مهاجرت تحصیلی رومانی

اعزام دانشجو به رومانی

اعزام دانشجو به رومانی

دلایل بی شماری برای اعزام دانشجو به رومانی وجود دارد، رومانی کشوری با تاریخ فرهنگی غنی و زیبایی های طبیعی برجسته است. از سوی دیگر یکی از جدید ترین، هیجان انگیزترین مقاصد سفر و تحصیل در اروپا محسوب می شود. اگر قصد دارید بیش از یک سال در رومانی تحصیل کنید رومانی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. امروزه بیش از 20000 دانشجوی بین المللی از بیش از 140 کشور در رومانی مشغول به تحصیل هستند.

علاوه بر این رومانی دارای تاریخ فرهنگی هیجان انگیزی است که بیش از پیش اعزام دانشجو به رومانی را برای کشورهای مختلف جهان جذاب تر می کند. علاوه بر این، زبان رومانیایی بسیار شبیه به اسپانیایی، کاتالان و فرانسوی است. به عنوان زبان اروپایی شناخته می شود. همچنین از طریق دریافت مشاوره تخصصی از مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین راه مهاجرت را برگزینید.

فرآیند اخذ ویزا برای اعزام دانشجو به رومانی

فرآیند اخذ ویزا جهت اعزام دانشجو به رومانی بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. زیرا کشورهای عضور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا که قصد اعزام دانشجو به رومانی را دارند، نیازی به دریافت ویزای تحصیل این کشور ندارند. اما کشورهای ثالث، یا غیر اتحادیه اروپا که به دنبال اعزام دانشجو به زومانی هستند قبل از اعزام باید برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند.

زمان لازم برای رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی رومانی حدود 2 هفته کاری پس از ارسال آن به سفارت رومانی می باشد. با این حال بر اساس چندین عامل از جمله درخواست در کنسولگری، سابقه سفر قبلی شما به رومانی و صحت مدارک شما می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.در نتیجه اطمینان حاصل فرمایید که که از قبل به خوبی درخواست ویزای تحصیلی خود را به ثبت رسانده اید.

علاوه بر این متقاضیان برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی برای اعزام دانشجو به رومانی، باید موارد زیر را رعایت کنند:

شرایط دریافت ویزای تحصیلی رومانیتوضیحات
حضور در کشور مبداهنگام ارائه درخواست ویزای تحصیلی رومانی باید در کشور خود حضور داشته باشید.
ارائه پاسپورت معتبرمتقاضیان باید پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 از تاریخ ورود خود به کشور داشته باشند.
بودجه کافیدانشجویان اعزامی باید بودجه کافی برای حمایت از اقامت خود در رومانی داشته باشند.
رفتار مدنی مناسبمتقاضیان باید رفتار خوبی داشته باشند و سابقه کیفری خاصی نداشته باشند.
گواهی پذیرشدانشجویان بین المللی باید قبل از درخواست در یک برنامه آموزشی یا برنامه آکادمیک در رومانی پذیرفته شده باشند.
هزینه دروهمتقاضیان باید هزینه های لازم را برای دوره پرداخت کرده باشند.

بهترین شهرها برای اعزام دانشجو به رومانی

اتخاب شهر مناسب برای اعزام دانشجو به رومانی برای دانشجویان بین المللی می تواند بسیار دلهره آور باشد. با این حال مکان های بسیار جذابی برای اعزام دانشجو به رومانی وجود دارد. اولین قدم برای انتخاب بهترین شهر جهت تحصیل در رومانی این است که، دانشجویان باید آنچه که برای آنها مهم است را باید در نظر بگیرند.

در مرحله بعد نیز باید انتخاب کنید که کدام کشور هزینه تحصیل و زندگی مناسبی را برای دانشجویان ارائه می دهد. زیرا هزینه زندگی در رومانی بسته به مکانی که در آن زندگی می کنید متفاوت خواهد بود. به طور کلی مطمئن شوید که شهری که انتخاب می کنید با بودجه تحصیلی شما مطابقت دارد. به طور کلی دانشجویان اعزامی می توانند در بسیاری از نقاط این کشور زندگی کنند.

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به رومانی

برای اینکه با بهترین شهرها جهت اعزام دانشجو به رومانی آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

بهترین شهرهای رومانیتوضیحات
بخارستبخارست به عنوان پایتخت رومانی یکی از بزرگترین شهرهای این کشور محسوب می شود. این شهر به دلیل وجو انبوه موسسات آموزشی مختلف، همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.
سینایاسینایای یک شهر کوهستانی جذاب در رومانی است که بین بخارست و براشوف واقع شده است. در این شهر کار دیگری جز استراحت و قدم زدن در کوه وجود ندارند.
سیبیویکی از شهرهای قرون وسطایی رومانی است. اغلب دانشگاه های قدیمی و تاریخی رومانی در این شهر واقع شده است.
براشوفبراشوف نه تنها یکی از زیباترین شهرهای رومانی است بلکه یکی از جذاب ترین شهرهای اروپای شرقی نیز لقب گرفته است. براشوف یک شهر مستحکم با فضایی رمانتیک است.

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به رومانی

یکی از اصلی ترین چالش های کشورهایی که به دنبال اعزام دانشجو به رومانی هستند، هزینه تحصیل در رومانی است. زیرا هزینه تحصیل در رومانی به نسب سایر کشورهای اروپایی نسبتا بالا تر است. اما در کنار هزینه بالای تحصیل کیفیت آموزش نیز در این کشور از سطح نسبتا بالایی برخوردار می باشد. برای اکثر برنامه ها برای دانشجویان اعزامی در رومانی، شهریه سالانه بین 2500€ تا 6000€ (یورو) در هر سال می باشد. علاوه بر این می تواند هر سال بر اساس برنامه مورد مطالعه دانشجویان اعزامی و ملیت آنها تغییر کند. علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در رومانی نیز قابل مدیریت است و این کشور فرصت های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که ممکن است در جای دیگری امکان پذیر نباشد. چنانچه قصد دارید اطالاعات بیشتری در خصوص شرایط اعزام دانشجو به رومانی به دست بیاورید، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :