مهاجرت به کشور صربستان

تولد در صربستان

تولد در صربستان

اگر مایل هستین که روش مهاجرتی تولد در صربستان را تجربه کنید، باید تولد ابتدا تولد فرزند خود را به طور قانونی در کشور صربستان، ثبت کنید. اگر متاهل نیستید، پدر می تواند نسب فرزند خود را با شهرداری صربستان که فرزند در آن متولد شده است، تصدیق کند. برای درخواست اولین پاسپورت صربستانی فرزند خود به یک اعلامیه تایید والدین نیاز دارید. اظهارنامه باید با آپوستیل ترجمه و قانونی شود. در صربستان، تصدیق والدین فرزند به طور خودکار مسئولیت والدین فرزند را به شما اعطاء می کند. تایید والدین در صربستان از نظر قانونی معتبر است، مشروط بر اینکه نام والدین در شناسنامه ذکر شده باشد. اطلاعات بیشتر در ادامه مطالب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

تابعیت از طریق تولد در صربستان

شما باید مطمئن شوید که به موقع تولد کودک را به نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی مربوطه جمهوری صربستان گزارش دهید تا نام آن در ثبت نام اتباع جمهوری صربستان ثبت شود. اگر والدین شما در زمان تولد اتباع جمهوری صربستان بوده اند، اگر سن شما کمتر از 23 سال است، و اگر در کودکی بدون تابعیت باقی مانده اید و ثبت نام نکرده اید، باید درخواست خود را به این امر بر نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی مربوطه جمهوری صربستان تأثیر می گذارد.

اگر شما یک خارجی هستید و در جمهوری صربستان اقامت دائم دارید، در صورت داشتن شرایط زیر می توانید تابعیت کشور صربستان را بدست آورید:

الزامات تولد در صربستان

اگر شما یک خارجی هستید که حداقل به مدت 3 سال با یکی از اتباع جمهوری صربستان ازدواج کرده اید و اقامت دائم جمهوری صربستان را دریافت کرده اید، در صورت داشتن تابعیت جمهوری صربستان ممکن است پذیرفته شوید. اگر شما یک مهاجر از جمهوری صربستان یا از نوادگان آن هستید، در صورتی که 18 ساله شده اید و از ظرفیت تجاری محروم نشده اید و اگر اظهارنامه امضا شده ای را ارائه دهید، می توانید تابعیت جمهوری صربستان را دریافت کنید. جمهوری صربستان کشور شما باشد. در خصوص مهاجرت به صربستان از طریق تولد بایستی مدارک خود را مطابق با قانون تولد در کشور صربستان تطبیق دهید.

برای پذیرش تابعیت جمهوری صربستان نیازی به رهایی از تابعیت خارجی نیست، به این معنی که ممکن است تابعیت مضاعف داشته باشید (نیازی نیست در جمهوری صربستان زندگی کنید و نیازی به اقامت دائم در آنجا ندارید). اگر اقامت دائم صربستان ندارید و متعلق به مردم صربستان هستید، ممکن است طبق ماده 23 قانون، بدون رها شدن از تابعیت خارجی، تابعیت جمهوری صربستان را دریافت کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که 18 سال سن داشته باشید، از ظرفیت تجاری خود محروم نشده باشید، و یک بیانیه کتبی ارائه دهید که جمهوری صربستان را کشور خود می دانید.

الزامات تولد در صربستان

شرایط و نکات مهم در خصوص تولد در صربستان

Jus sanguinis در خصوص تولد در صربستان، همچنین به عنوان “حق خون” شناخته می شود. یک اصل قانون ملیت است که تابعیت را بر اساس ملیت یا نسب والدین یا اجداد فرد تعیین می کند. در صربستان، jus sanguinis یکی از اصول اولیه مورد استفاده برای تعیین تابعیت است. این بدان معناست که افراد صرب تبار، حتی اگر در خارج از این کشور به دنیا آمده باشند، اگر بتوانند میراث خود را ثابت کنند، ممکن است واجد شرایط شهروندی صرب باشند.

لطفا چند نکته کلیدی در مورد jus sanguinis در صربستان را در زیر بیابید:

  • تبار صربستان، اگر حداقل یکی از والدین شما در زمان تولد شما شهروند صربستان باشد، احتمالا واجد شرایط شهروندی صرب هستید، حتی اگر در خارج از این کشور متولد شده باشید. اگر در نظر دارید که واجد شرایط اخذ تابعیت صربستان از طریق تبار هستید ، لطفا با وکلای ما تماس بگیرید.
  • پیوندهای اجدادی، تابعیت صرب نیز ممکن است به افرادی اعطاء شود که می توانند نسب صربستانی خود را از طریق پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر اجداد، بسته به شرایط و الزامات مشخص شده در قانون ملیت صربستان ثابت کنند.
  • ثبت نام، اگر معیارهای واجد شرایط بودن را دارید، باید برای شهروندی صربستان به مقامات دولتی مناسب مانند وزارت کشور درخواست دهید. این فرآیند ممکن است شامل مصاحبه و تأیید مدارک شما باشد. وکلای صرب ما می توانند به شما در آماده شدن برای مصاحبه کمک کنند.

برای مشاوره با مشاورین برتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و تایم مشاوره را فیکس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :