مهاجرت به کشور رومانی

مهاجرت به رومانی

مهاجرت به رومانی

مهاجرت به رومانی را از آن نظر که اگر به دنبال یک مکان مقرون به صرفه هستید که امکانات مدرن، دسترسی آسان به سایر نقاط اروپا و گزینه های زیادی برای ویزای اقامت را ارائه دهد، به شما پیشنهاد می دهیم. کشور رومانی در اروپای شرقی با کیفیت زندگی بالا، هزینه کم زندگی، شهرهای پر جنب و جوش و طبیعت باور نکردنی، چیزهای زیادی برای ارائه به مهاجران بالقوه دارد.

کشور رومانی سرشار از قلعه‌ های قرون وسطایی (از جمله قلعه شوم کنت دراکولا) و شهرهای زیبا است که قبل از هر چیز، ارزش کاوش در پایتخت این کشور، بخارست، مناظر تاریخی و معماری فراوان و موزه‌ های مختلف را دارد. این اکوتوریسم در امتداد کوهپایه های کارپات و روستاهای رومانیایی است که در آن شیوه زندگی قرن قبل از گذشته حفظ شده است. در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ترجمه گردیده است، به روش های مختلف مهاجرت به رومانی می پردازیم.

شرایط مهاجرت به رومانی

قبل از اینکه راهنمای جابجایی خود را به شما ارائه دهیم، اجازه دهید کمی در مورد کشور به شما بگوییم. رومانی بزرگترین کشور بالکان است که نزدیک به 20 میلیون نفر جمعیت دارد. خدماتی در خصوص اقامت رومانی مسئول مدیریت امور مهاجرت در این ایالت است. آنها همچنین اطلاعاتی در مورد مجوزهای اقامت، ویزا، مجوزهای کار ارائه می دهند و حتی وکلای واجد شرایطی را توصیه می کنند که مشاوره حقوقی مناسبی را به شما ارائه می دهند.

از آنجایی که رومانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است، همه اتباع اتحادیه اروپا می توانند به راحتی بدون داشتن ویزای سفر یا مجوز به این کشور برای زندگی یا کار نقل مکان کنند. قانون مهاجرت رومانی تمام شهروندان غیر اتحادیه اروپا را که می خواهند به این کشور بالکان سفر کنند ملزم به داشتن ویزای مسافرتی رومانی می کند. اگر قصد دارید بیش از 90 روز متوالی در رومانی بمانید و هر گونه فعالیت تجاری را در مدت اقامت خود انجام دهید، باید درخواست و اجازه اقامت رومانیایی را نیز دریافت کنید. بسته به شرایط، باید یکی از ویزاهای زیر را قبل از ورود به کشور رومانی داشته باشید.

انواع ویزاهای رومانی عبارتند از:

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی (ویزای A)
  • ویزای ترانزیت (ویزای B)
  • ویزاهای کوتاه مدت (ویزای C)
  • ویزاهای طولانی مدت (ویزای D)

هزینه مهاجرت به رومانی بسته به نوع مهاجرت شما متفاوت است. منظور از نوع مهاجرت، مهاجرت از چه طریقی و از طریق چه نوع ویزایی اقدام به مهاجرت می کنید، تفاوت دارد. قبل از رسیدگی به درخواست شما باید هزینه های پردازش ویزا را پرداخت کنید. این پول ممکن است به یورو، دلار آمریکا یا واحد پول کشور محل سکونت که معادل نرخ تبدیل ارز به یورو است، از شما دریافت شود.

هزینه های انواع ویزاهای رومانی آمده است:

هزینه های انواع ویزاهای رومانی

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

آموزش عالی رومانی فرصت را برای دارندگان فراهم می کند تا طبق مدارک تحصیلی نه تنها در رومانی بلکه در خارج از کشور نیز به طور رسمی کار کند. با توجه به هزینه مقرون به صرفه اعزام دانشجو به رومانی و انتخاب گسترده برنامه های تحصیلی به زبان های مختلف، تعداد خارجی ها در دانشگاه های رومانی هر سال در حال افزایش است. سیستم آموزشی در رومانی مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته شده است که به دانش آموزان مدرک معتبر بین المللی را تضمین می کند. پس از فارغ التحصیلی، به خارجی ها 12 ماه فرصت داده می شود تا شغلی پیدا کنند یا کسب و کار خود را در رومانی باز کنند. در طول سال تحصیلی، دانش آموزان 50% تخفیف در حمل و نقل عمومی، بلیط موزه ها، تئاترها و برخی رویدادهای فرهنگی و ورزشی دریافت می کنند.

به طور کلی، سیستم آموزش عالی رومانی شامل موارد زیر است:

  • 56 دانشگاه دولتی که 49 دانشگاه غیر نظامی و 7 دانشگاه نظامی هستند.
  • 26 دانشگاه خصوصی
  • 6 مدرسه عالی

در رومانی، دانشجویان از کمک های پزشکی و روانی رایگان در بخش های تخصصی دانشگاه، بیمارستان ها و کلینیک ها بهره مند می شوند. بر این اساس، تعداد قابل توجهی از موسسات آموزش عالی معتبر، اعم از دولتی و خصوصی، در قلمرو ایالت فعالیت می کنند. علاوه بر این، دانشگاه‌ ها، کالج‌ های دانشگاهی و هنرستان‌ ها در این کشور وجود دارند. سیستم آموزشی رومانی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند بولونیا است که بر اساس اصل کسب اعتبار (ECTS) است و از سه سطح تشکیل شده است:

  • کارشناسی – مدت تحصیل از 3 تا 6 سال (180-240 واحد) است.
  • کارشناسی ارشد – مدت تحصیل 2 سال (90-120 واحد) است.
  • دکتری – مدت تحصیل 3 تا 4 سال (60 واحد) می باشد.

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری

رومانی در سال‌های اخیر یک معجزه اقتصادی جزئی انجام داده است، و بقایای برنامه‌ریزی سوسیالیستی را کنار زده و خود را به مدلی از اصلاحات بازار آزاد تبدیل کرده است. این کشور عضو کامل اتحادیه اروپا و به زودی در شنگن است و تولید ناخالص داخلی به سرعت در حال پیشرفت است. با توجه به تفاوت هزینه های زندگی، در حال حاضر سرمایه گذاری در رومانی نسبت به سایر نقاط اتحادیه اروپا مقرون به صرفه تر است، اما با چشم انداز افزایش رونق به دلیل بودجه اتحادیه اروپا، شانس خوبی وجود دارد که ارزش سرمایه گذاری اروپا در آینده رشد کند. روند سرمایه گذاری در رومانی می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا دستگاه قانون گذاری به دلیل تغییرات سیاسی متعدد به طور مداوم در حال تغییر است.

این نوع ویزا، بر اساس تایید قبلی مرکز رومانیایی برای ترویج سرمایه گذاری خارجی، به اتباع کشورهای ثالثی که سهامدار یا شریک هستند، در سمت های مدیریتی و اداری، در شرکت هایی که دارای حقوق قانونی هستند، اعطاء می شود. سرمایه گذاران خارجی غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که مایل به راه اندازی کسب و کار در رومانی هستند، باید قبل از ورود به کشور، برای ویزای طولانی مدت مناسب نوع D در سفارت یا دفتر کنسولی رومانی در کشور مبدا خود درخواست دهند. همه اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به کشور برای مقاصد کوتاه مدت که بیش از چند روز نباشد نیاز به ویزا ندارند.

مهاجرت به رومانی از طریق کار

رومانی گزینه جالبی برای مهاجرانی است که به دنبال کار در اروپای شرقی هستند ممکن است اولین انتخاب شما نباشد، اما قطعا ارزش بررسی دارد، زیرا این کشور خانه جدید چند شرکت بزرگ چند ملیتی است، هزینه زندگی نسبتا پایینی دارد و در حال حاضر نرخ پایین بیکاری که نشان می دهد اقتصاد نسبتا سالم است. اگر شغلی در زمینه فناوری اطلاعات دارید و ایده جابه‌جایی را دوست دارید، چه به عنوان استخدام از شرکت فعلی خود یا یک کارفرمای جدید، ارزش بررسی گزینه رومانی را دارد. اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، به دلیل قراردادهای شغلی متقابل از مزیت خاصی برخوردار خواهید بود. شرایط کار در رومانی برای متقاضیان بین المللی و اروپایی متفوت می باشد. از اینرو اکثر متقاضیان بین المللی نیاز به اخذ ویزای کاری رومانی خواهند داشت.

مهاجرت به رومانی از طریق خرید ملک

در صورتی که شهروند خارجی بخواهد هر ملکی را در رومانی بدون شماره شناسایی شخصی رومانیایی خریداری کند، داشتن شماره شناسایی مالی ضروری است. بدین ترتیب می توان به راحتی توسط خارجیانی که دارای مجوز اقامت در رومانی هستند، برای تحصیل، تجارت، تحقیق و یا به عنوان عضوی از خانواده دریافت کرد. جدای از این، هیچ چیز خاصی از یک شهروند خارجی برای معامله لازم نیست. متقاضی می تواند مانند یک شهروند رومانیایی خرید یا فروش کند و همان مالیات را برای دولت، فروشنده و دفتر اسناد رسمی خواهد پرداخت.

برای شهروندانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می آیند، همه چیز پیچیده تر است. در بیشتر موارد، آنها فقط می توانند حق مالکیت ساخت و ساز را داشته باشند، اما نه خود زمین. از اینرو چند کشور هستند که در این زمینه با رومانی توافقنامه خاصی دارند، اما اکثر آنها چنین نیستند. شما اگر علاقه مند به مهاجرت به کشور رومانی هستید می توانید جهت کسب مشاوره تلفنی یا حضوری با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :