مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری در قبرس

در شرایط کنونی تعداد زیادی از مردم علی الخصوص ایرانیان به فکر سرمایه گذاری در قبرس هستند زیرا شرایط سرمایه گذاری در قبرس به عنوان راه مهاجرتی از دیگر کشورها بسیار آسان تر است. جزیره ای در خاورمیانه با مردمانی ترک زبان و اکثرا مسلمان در جنوب ترکیه قرار گرفته است که به عنوان سومین جزیره دریای مدیترانه از نظر جمعیت محسوب می شود. اسرائیل، یونان، مصر، سوریه، لبنان از دیگر کشورهای همسایه قبرس هستند. این کشور به 2 بخش جنوبی و شمالی تقسیم می گردد که قبرس جنوبی، به عنوان جزیره ای اروپایی نیز شناخته می شود که زبان رسمی در هر 2 بخش یونانی و ترکی است.

واحد پولی قبرس شمالی پوند انگلیس است و خرید و فروش ملک و اتومبیل و همچنین ثبت اسناد ملکی در این بخش با مبادلات پوند انجام می پذیرد و مانند ترکیه به لیر نیست. لازم به ذکر است که در سطح شهرهای قبرس شمالی بیت کوین شاپ قرار دارد که به این واسطه می توان با پرداخت بیت کوین، دلار یا پوند دریافت نمود. در سال 1974 که در اقدامی ارتش ترکیه در پاسخ به کودتای یونانی ها به منطقه شمالی این جزیره حمله کرد، این کشور به دو بخش بین یونان و ترکیه تقسیم شد و می توان گفت در حال حاضر حتی نظام آموزشی قبرس شمالی زیر نظر سازمان آموزشی ترکیه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری در قبرس پرداخته خواهد شد، نگارشی که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده است.

بررسی وضعیت اقتصادی قبرس

بعد از اینکه قبرس توانست استقلال خود را بدست آورد بازار آزاد مهمترین حوزه فعالیت های اقتصادی این جزیره شد. قبرس توانست به سرعت در صادرات برخی محصولات به رشد اقتصادی برسد و از این راه شرایط را برای حضور خود در بازار اقتصادی جهانی رقم بزنید که این مهم توانست شرایط تجاری را برای بازرگانان این کشور بسیار ایده آل کند. محصولات و برداشت های کشاورزی مانند گندم، جو، مرکبات و همچنین سیب زمینی از برترین محصولاتی هست که این کشور به عرضه جهانی رسانده است. البته باید این نکته را ذکر نمود که صنایع دستی و حتی پوشاک و انواع توتون و تنباکو از صنایع و محصولات صادراتی قبرس محسوب می شود.

کشور قبرس در سال 1396 به یک کشف بزرگ دست یافت و آن کشف مربوط به منابع گازی طبیعی بود که می توانست ذخیره بسیار مهمی برای این جزیره جمع و جور باشد که این ذخیره گازی به دست بخش قبرس جنوبی و یونانی نشین آن افتاده است. گرچه از آن سال شرکت های بزرگی هستند که در آب های اطراف این جزیره مدیترانه ای هنوز به امید کشف ذخیره های طبیعی دیگر در این منطقه مستقر هستند و خود را وابسته به دولت قبرس می دانند. با تغییر قوانین تابعیتی در سال 2013 قبرس شرایط جدید را برای جذب سرمایه ایجاد کرد و اخذ شهروندی کشور خود را دستخوش تغییراتی نمود تا سرمایه گذاران بتوانند با پیش خرید ملک و یا مشارکت در ساخت و سازهای عظیم این منطقه مشارکت کرده و به اخذ تایعیت این کشور دست یابند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس

در هر کشوری بر اساس سیاست گذاری های دولت آن کشور راه های مهاجرتی متفاوتی وجود دارد که قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. متقاضیان می تواند از طریق همان راه های شناخته شده و پر طرفدار برای ورود به قبرس ویزای این کشور را دریافت نمایند و این راه های می تواند از طریق پذیرش در مدارس برای محصل های راهنمایی و دبیرستان باشد و یا پذیرش از دانشگاه هایی که در این کشور قرار دارد. به این صورت که فرد با پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور بتواند شرایط تحصیل در دانشگاه هایی که از نظام آموزشی ترکیه تبعیت می کنند، فرصت دریافت ویزای این کشور را داشته باشند.

همچنین متقاضیان می توانند با دریافت قرارداد کاری به این کشور سفر کنند البته به دست آورد شغل در این کشور به دردسر آن نمی ارزد. اما یکی از راه های پرطرفدار و مقرون به صرفه برای مهاجرت و اخذ تابعیت قبرس شمالی که این روزها مورد استقبال بسیاری از ایرانیان و روس ها و همچنین اوکراینی ها بوده است، خرید ملک در این کشور به عنوان یک سرمایه گذاری در قبرس است که افراد می توانند با مشارکت در ساخت و سازهای عظیم و پروژه های مورد تایید دولت با پرداخت پیش پرداختی معقول، اقدام به اخذ تابعیت این کشور نمایند و از مزایای بسیار عالی آن بهره مند گردند.

در ادامه به بررسی برخی از مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس اشاره شده است:

مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس

شرایط سرمایه گذاری در قبرس

شرایط سرمایه گذاری در قبرس از طریق خرید ملک در این کشور مانند الباقی کشورها است و پیچیدگی خاصی ندارد و تنها کافی است با مراجعه به شرکت ها و موسسات معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند در ابتدا پروژه سرمایه گذاری را مشخص نموده و پس از آن حدود 30% از ارزش ملک را پرداخت کرد و پس از آن اقامت این کشور را دریافت نمود. فردی که اقدام به این امر می کند باید بداند که با خرید ملک و پیش پرداخت در پروژه های متفاوتی که اعلام شده است در واقع قسمتی از خاک این کشور را خریداری نموده است بنابراین از امنیت کامل برای ورود به این کشور و اقامت در آن برخوردار خواهد بود.

شاید سوال ایجاد شود که خب الباقی مبلغ و هزینه ملک را باید به چه طریق پرداخت کرد که در پاسخ به این سوال مهم باید یادآور شد که شرایط پرداخت الباقی این هزینه برای پروژه های در حال ساخت و به میزان مراحل ساخت پروزه متفاوت خواهد بود. اما می توان به طور کلی گفت که این اقساط در بازه ای بین 1 سال تا 80 ماه پرداخت خواهد شد. این میزان به زمان اتمام ساخت پروژه و تحویل ملک بستگی دارد. روند انتخاب ملک با یک پکیج گردشگری در قبرس همراه خواهد بود و این امکان برای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فراهم است که افتخار این را داشته باشد تا متقاضیان را در 3 شب و 4 روز در قبرس همراهی کند تا بهترین انتخاب خود را داشته باشند.

شرایط سرمایه گذاری در قبرس

هزینه های سرمایه گذاری در قبرس

هزینه های خرید ملک در قبرس بستگی به پروژه های در حال ساخت دارد که این قیمت برای هر کدام از پروژه های متفاوت خواهد بود. اما اگر به عنوان مثال قرار باشد مبلغی بازگو شود باید گفت ملک های مورد معامله بسته به شرایط خود ملک انواع مختلفی دارد مثلا یک سوئیت 2 خوابه که متراژی به اندازه 130 متر داشت باشد چیزی بین 130000£ الی 150000£ (پوند انگلیس) خواهد بود و هرچه پروژه زمان کمتری تا آماده تحویل بودن داشته باشد این مبلغ بالاتر نیز خواهد بود. متقاضیان در این باره می توانند با پرداخت تنها 30% از مبلغ و ارزش ملک صاحب خانه و اقامت قبرس شوند.

جالب تر از هر چیزی در این کشور این است که خرید ملک در هر کشوری سالیانه مستلزم پرداخت مالیات است اما در جزیره قبرس شمالی افرادی که صاحب خانه می شوند تنها یک بار مالیات پرداخت می کنند و این پرداخت هم در زمان تحویل ملک خواهد بود و چنانچه ملک چند سال ساخت و اصطلاحا دست دوم باشد نیز پرداخت مالیات توافقی بین فروشنده و خریدار خواهد بود.

در لیست زیر برخی از مواردی که در خرید ملک قبرس از ویژگی های آن محسوب می شود آمده است:

  • آنچه خریدار ملک در قبرس باید بداند.
  • امکان دریافت اقامت برای پدر و مادر مالک که سن بالای 60 سال دارند.
  • عدم شرط حضور در حال حاضر
  • رشد پول برای برخی پروژه های در حال ساخت
  • امکان خرید ملک های موردی که خارج از پروژه های در حال ساخت هستند.

همچنین باید بدانند که پروسه خرید ملک و سرمایه گذاری حتی در ایران و در شهر خود نیز نیاز به مشاوری دارد که بتوان به او و تصمیمات ایمان داشت و از صحت و سقم اسناد ملک اطمینان پیدا نمود. لذا متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی دقیق تر این موضوع با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سرش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :