرکت ساده، بخشی از اتحادیه اروپا، جوامع رو به رشد و ارتباطات حمل و نقل خوب به سایر نقاط اروپا و خاورمیانه، قبرس واقعا بسیاری از چک باکس ها را برای اکثر کارآفرینان علامت گذاری می کند. مطالب زیر توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است.

دلایل مهاجرت به قبرس

آب و هوا در قبرس معتدل است به گونه ای که حدود 300 تا 340 روز آفتابی در سال وجود دارد و این تنها کشور اروپایی است که دریای آن گرم و مناسب برای شنا است، حتی در ماه نوامبر. میانگین دمای هوا در زمستان 13+ درجه سانتی گراد و در تابستان 30+ درجه سانتی گراد است. این جزیره تاریخ غنی ای دارد که در مکان های باستانی، کلیساهای زیبای بیزانسی، صومعه ها و موزه ها منعکس شده است. سه سایت میراث جهانی یونسکو وجود دارد و 11 شی دیگر در فهرست آزمایشی یونسکو قرار دارند. قبرس همچنین دارای گیاهان و جانوران باورنکردنی است و مکانی عالی برای پیاده روی است.

یک وعده غذایی در یک کافه یا یک رستوران کوچک در قبرس 8€ تا 20€ (یورو) هزینه دارد و یک برنامه ماهیانه سیار حدود 30€ (یورو) است. برای مقایسه، در مالت، اینها به ترتیب 10€ تا 28€ (یورو) و 35€ (یورو) هستند. قیمت املاک و مستغلات مقرون به صرفه. ملک در قبرس یکی از مقرون به صرفه ترین در اتحادیه اروپا است. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه بسته به شهر از 400€ (یورو) شروع می شود. برای مقایسه، در مالتا، حداقل قیمت ماهانه 550€ (یورو) است.

میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در قبرس در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

  • لیماسول: 1155€ (یورو)
  • نیکوزیا: 512€ (یورو)
  • لارناکا: 604€ (یورو)
  • پافوس: 565€ (یورو)

مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک

آپارتمان ها و ویلاها در قبرس نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا قیمت پایین تری دارند. میانگین قیمت املاک و مستغلات قبرس 1680€ (یورو) در هر متر مربع است. این را با 2800€ (یورو) در لهستان، 3620€ (یورو) در یونان و 6590€ (یورو) در ایتالیا مقایسه کنید. گران ترین املاک در لیماسول است. قیمت مسکن در آنجا تقریبا 2 برابر میانگین کشوری است. نیکوزیا و لارناکا نیز در 3 شهر برتر با گران ترین املاک قرار دارند. خارجی ها علاقه مند به خرید املاک و مستغلات در قبرس هستند. در سال 2024، کشور قبرس، 60% بیشتر از سال قبل قراردادهای خرید و فروش منعقد کردند. آپارتمان ها و خانه ها با افزایش قیمت به ترتیب %12.3 و 3.1% بیشترین تقاضا را داشتند. خارجی ها می توانند با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به مبلغ €300000 (یورو) در قبرس ملک بخرند و اقامت بگیرند.

املاک مسکونی و تجاری واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری در قبرس هستند. سرمایه گذاران در مدت 3 تا 6 ماه پس از درخواست برای اقامت دائم، ساکن قبرس می شوند. خارجی ها حدود 30% از کل معاملات املاک و مستغلات در منطقه را تشکیل می دهند. خریداران بریتانیایی و اسرائیلی از جمله رایج ترین خریداران مسکن در لیماسول هستند. لیماسول دارای مغازه‌ها، رستوران‌ ها، هتل‌ها و بارهای زیادی است و یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌ های این کشور به همراه پافوس و آیاناپا است. مارینا لیماسول در بخش تاریخی شهر با اسکله قایق‌ های تفریحی، ساحل، هتل‌ها و مجموعه آبگرم قرار دارد.

مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

کشور قبرس 2 نوع ویزای طلایی برای درخواست وجود دارد که یکی منجر به شهروندی و دیگری منجر به اقامت دائم می شود. تفاوت به میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در کشور قبرس بستگی دارد. برای دریافت شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری، متقاضی باید ملکی به ارزش حداقل 2000000€ (یورو) خریداری کند. برای اقامت دائم در قبرس، نیاز مالی سرمایه گذاری کمتر است و حدود 300000€ (یورو) است. با اخذ ویزای طلایی قبرس به راحتی شما می توانید در عرض 6 ماه شهروند قبرس شوید.

اگر تابعیت قبرس را از طریق سرمایه گذاری به دست آورید، از حقوقی مشابه با همه شهروندان قبرس و همچنین اعضای خانواده خود برخوردار خواهید بود. این موضوع شامل موارد زیر می شود:

شرایط مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به قبرس از طریق کار

شهروندان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای مهاجرت به قبرس باید ویزای طولانی مدت کشور قبرس را داشته باشند. شما باید در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری قبرس کشور خود برای ویزا درخواست دهید. پس از ورود به قبرس، در عرض 7 روز، باید برای اجازه اقامت در قبرس به صورت موقت در آدرس زیر اقدام کنید:

  • اگر در منطقه نیکوزیا زندگی می کنید، اداره ثبت احوال و مهاجرت
  • اگر در ناحیه دیگری زندگی می کنید، یک واحد مهاجرت منطقه ای

با انتخاب یکی از راه های زیر می توانید بیش از 3 ماه به قبرس مهاجرت کنید:

اگر می خواهید به قبرس مهاجرت کنید و کار کنید، ابتدا باید چند کار را انجام دهید:

  • ابتدا مجوز کار بگیرید. پس از تضمین کار در قبرس، کارفرمای شما از طرف شما برای اجازه کار در قبرس درخواست می دهد.
  • پس از اخذ ویزای کار در قبرس می توانید با ویزای کار قبرس در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری قبرس در کشور محل اقامت خود درخواست دهید.

پس از ورود به قبرس، باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید. درخواست باید ظرف 7 روز پس از ورود به کشور قبرس انجام شود. شما باید در دفتر منطقه ای واحد اتباع خارجی و مهاجرت اداره پلیس یا دفاتر مرکزی اداره ثبت احوال و مهاجرت در نیکوزیا ثبت نام کنید. سپس، پس از گذشت 5 سال از مجوز اقامت موقت، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. علاوه بر این، اگر شما یک کارگر از راه دور هستید، می توانید برای ویزای دیجیتال برای کار از راه دور در قبرس درخواست دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روند صفر تاصد درخواست مهاجرت به قبرس را به شما متقاضاین عزیز یادآور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :