مهاجرت سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی، در سال های اخیر، به دلیل آن که رومانی یک معجزه اقتصادی متوسط را انجام داده است و بقایای برنامه ریزی کمونیستی را از بین برده و خود را به مدلی از اصطلاحات بازار آزاد تبدیل کرده، محبوب است. کشور رومانی عضو کامل اتحادیه اروپا است و به زودی عضو شنگن خواهد شد و تولید ناخالص داخلی آن در حال رشد است. اکنون به دلیل تفاوت در هزینه زندگی، سرمایه گذاری در رومانی نسبت به سایر نقاط اتحادیه اروپا مقرون به صرفه تر است. با این حال، با وجود پتانسیل افزایش رونق به لطف تامین مالی اتحادیه اروپا، این احتمال وجود دارد که ارزش سرمایه گذاری در آینده افزایش یابد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در رومانی می پردازد.

ویزای سرمایه گذاری در رومانی

رومانی اکنون به سرمایه گذاران بین المللی که متعد به سرمایه گذاری در شرکت های رومانیایی و ایجاد شغل در این کشور هستند، ویزای سرمایه گذاری می دهد. این نوع ویزا به متقاضیانی ارائه می شود که بر اساس تاییدیه قبلی مرکز رومانیایی برای ترویج سرمایه گذاری های خارجی، سهامدار یا شریک در نقش های مدیریتی و اداری در مشاغل دارای شخصیت حقوقی در رومانی در رومانی هستند یا خواهند شد. ویزای سرمایه گذاری رومانی به هر اتباع خارجی که حداقل مبلغ مورد نیاز را در طول 5 سال ایجاد می کند، اجازه می دهد تا اقامت و شهروندی سریع دریافت کنند.

برای دریافت این ویزا باید یک مجوز اقامت یک ساله داشته باشید. معیارهای تمدید ویزای اقامت با توجه به میزان سرمایه گذاری و تعداد مشاغلی که ایجاد می کنید متفاوت است. اگر حداقل 100000€ (یورو) سرمایه گذاری کنید یا 100 شغل جدید ایجاد کنید، معیار 5 سال اقامت مداوم و منابع مالی قابل مقایسه با حداقل حقوق برای اقامت دائم ممکن است لغو شود. هیچ معیار اضافی برای تجربه تجاری یا آموزش وجود ندارد. با این حال، باید یک طرح تجاری ارائه دهید که درآن مبلغ سرمایه گذاری، جایی که می خواهید سرمایه گذاری کنید و تعداد مشاغلی که قصد ایجاد آن را دارید، مشخص کنید. شما 12 ماه برای تکمیل خرید و پیش بینی 5 سال توسعه شرکت خود فرصت خواهید داشت. هم چنین برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به بیمه درمانی کافی نیاز داشت.

اقامت سرمایه گذاری در رومانی

مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری، هیچ الزامات منحصر به فردی برای اعطاء شهروندی بر اساس مجوز اقامتی که توسط سرمایه گذار اخذ شده است، وجود ندارد. برای تبدیل شدن به یک شهروند رومانیایی باید مراحل استاندارد تابعیت را طی کنید. اگر با یک شهروند رومانیایی ازدواج کرده باشید، می توانید تابعیت رومانیایی را دریافت کنید که در 8 سال گذشته یا پنج سال گذشته در رومانی زندگی کرده باشید.

اگر از ویزای سرمایه گذاری استفاده می کنید و حداقل 1 میلیون € (یورو) در رومانی به مدت 4 سال یا 2 سال و نیم در صورت ازدواج با یک شهروند رومانیایی سرمایه گذاری می کنید، ممکن است بازه زمانی را کاهش دهید. پذیرش شهروندی ممکن است تا 24 ماه طول بکشد. با این حال، اگر بیش از 6 ماه را در خارج از شش ماه را در خارج از کشور بگذرانید، هنگام درخواست شهروندی کل سال کنار گذاشته می شود.

به غیر از وضعیت اقامت، برای درخواست شهروندی رومانیایی، باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

  • شما باید از طریق اعمال، رفتار و نگرش خود به دولت رومانی نشان دهید
  • شما باید نشان دهید که در اقداماتی علیه حاکمیت قانون یا امنیت ملی شرکت نکرده اید و هرگز در گذشته چنین رفتاری نداشته اید.
  • شما باید منابع نقدی کافی داشته باشید
  • شما باید شخصیت خوبی داشته باشید و به جنایاتی که باعث می شود نتوانید شهروند رومانیایی باشید، چه در رومانی و چه در خارج کشور، محکوم مشده باشید
  • شما باید بتوانید به زبان رومانیایی ارتباط برقرار کنید و درک اولیه ای از فرهنگ و تمدن رومانیایی داشته باشید که به شما امکان می دهد در زندگی اجتماعی ادغام شوید.
  • شما هم چنین باید قوانین، قانون اساسی رومانی و سرود ملی را بدانید.

اقامت سرمایه گذاری در رومانی

تحلیل استانداردهای سرمایه گذاری در رومانی

تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری یک اصطلاح گسترده بر ای بسیاری از روش های مختلف ارزیابی سرمایه گذاری ها، بخش های صنعت و روندهای اقتصادی است. این می تواند شامل ترسیم بازده گذ شته برای پیش بینی عملکرد آینده، انتخاب نوع سرمایه گذاری که به بهترین وجه با نیازهای سرمایه گذار مطابقت دارد، یا ارزیابی اوراق بهادر منفرد مانند سهام و اوراق قرضه برای تعیین ریسک ها، پتانسیل بازده یا تغییرات قیمت آن ها باشد. عوامل کلیدی در تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری عبارتند از قیمت ورودی مناسب، افق زمانی مورد انتظار برای نگهداری سرمایه گذاری وئ نقشی که سرمایه گذاری در کل مجموعه خواهد داشت.

برای مثال، در انجام تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، یک سرمایه گذار به عملکرد صندوق در طول زمان در مقایسه با معیار و رقبای اصلی خود نگاه می کند. مقایسه صندذوقهمتا شامل بررسی تفاوت ها در عملکرد، نسبت هزینه، ثبات مدیریت، سبک سرمایه گذاری و تخصص دارایی است. در سرمایه گذاری، یک اندازه برای همه مناسب نیست. همان طور که انواع مختلفی از سرمایه گذاران با اهداف، افق زمانی و درآمد منحصر به فرد وجود دارد، فرصت های سرمایه گذاری نیز وجود دارد که با این پارامترهای فردی مطابقت دارد. تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری هم چنین می تواند شامل ارزیابی یک استراتژی کلی سرمایه گذاری بر حسب فرآیند فکری، نیازها و وضعیت مالی فرد در آن زمان، نحوه عملکرد پرتفوی و این که آیا زمان اصلاح یا تعدیل فرا رسیده است، باشد.

شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری در رومانی

اطلاعات کلیدی در مورد سرمایه گذاری رومانی از تولید ناخالص داخلی بدین شرح می باشد:

  • سرمایه گذاری رومانی 25.3% از تولید ناخالص داخلی اسمی خود را در دسامبر 2022 به خود اختصاص داده است، در حالی که این نسبت در 3 ماهه قبل 34% بوده است.
  • سهم سرمایه گذاری رومانی از داده های تولید ناخالص داخلی اسمی هر 3 ماهه به روز می شود.

سرمایه گذاری را به عنوان درصد از تولید ناخالص داخلی اسمی از تشکیل سرمایه ناخالص نامی 3 ماهه و تولید ناخالص داخلی اسمی 3 ماهه محاسبه می کند. موسسه ملی آمار، تشکیل سرمایه ناخالص اسمی را به پول محلی و تولید ناخالص داخلی اسمی را به ارز محلی ارائه می دهد.

اطلاعات مرتبط در مورد سرمایه گذاری رومانی حاصل از تولید ناخالص داخلی عبارتند از:

  • در آخرین گزارش ها، تولید ناخالص داخلی رومانی در دسامبر 2022 نسبت به سال قبل 4.9% افزایش یافت.
  • تولید ناخالص داخلی اسمی رومانی در دسامبر 2022 به 74.9 میلیارد $ (دلار) رسید.
  • کاهش دهنده تولید ناخالص داخلی آن در دسامبر 2022، 11.6% افزایش یافت.
  • سرانه تولید ناخالص داخلی رومانی در دسامبر 2021 به 14987.8$ (دلار) رسید.
  • نرخ پس انداز ناخالص آن در دسامبر 2022، 19.2% اندازه گیری شد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ریز جزئیات درباره سرمایه گذاری در رومانی بیشتر می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :