مهاجرت به کشور امارات

تجربه مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات

سالانه تعداد زیادی از مردم سراسر جهان و ایران به فکر مهاجرت به امارات هستند. دلایلی که باعث این مهم می شود را می توان در یک کتاب جای داد اما از مهمترین آنها پیشرفت بسیار زیاد در پذیرش فناوری ها و نوآوری های متفاوت در تمام زمینه ها توسط دولت امارات است. امارات همواره و علی الخصوص در دهه های اخیر به شکل چشمگیری در زمینه زیر ساخت های پیشرفته یا شیوه های ارتباطی و کیفیت زندگی و امنیت اجتماعی و اقتصادی و همچنین قرار گرفتن در معرض دید جهانی یا بالا بودن سطح کیفیت سیستم آموزشی و نیروی کار چند فرهنگی پیشرفت های قابل تامل و تحسین برانگیزی داشته است.

لذا دوبی به عنوان شهر بین المللی و پایتخت تجاری امارات عمدتا توسط مهاجرین اشغال شده است و تعداد زیادی از صاحبان یا کارکنان کسب و کارهای امارات را مهاجران تشکیل داده اند. امارات نیز همانند دیگر کشورهای دنیا راه های مهاجرتی شناخته شده ای دارد که به نسبت نیازهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی آن توسط سازمان های دولتی تعیین و تصویب گردیده است. راه های مهاجرتی از قبیل مهاجرت کاری و سرمایه گذاری و کارآفرینی و حتی مشارکت در کارآفرینی بیش از سایر راه های مهاجرتی مانند تحصیلی مورد توجه متقاضیان مهاجرت به امارات قرار گرفته است. متقاضیان محترم در ادامه این مقاله با انواع راه های مهاجرت به امارات که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، آشنا خواهند شد.

مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

همواره دانشجوهای کمی خواهان تحصیل در امارات و به دنبال مهاجرت به امارات از طریق تحصیل هستند. زیرا کشور امارات در مقایسه با بهترین کشورهای انگلیسی زبان دنیا مانند کانادا شرایط اقتصادی خوبی می طلبد و شهریه های دانشگاه و هزینه های زندگی در آن با کشوری مانند کانادا تقریبا یکسان است. با این حال افراد زیادی به دلایل متفاوتی مانند نزدیکی این کشور به ایران و یا حضور والدین در این کشور خواهان تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های امارات هستند. امکان تحصیل در مقاطع مختلف از دبیرستان و مدرسه گرفته تا مقاطع دانشگاهی برای متقاضیان با تابعیت خارجی در امارات وجود دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی امارات تنها کافی است مرکز مورد نظر متقاضی یکی از موسسه های آموزش عالی امارات باشد و مورد تایید اداره مهاجرت امارات قرار گیرد.

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

کشورهای دنیا هرچه به سمت صنعتی شدن و شرایط ایده آل در اقتصاد حرکت می کنند. بنابراین شرایط سرمایه گذاری در امارات نیز سخت تر می شود و به همین دلیل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آن کشورها سختگیرانه تر خواهد بود. به عنوان مثال متقاضیان سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی هزینه کمتری نسبت به کشورهای توسعه یافته مانند کانادا و امارات و آمریکا خواهند داشت و می توانند با خرید ملک به ارزش 500000€ (یورو) به اقامت کشورهایی مثل اسپانیا و یونان و پرتغال برسند ولی این عدد برای بعضی کشورهای توسعه یافته نه تنها روی خرید ملک امکان پذیر نیست بلکه برای شروع کسب و کار در قالب ثبت یک شرکت به میزان 1 میلیون $ (دلار آمریکا) نیز می تواند افزایش پیدا کند و در نهایت نیز به نتیجه نرسد.

آنچه در خصوص سرمایه گذاری و یا مشارکت در کارآفرینی در امارات باید دانست. در وهله اول می توان به بودجه 1 میلیون AED (درهم) مورد نیاز آن اشاره نمود که بازرگانان خارجی و تجار بین المللی به واسطه ویزای سرمایه گذار دوبی به اقامت سه ساله امارات و علی الخصوص شهر تجاری دوبی خواهند رسید. البته چنانچه تجار خارجی بتوانند با یک شریک حقیقی با تابعیت امارات متحده عربی و یا شریک حقوقی تبعه این کشور وارد شراکت شوند نیز می توانند از مزایای اعطای ویزای شریک تجاری در دوبی نیز بهره مند می گردند. یک تبعه خارجی برای سرمایه گذاری و یا شراکت تجاری در امارات و اخذ ویزای این کشور از این طریق باید اثبات کند شرایط مالی و اقتصادی کافی و مورد نیاز شراکت یا راه اندازی شرکت تجاری را حداقل به مبلغ 1 میلیون AED (درهم) دارند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع از مجوزهای مهاجرت به امارات در شکل زیر آمده است:

دریافت این نوع از مجوزهای مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات از طریق کار

افرادی که قصد مهاجرت به امارات را دارند باید قبل از مهاجرت کاری به این کشور با متخصص هایی که بازار کار این کشور را بدانند مشورت کرده و با علم بر آینده کاری و شغلی خود در امارات اقدام به مهاجرت کنند. اما تا چه حد این موضوع با واقعیت این امر مطابق است؟ جواب این سوال را باید اینطور داد: به طور کلی مهاجرت کاری به هر کشوری نیازمند جاب آفر یا قرارداد کاری است اما نحوه اخذ این قرارداد و یا مراحل رسیدن به آن است که این کار را تا حدی مشکل و یا غیر قابل دسترسی می کند.

چنین راه مهاجرتی در امارات نیز محیا است ولی امارات نیز مانند اکثر کشورهای دنیا مسئولیت اداری و اجتماعی و اقتصادی استخدام افرادی با تابعیت خارجی را بر عهده کارفرما گذاشته است و منع قانونی برای استخدام متخصصین خارجی که در کشور مشابه آنها با مهارت و تخصص لازم وجود دارد را معین کرده است لذا کارفرما می بایست برای استخدام افراد مراحل قانونی و اعلامیه های عمومی زیادی را در معرض دید عموم قرار دهد و در فاصله حداقل سه ماه اگر نیروی متخصص لازم نبود، اقدام به استخدام افراد با تبعه خارجی در بیرون مرزهای کشور کند. در چنین مواردی کارفرمایان تنها برای پوزیشن های شغلی به این کار روی می آورند که نیروی متخصص داخلی مشابه وجود ندارد.

مهاجرت به امارات از طریق کار

هزینه های زندگی جهت مهاجرت به امارات

شاید برای متقاضیان مهاجرت به امارات سوال باشد که کشوری مثل امارات که شرایط اخذ ویزای آن سخت است ولی شرایط زندگی در آن کشور از لحاظ امنیت اجتماعی و خدمات درمانی و اقتصادی و رفاهی بسیار خوب است، هزینه های زندگی در آن به چه میزانی است؟ البته که نمی توان به طور قطعی گفت فرد در یک کشور ماهیانه چقدر هزینه زندگی خواهد داشت زیرا انتظارات هرکس از کیفیت زندگی با دیگری متفاوت است و هرچه این انتظار بیشتر باشد قطعا به همان میزان هزینه های فرد افزایش پیدا می کند اما می توان گفت به طور میانگین هزینه های زندگی یک نفر در امارات بطور میانگین حدود 3500AED الی 3700AED (درهم امارات) یا بین 1000$ الی 1200$ (دلار آمریکا) خواهد بود.

در نمودار زیر مقایسه هزینه های بعضی اقلام مصرفی در امارات و کانادا آمده است:

مقایسه هزینه های بعضی اقلام مصرفی در امارات و کانادا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به امارات را از هر طریقی دارند در ابتدا با مشاوره کارشناسان و با بررسی شرایط خود جهت ورود به این کشور شانس ویزا شدن خود را سنجیده و در نهایت می توانند با متخصصین حوزه مهاجرت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :