مهاجرت سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات

امارات متحده عربی کشوری امن، قطب اقتصادی در خاورمیانه است، سرمایه گذاری در امارات به دلیل ثبات اقصادی و سیاسی برای افراد متناسب است. امارات بیش از 150 ملیت را در خود جای‌داده است که در سال ‌های اخیر این کشور بالاترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای منطقه داشته و مهاجرت به امارات و سرمایه گذاری در دبی تقاضای بسیاری داشته است.

برخی از مزایای سرمایه گذاری در امارات، ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری این کشور با مالکیت 100 درصدی، مالیات صفر و زیرساخت‌ های بسیار توسعه‌یافته است. سرمایه‌گذاری در امارات برای مهاجران و خارجی‌ های غیرمقیم می‌تواند بسیار دلچسب و وسوسه‌ انگیز باشد. علاوه بر این، قانون برنامه‌ های حمایتی خوبی برای سرمایه‌گذاری در این کشور ارائه می‌دهد. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انواع سرمایه گزاری در امارات را مورد بررسی قرار داده اند.

شرایط سرمایه گذاری در امارات

همه‌ ساله بسیاری از افراد جهان، از طریق قوانین سرمایه گذاری در امارات به این کشور مهاجرت می‌کنند. اگرچه این کار خیلی راحت نیست و نیاز به سرمایه تقریبا بالایی خواهد داشت، اما مزایای بیشمار سرمایه گذاری دبی باعث شده تا متقاضیان زیادی داشته باشد.

سرمایه گذاری در امارات در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود که به‌صورت زیر است:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در صندوق‌ های سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

شرایط اخذ ویزا و اقامت در هرکدام از این روش‌ های سرمایه گذاری با دیگری متفاوت بوده و قوانین خاص خود را دارد. به طور کلی یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بورس امارات می باشد.

مزایای صندوق سرمایه گذاری در امارات بدین شرح می باشد:

 

سرمایه گذاری در امارات از طریق خرید ملک

خرید ملک در امارات یکی از راه ‌های سود آورد در سرمایه گذاری در دبی به شمار می‌ رود، بازار املاک و مستغلات در دبی همه‌ساله رشد بسیار بالایی دارد. کیفیت بالای ساختمان ‌های این کشور و سیستم مالیاتی منصفانه آن باعث شده تا خریداران اروپایی و آمریکایی را جذب خود کند. جالب این جا است که بانک ‌های دبی به‌منظور خرید ملک در این کشور، وام ‌های به خصوصی نیز در نظر گرفته ‌اند. خرید ملک تنها در برخی از نقاط امارات برای افراد خارجی امکان‌پذیر بوده و پس‌ازآن به فرد مالک ویزای اقامتی 2 ساله تعلق خواهد گرفت. قابل ذکر است که ارزش این ملک نباید کمتر از 1 میلیون AED (درهم) باشد، این روش سرمایه گذاری و اخذ اقامت، در حقیقت به‌ صرفه‌ترین روش آن به شمار می ‌رود.

شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در امارات

به ‌طورکلی اخذ اقامت کشور امارات دردسرهای خاص خود را داشته و این کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد اقامت اتباع خارجی خود دارد. در تمام روش‌ های سرمایه گذاری در کشور امارات به افراد اقامت موقت اعطاء خواهد شد. البته میزان آنها با یکدیگر متفاوت است و نیاز به تمدید مجدد ویزای فرد را خواهد داشت. برای مثال پس از خرید خانه اقامت موقت 6 ماهه تا 2 ساله به فرد و اعضای خانواده‌ داده می‌ شود، اما پس از ثبت شرکت اقامت شما 3 ساله خواهد بود. البته یک ویزا تحت عنوان ویزای طلایی وجود دارد که از این طریق فرد می تواند اقامت 5 تا 10 ساله کسب کند. همان ‌طور که در قسمت‌ های قبل این مقاله اشاره کردیم، سرمایه گذاری دبی یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور برای افراد خواهد بود.

این موضوع به این دلیل است که امارات ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار بالایی دارد. دولت این کشور علاقه زیادی به تنوع اقتصادی داشته و به‌شدت به طرح‌ های نوین اهمیت می‌ دهد. افرادی که از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقامت بگیرند، دیگر نگران هزینه‌ های بالای زندگی در آن نیستند. چراکه شما به پول رایج کشور امارات یعنی درهم، درآمد بالایی دارید. بیشتر موارد سرمایه گذاری در این کشور معاف از مالیات بوده و مدت‌زمان اقامت بسیار بالایی دارند. همچنین به این موضوع نیز اشاره‌کنیم که درآمد شخصی در امارات مالیات نداشته و از افراد در این زمینه هیچ مالیاتی دریافت نمی‌شود.

شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات به ‌صورت 10 ساله

در قسمت‌ های قبل به این موضوع اشاره کردیم که سرمایه‌گذاران تحت شرایط خاصی می‌توانند با سرمایه گذاری در امارات اقامت 10 ساله دریافت کنند. این ویزا به ویزای طلایی یا گلدن ویزای امارات معروف است. سرمایه‌گذاران برای دریافت ویزای طلایی 10 ساله، باید این شرایط را داشته باشند:

  • بیش از 10 میلیون AED (درهم) سرمایه گذاری کرده باشند.
  • دارایی فرد هیچ اختلاف مالی‌ نداشته باشد.
  • سرمایه‌گذار مالک اصلی تمام دارایی خود باشد.
  • میزان 60% از کل مبلغ، در دارایی‌ های غیرمنقول سرمایه گذاری شده باشد.
  • افرادی با استعدادهای خاص، مانند پزشکان، مخترعین و نخبه‌ های رشته‌ های مختلف نیز این ویزا را دریافت می‌کنند.

سرمایه گذاری در امارات به‌ صورت 5 ساله

ویزای طلایی 5 ساله در امارات نیز به برخی از سرمایه‌گذاران در امارات تعلق می‌گیرد. برای اخذ این ویزای 5 ساله، افرادی که به سرمایه گذاری در امارات مشغول می ‌شوند، باید این شرایط را داشته باشند:

  • ملکی به ارزش حداقلی 5 میلیون AED (درهم) خریداری کنند.
  • کارآفرینانی که تجربه کارآفرینی داشته و بخش عمده‌ ای از سهام یک شرکت را خریداری کرده باشد.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در امارات متحده عربی

یکی از روش‌ های امن سرمایه گذاری امارات متحده را می‌توان باز کردن حساب‌ های پس‌انداز در بانک‌ های دبی دانست. بانک ‌های امارات انواع حساب پس‌انداز به خارجی‌ ها ارائه می ‌دهند. خوب است بدانید که شما با پس‌انداز کردن حداقل 10000AED درهم، 4% سود سالانه دریافت خواهید کرد. مبلغ سود با افزایش مبلغ پس ‌انداز بیشتر خواهد شد. به این موضوع دقت کنید که شما برای انتخاب بانک در دبی قطعا نیاز به کمک یک متخصص خواهید داشت.

اما مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک های کشور امارات عبارت ‌اند از:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • گواهی اقامت
  • گواهی حقوق

سرمایه‌ گذاری در بانک دبی با توجه به قوانین مالی تصویب شده، مورد علاقه بسیاری از افراد کشورهای دیگر به خصوص سرمایه گذاری صنعتی در امارات است. کشور امارات یکی از آزادترین اقتصادهای جهان را دارد و بسیار باثبات است و قوانین تجارت جهانی را دنبال می‌کند. اقتصاد امارات در سال 2023، دومین اقتصاد بزرگ خلیج فارس شناخته شد. فعالیت‌ های تجاری، املاک و مستغلات، امور مالی، بیمه و تولید، حوزه‌ هایی هستند که سرمایه‌ های خارجی را جذب می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مهاجرت و اخذ اقامت دائم می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :