مهاجرت تحصیلی گرجستان

اعزام دانشجو به گرجستان

اعزام دانشجو به گرجستان

همه ساله هزاران دانشجو برای اعزام دانشجو به گرجستان در خواست سفر به این کشور را دارند که البته با استانداردهای آموزشی درجه یک این کشور دور از ذهن نیست. گرجستان به سرعت تبدیل به یکی از مقاصد تحصیلی مورد علاقه در بین دانشجویان بین المللی شده است. آخرین آمار از مهاجرت نشان داده است که بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلف مانند هند، نیجریه، ایران و کشورهای عربی مانند امارات، مصر، قطر، یمن، عربستان سعودی، کویت و عمان در صدر فهرست دانشجویان بین المللی در گرجستان قرار دارند.

در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که تحصیل در گرجستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است، زیرا این کشور بسیار امنی است و با هزینه زندگی ارزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، و شهریه پایین در دانشگاه های گرجستان به راحتی با این کشور ها قابل مقایسه است. پایتخت گرجستان، تفلیس، شهری بسیار متنوع از نظر فرهنگی است که در آن افراد از نژادها، مذهب و قومیت های متفاوت در کنار هم زندگی می کنند. جمعیت گرجستان را قفقازی ها، فارس ها، عرب ها، کردها، آفریقایی ها، کارائی ها، اروپایی ها و همچنین آمریکایی ها تشکیل می دهند. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در این کشور که توسط تیم مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرداخته خواهد شد.

معرفی سیستم آموزشی گرجستان در سطح جهان

سیستم آموزشی گرجستان برنامه های آموزشی کلاس جهانی را برای دانش آموزان گرجی و بین المللی ارائه می دهد. در حال حاضر بیش از 50 موسسه عالی بین المللی در گرجستان وجود دارد و همه آنها دارای برنامه هایی هستند که توسط وزارت آموزش و علوم گرجستان و نیز سایر نهادهای اعتباربخش محلی و بین المللی تأیید شده است. ممکن است این سوال برای متقاضیان به وجود آید که آیا مدارک تحصیلی از دانشگاه های گرجستان در سراسر جهان پذیرفته می شود؟باید گفت بله؛ دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از مدارک صادر شده توسط دانشگاه های گرجستان برای یافتن شغل و کار در کشورخود و یا سایر کشورهای جهان استفاده نمایند. برترین دانشگاه‌های گرجستان از امضاکنندگان فرآیند بولونیا و بسیاری از معاهدات بین‌المللی دیگر هستند.

هزینه های زندگی دانشجویی در گرجستان

در گرجستان هزینه زندگی نسبتا پایین است و بنابراین دانش‌ جویان می‌توانند از سبک زندگی اروپایی و استاندارد بالای زندگی با کم ترین قیمت لذت ببرند. غذا، پوشاک و سایر امکانات اولیه در گرجستان ارزان است و حداقل هزینه اقامت در شهرهای گرجستان 200$ (دلار) در ماه محاسبه می شود. برای دانشجویانی که می‌خواهند به تنهایی زندگی کنند، توصیه می شود 250$ تا 300$ (دلار) در ماه بودجه داشته باشند تا بتوانند در یک آپارتمان مدرن بسیار مساعد در نزدیکی دانشگاه خود اجاره کنند.

دانشجویانی که ترجیح می دهند در آپارتمان ها یا خوابگاه های مشترک زندگی کنند، می توانند حداقل 150 دلار در ماه صرفه جویی کنند بعلاوه اینکه هزینه های آب و برق (اینترنت، گاز، نظافت آب و قبوض برق) در گرجستان بسیار پایین است. علاوه بر این لازم به ذکر است اکثر دانشجویان به دلیل شهریه نسبتا پایین در گرجستان، تحصیل در گرجستان (اروپا) را انتخاب می کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به گرجستان

جهت اقدام برای تحصیل در گرجستان و اخذ ویزای دانشجویی مانند سایر کشورها آماده سازی برخی از موارد ضروری است که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته خواهد شد.

  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی تحصیل در این کشور
  • 2 قطعه عکس جدید
  • مدارکی که نشان دهنده اسکان قانونی فرد در گرجستان می باشد
  • قبولی در مصاحبه دانشگاهتمامی دانشگاه های گرجستان برای اطمینان از اینکه دانشجو می تواند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند، ملزم به انجام مصاحبه هستند ( اجباری )
  • ارائه گواهی تایید تمکن مالی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به گرجستان

دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به گرجستان

موسسات عالی در گرجستان با سیاست های آموزشی بسیار مطلوب در این کشور در حال افزایش هستند در ادامه لیستی از چند موسسه عالی برتر برای دانشجویان خارجی در گرجستان ارائه می شود:

  •  دانشگاه جورجیا در سال 2002 تاسیس شد و در تفلیس، گرجستان واقع شده است. این مؤسسه خصوصی امروز یک محیط مطالعه عالی را به دانش آموزان ارائه می دهد که آموزش کلاس را با تجربه مفید ترکیب می کند اطلاعات و توانایی‌های به‌دست‌آمده در دانشگاه تضمینی برای یک تلاش مثمر ثمر در آینده است که مختص گرجستان نیست، بلکه علاوه بر این در شرکت کاری در سراسر جهان است.
  • دانشگاه فنی گرجستان این دانشگاه که در پایتخت شهر تفلیس واقع شده است، یکی از اولین دانشگاه های گرجستان است. این مدرسه به عنوان یک کالج کوچک در دانشگاه دولتی محلی شروع شد و اکنون به یکی از ستون های فناوری و علم در کشور تبدیل شده است.
  • امروز نزدیک به 60 درصد از دانشمندان و مهندسان برتر گرجستان همه به GTU رفتند GTU در 9 مکان پردیس در داخل شهر پراکنده شده است و سالانه بیش از 22000 نفر را جذب می کند.

دانشگاه های برتر گرجستان عبارتند از:

لازم به ذکر است تجربه زندگی در گرجستان یکی از دلایل اصلی تحصیل دانشجویان در خارج از کشور خود و در این کشور است. این کشور دارای آب و هوای بسیار مساعد و مناظر طبیعی زیبا است که زیست محیطی بسیاری از حیوانات کمیاب در اروپا دارد. بنابر این علاوه بر داشتن شرایط ویژه برای تحصیل ویژگی‌های طبیعی، گستره وسیع کوه‌های قفقاز، جنگل‌ها و رودخانه‌های موجود در گرجستان، آن را به مقصدی فوق‌العاده برای تحصیل و اکتشاف دانشجویان تبدیل کرده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان در خصوص تحصیل در گرجستان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :