مهاجرت تحصیلی امارات

ویزای تحصیلی امارات

ویزای تحصیلی امارات

امارات از جمله کشورهایی است که به دلیل نزدیکی به ایران طرفداران زیادی برای مهاجرت دارد. یکی از شرایط های مهاجرت اخذ ویزای تحصیلی امارات است. یکی از معمول ترین روش های مهاجرت به امارات اقدام برای تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان با تحصیل در کشور امارات، شانس خود را برای پیدا کردن کار افزایش می دهند. تحصیل در امارات برای بسیاری از افراد قابل توجه و با اهمیت است چرا که دانشگاه های کشور امارات پلی مناسب برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا است. در این مقاله کاشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در امارات را بررسی خواهند کرد.

شرایط ویزای تحصیلی امارات

تحصیل در امارت متحده عربی دارای چند مقطع تحیصلی می باشد. این مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه می باشند. تحصیل در 9 سال اول تحصیلی در این کشور اجباری و رایگان است، مدارس اماراتی اکثرا به زبان عربی تدریس می کنند.

دوره های دانشگاهی به مقاطع مختلفی تقسیم بندی می شوند:

  • مقطع کارشناسی
  • مقطع کارشناسی ارشد
  • مقطع دکترا

تحصیل در امارات در مقطع لیسانس نیازمند اخذ ویزای تحصیلی امارات می باشد. مدت زمان تحصیل در این دوره 3 تا5 سال بوده و به زبان انگلیسی است. از نیازمندی های تحصیل در این دوره می توان به داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و مدرک زبان آیلتس 5 به بالا اشاره نمود. از جمله رشته های پر طرفدار برای تحصیل در این مقطع می توان به بازرگانی، IT، حقوق و رشته های مهندسی اشاره نمود.

دوره فوق لیسانس در امارات‌ متحده‌ عربی به طور معمول یک یا دو سال برای دانشجویان بین المللی به طول خواهد انجامید. سال تحصیلی در امارات ‌متحده ‌عربی از سپتامبر تا ژوئن است که معمولا به 2 گروه تقسیم می‌شود. از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه، و از ژانویه یا فوریه تا ژوئن .همچنین فرصت‌هایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 5 سال طول وجود خواهد داشت. بعضی از دوره‌های فوق لیسانس تا یک سال نیز می توانند به اتمام برسند که تعدادشان بسیار کم است.

از نیازمندی های تحیصل در این دوره می توان به داشتن مدرک تحصیلی لیسانس به همراه ریز نمرات تحصیلی و مدرک زبان آیلتس 5.5 به بالا اشاره نمود. تحصیل در مقطع دکترا نیازمند داشتن سوپروایزر و یا استاد راهنما است که بخش اصلی برنامه دکترای امارات‌متحده‌عربی مشابه با بریتانیا و کشورهای دیگر است. تحصیل دانشجو در این مقطع بصورت تحقیقات محور خواهد بود و در پایان دوره دانشجو نیازمند دفاع از پایان نامه علمی و تحقیقاتی خود است.

شرایط ویزای تحصیلی امارات

تحصیل در دانشگاه های امارات

پیش از مهاجرت تحصیلی به کشور امارات ابتدا بایستی از دانشگاه ها و شرایط تحصیل در امارات اطلاع یابید.

نام 3 دانشگاه عمومی در کشور امارات بدین شرح می باشند:

3 دانشگاه عمومی در کشور امارات

همچنین امکان تحصیل در معتبر ترین دانشگاه های خصوصی امارات وجود دارد که در لیست زیر نام تعدادی از این دانشگاه ها ذکر شده است:

  • دانشگاه آمریکایی در دبی دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه علم، فناوری و تحقیقات خلیفه
  • دانشگاه شارجه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات

در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات متقاضیان بایستی مدارکی را جهت اخذ پذیرش تحصیلی و صدور ویزا آماده نمایند. این مدارک به عنوان مدارک اخذ ویزای تحصیلی امارات با توجه به ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود:

مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تحصیلی امارات بدین شرح می باشد:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی امارات با امضاء متقاضی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی امارات
  • ارائه پاسپورت معتبر متقاضی
  • ارائه گزارشی مبنی بر سوابق تحصیلی متقاضی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان متقاضی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادری مجرب و همچنین مشاورین متخصص و واحد اجرایی بسیار باتجربه و دقیق، مشاوره های لازم را در مورد راه های مهاجرت به کشورهای منتخب شما ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی رایگان با موسسه ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :