مهاجرت سرمایه گذاری در هنگ کنگ

ثبت شرکت در هنگ کنگ

ثبت شرکت در هنگ کنگ

هنگ کنگ به عنوان منطقه ای که در نظر اکثر ایرانی ها یک شهر پرهرج و مرج به شمار‌ می رود متقاضیان می توانند با ثبت شرکت در هنگ کنگ به یک درآمد بین المللی برسند. شاید این سوال ایجاد شود که چطور چنین ایده ای عملی است اما باید حقایقی را در خصوص هنگ کنگ دانست. هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خودمختار و مستقل که به زبان انگلیسی و چینی حرف می زنند چنان رونق اقتصادی ایجاد کرده است که به رتبه های برتر دنیا در زمینه های مختلف تبدیل شده است. واحد پولی آن دلار هنگ‌کنگ است و سال ها مستعمری بریتانیا و پس از آن غلام حلقه به گوش ژاپنی ها بودند. تا جایی که بالاخره توانستند به صورت کاملا خودمختار برای آینده منطقه خود برنامه ریزی کنند و در حال حاضر واحد پولی این کشور را می توان جزو ده ارز برتر دنیا خواند.

هنگ کنگ در قسمت شرقی رودخانه مروارید و همچنین چند کیلومتری شهر ماکائو واقع شده است. هنگ کنگ از 3 بخش جغرافیایی تشکیل شده است و علاوه بر آن 200 جزیره متفاوت دارد که شاید بتوان بزرگ ترین آنها را جزیره لانتاو معرفی نمود. مردم در هنگ کنگ اکثریتی به اندازه 57% درصد آنها هیچ دینی ندارند و یا حداقل ندانم گرا هستند و الباقی این تعداد یعنی چیزی در حدود 43% به دین هایی مانند بودایی و تائویسم و همچنین کنفوسیوس معتقدند که این به معنای آزادی عقیدتی به میزان بسیار بالا در این کشور خواهد بود. در این مقاله که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت شرکت در هنگ کنگ

شرایط ثبت شرکت در کشورهای مختلف شاید در سایت های متفاوت بسیار ساده انگارانه نگارش شده باشد. اما در عمل و در روند اجرایی باید دانست که مراحلی دارد که با آزمون و خطا به دست می آید. لذا شرایطی که متقاضیان ایرانی جهت اقامت گرفتن و آزادانه بیزینس داشتن در هنگ باید در نظر بگیرند عبارتند از:

  • سفر اکتشافی در کشور هنگ کنگ
  • کشف نیازهای اقتصادی و اجتماعی
  • هر آنچه که کمک فراوانی به همراه سودرسانی معقول و منطقی برای متقاضی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این پروپزال مناسب برای طرح و ایده تجاری مورد نظر بسیار حائز اهمیت است و راهی که می تواند فرد را به مقصود می رساند این است که اگر هدف نهایی متقاضی اخذ اقامت هنگ کنگ است. در ابتدا از راه های مهاجرتی راحت تر مانند تحصیل در هنگ کنگ به این منطقه رسیده و پس از آن اقدام به ثبت شرکت کند و یا از طریق قرارداد کاری به هنگ کنگ رسیده و اقامت خود را دریافت کرده و در نهایت به راه اندازی کسب و کار مورد نظر خود بپردازد.

شرایط ثبت شرکت در هنگ کنگ

مزایای ثبت شرکت در هنگ کنگ

قطع به یقین برای ثبت شرکت در هر کشوری سودمندی هایی برای ترغیب مخاطبان وجود خواهد داشت تا به این واسطه در ابتدا چرایی این اقدام را دانسته و پس از آن از واقعی یا غیر واقعی بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنند و در پایان بتوانند در مرحله اجرایی میزان و شانس موفقیت خود را بسنجند و بر همین اساس اقدام به عملی نمودن ایده خود کنند. در ثبت شرکت نکات بسیار موثر و تاثیر گذار در عملکرد و موفقیت بیزینس وجود دارد که می توان به اختصار از آنها نام برد و در تصویر زیر شرح داده شده است:

نکات بسیار موثر و تاثیر گذار در عملکرد و موفقیت بیزینس در هنگ کنگ

اساسا مهاجرت به هنگ کنگ در پروسه اجرایی در مراکز قضایی بسیار راحت خواهد بود و می توان بدون حضور و سکونت فرد در هنگ کنگ توسط یکی از مراکز خدمات دولتی و ثبتی حرفه ای در این کشور بهره گرفت. همچنین در مزایای مالیاتی که این کشور در خصوص تجارت در نظر گرفته است می توان این منطقه از کره زمین را بهشتی مالیاتی برای تجار و بازرگان های سراسر دنیا دانست که به سرزمینی با اقتصاد خوب و دسترسی آسان به یکی از پرتقاضا ترین کشورهای بازرگانی مانند چین رسیده اند. علاوه بر آنچه گفته شد در حوزه تجارت دارا بودن کیفیت و کلاس جهانی در شرایط زندگی و اقتصاد از گزینه های بسیار مناسب و بستری است که در هنگ کنگ فراهم است.

الزامات ثبت شرکت در هنگ کنگ

همانطور که در تمام کشورها برای ثبت شرکت یکسری الزامات و اقدامات اداری وجود دارد. در خصوص ثبت شرکت در هنگ کنگ نیز این اقدامات باید روند اداری خوئد را طی کند. لذا این روند را می توان به چند دسته کلی تقسیم کرد که از تشکیل پرونده برای ثبت یک شرکت محدود محلی و حتی الزاماتی در خصوص اقدامات پس از ثبت و همچنین بررسی روند کاری و سوددهی و بازدهی سالانه ای که باید در مورد شرکت های محدود خصوصی محلی در هنگ کنگ که توسط افراد غیر هنگ کنگی ثبت می شود.

همچنین باید در نظر گرفت که در لیست زیر به روند اجرایی و پروسه ثبت شرکت اشاره گردیده است:

  • مراحل ثبت شرکت محدود غیر بومی در هنگ کنگ
  • انتخاب نام و تعیین نوع شرکت
  • ارائه برنامه از طریق ریجستری الکترونیکی
  • ارسال گواهی نامه های کسب و کار و مدارک هویتی بعد از تایید ثبت شرکت
  • مجوزهای ثبتی و مجوزهای واردات و صادرات

بررسی شرایط اقتصادی هنگ کنگ

کشور هنگ کنگ در ابتدا منطقه ای بود که بسیار جمعیت پایینی داشت و اغلب مردم به ماهیگیری و کشاورزی می پرداختند. اما امروزه به پر اهمیت ترین بازارهای بازرگانی و تجاری و همچنین قطب های مالی در آسیا و همینطور دنیا تبدیل شده است. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما هنگ کنگ جزء برترین صادرکننده های جهان نیز محسوب می شود و رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. از طرفی کشور هنگ کنگ نیز در واردات نیز دستی دارد و رتبه نهم جهان را بدست آورده است.

همچنین کشور هنگ گنگ را می توان جزء برترین و بالاترین شهرهای درآمد سرانه در جهان دانست. به نظر سازمان ملل هنگ کنگ در شاخص توسعه انسانی جایگاه چهارم دنیا را دارد. بنابراین مردم کشور هنگ کنگ بیشترین میزان امید به زندگی در دنیا را دارند. بنابر آنچه گفته شد هنگ کنگ اقتصادی بزرگ بر پایه های خدمات سرمایه داری را دارا است. علاوه بر آنکه مالیات کمی را در نظر گرفته است، تجارت آزاد آن چیزی است که هنگ‌کنگ به آن شهرت دارد برای همین شهرت است که مرکزی در دنیا به عنوان بندر تجاری جهان همه را به فکر ثبت شرکت و توسعه کسب و کار و بیزینس انداخته است.

کشور هنگ کنگ که پیش از این شاید به فکر کسی خطور نمی کرد تا بتواند برای خود رشد بین المللی در زمینه اقتصاد دست و پا کرده باشد توانسته است با رشد و استراتژی های مناسب به یکی از مناطق توسعه یافته دنیا تبدیل شود اما ثبت شرکت در هنگ کنگ به راحتی ممکن نخواهد بود که مشاورین ما در خصوص این موضوع و همچنین ثبت شرکت در چین شما را در تماس با موسسه حقوق سفیران سروش سعادت راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :