ویزای مسافرتی سوئد

شرایط اخذ ویزای توریستی سوئد در سال 2023

ویزای توریستی سوئد

کشور سوئد بخاطر وجود جنگل های فراوان و دریاچه های زیبایی که دارد خیلی افراد برای اخذ ویزای توریستی سوئد اقدام می کنند که از منظره خیره کننده آن لذت ببرند. سوئد یکی از قدیمی ترین کشورهای مستقل جهان است که سابقه ای 1000 ساله دارد، این کشور اسکاندیناوی همچنین هشتمین پادشاهی قدیمی روی کره زمین است. کشور سوئد توسط اریک پیروز در سال 970 پس از میلاد تاسیس شد. سوئد بخاطر طبیعت فوق العاده ای که دارد جز یکی از زیباترین کشورهای جهان است. از جذابیت های این کشور این است که بیش از نیمی از سوئد پوشیده از جنگل است در خصوص ویزای توریستی سوئد مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

کلیات گردشگری کشور سوئد

کشور سوئد از اهمیت گردشگری زیادی برخوردار است حتی در شمال اروپا رتبه 8 را به خود اختصاص داده است، در سال 2018 سوئد فقط در بخش گردشگری حدود 14.93 میلیارد $ (دلار) درآمد داشته است. این معادل 2.3% از تولید ناخالص داخلی و حدود 14% از کل درآمد های گردشگری بین المللی در شمال اروپا است. کشور سوئد یکی از بزرگ ترین کشورهای شمال اروپا شناخته شده است و در شما اروپا در شبه جزیزه اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور بخاطر وجود مقاصد گرشگری زیادی در آن وجود دارد مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است و به عنوان بهترین کشور شناخته شده است و خیلی از افراد مشتاق هستند که به صورت توریستی به کشور سوئد بروند و از مقاصد توریستی آن بازدید کنند.

سوئد به عنوان یک مقصد گردشگری پایدار چیزهای زیادی برای ارائه دارد مانند طبیعت در دسترس و سبک زندگی نزدیک به طبیعت، تجربیات نوآورانه تجربیات فرهنگی محلی با طراحی و معماری ایجاد شده برای مردم می تواند تجربه فوق العاده ای برای افراد باشد. گردشگری در سوئد چالش های زیادی وجود دارد که شامل مهارت ها، اتصال و حمل و نقل، سودآوری، توسعه مقصد و محصول، فصلی بودن و پایداری است و گستردگی حمل و نقل آن، موقعیت جغرافیایی و جمعیت کم سوئد بسیار مهم و چالش برانگیز است.

چالش های اصلی گردشگری سوئد عبارتنداز:

چالش های اصلی گردشگری سوئد

مراحل و مدارک ویزای توریستی سوئد

زمان رسیدگی به درخواست ویزا یورستی تقریبا 15 روز زمان میبرد و گذرنامه شخص معمولا در طول زمان پردازش پیش سفارت نگهداری می شود و پس از تصمیم گیری، برچسب ویزا روی پاسپورت چسبانده می شود. شخصی که میخواهد ویزای توریستی شنگن را اخذ کند باید اثبات کند موجودی بانکی خوبی داشته باشد، صورت حساب بانکی آن باید حداقل موجودی 3000€ (یورو) را در 6 ماه گذشته نشان بدهد. مدارک مورد نیاز ویزای توریستی عبارتنداز:

  • ارائه فرم تکمیل شده متقاضی
  • 2 قطعه عکس جدید
  • گذرنامه
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه پرینت گردش حساب بانکی

برای درخواست ویزای توریستی سوئد شخص باید ویزای خود را آماده کند، مشخص می شود که فرد چه مدت قصد دارد در کشور سوئد بماند و مدت ویزای خود را انتخاب و باید هدف ویزای سوئد خود را انتخاب کند. انتخاب ویزای یک بار ورود برای سوئد یا ویزای چند بار ورود برای سوئد تعیین می کند که آیا فرد می تواند در طول دوره ویزای خود به داخل و خارج از کشور، منطقه شنگن سفر کند یا خیر. به خاطر داشته باشید که دارندگان ویزای یکبار ورود سوئد نمی توانند پس از خروج به کشور بازگردند.

مراحل و مدارک ویزای توریستی سوئد

شرایط اخذ ویزای توریستی سوئد

برای اخذ ویزای توریستی سوئد باید مراحلی را طی کرد و مدارکی جمع آوری شود مانند گذرنامه، سند رسمی، صادر شده توسط دولت، نه بیشتر از 10 سال، با مدت اعتبار صحیح (حداقل 3ماه پس از روز خروج از سوئد). هزینه ویزای سوئد شخص به نوع ویزای درخواستی آن و احتمالا عوامل دیگری مانند سن فرد بستگی دارد و هزینه ویزای شینگن برای اکثر متقاضیان €80 (یورو) است و هزینه اصلی ویزای ملی 60€ (یورو) است. مورد بعد عکس شخصی، 2 عکس اخیرا از متقاضی گرفته شده است و عکس ها باید سبک پاسپورت و دارای ابعاد گذرنامه باشند. گاهی امکان دارد از شخص تعدادی مدارک اضافی هم بخواهند، تقریبا باید مدارک اضافی را برای درخواست ویزای سوئد ارسال کنند مثل اسناد درخواستی، معمولاً اسنادی هستند که به مقامات ویزا کمک می کنند هویت شخص را تایید کنند.

این اسناد صحت هدف اعلام شده فرد از سفر را تعیین می کند و وضعیت مالی شخص را ارزیابی می کند. نوع ویزای سوئد که درخواست می کنند مدارک تکمیلی را تعیین می کند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اسناد بیوگرافی (مدارک هویتی مانند شناسنامه شخص)
  • مدارک مالی (اسنادی که وضعیت مالی شخص را نشان می دهد و همچنین موجودی بانکی آن)
  • محل اقامت (اطلاعات و مدارک جهت اقامت فرد در کشور سوئد)
  • مدارک آموزشی و تحصیلی فرد
  • گواهی بیمه درمانی

انواع ویزای توریستی سوئد

سوئد جز آن دسته از کشورهایی قرار گرفته است که ویزاهای متنوعی دارد که هر کدام از ویزاهای آن بستگی به اهداف شخص از سفر و مدت زمان آن متفاوت است و هر کدارم شرایط خاص خودش را دارد. به طور کلی ویزای سوئد را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد، ویزای اقامت کوتاه مدت و ویزای اقامت طولانی (برای کسانی که به دنبال گذراندن بیش از 90 روز در این کشور هستند ویزای اقامت طولانی مدت برای سوئد الزامی است) و ویزای توریستی سوئد جز دسته ویزاهای کوتاه مدت است که زمان محدود و خاص خودش را دارد.

بجز ویزای توریستی کشور سوئد ویزاعای متنوعی دارد مانند ویزای نوع A ترانزیت، ویزای نوع C کوتاه مدت مثل ویزای شنگن (کسب و کار، فرهنگی، پزشکی، دیدار رسمی، ورزش ها، مطالعه) از قبیل این دسته ویزاها است. ویزای تایپ D همان ویزای بلند مدت است، شخص برای دریافت ویزای اقامت طولانی مدت برای کشور سوئد باید اجازه اقامت دریافت کند و مجوزهای اقامت برای ویزاها و اهداف شخص مورد بررسی قرار گیرد مثل فردی که با هدف تحصیل یا کار به کشور سوئد مهاجرت کنند. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :