مهاجرت تحصیلی کرواسی

رشته گوارش در کرواسی

رشته گوارش در کرواسی

رشته گوارش در کرواسی از رشته های محبوب برای مقطع تخصص و همین طور فوق تخصص در کرواسی است. هر ساله پزشکان فراوانی برای تحصیلات تکمیلی به این کشور مهاجرت می کنند چرا که این کشور دروازه ورود به اروپا و حوزه شنگن است. کشور کرواسی در تاریخ 1 ژانویه 2023 به عضویت حوزه شنگن درآمد. همچنین با توجه به پایین بودن هزینه زندگی و تحصیل کشور کرواسی جزء کشورهای محبوب برای متقاضیان به شمار می آید. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته گوارش در کرواسی پرداخته اند.

دوره تخصص و فوق تخصص گوارش در کرواسی

برای ورود به دوره تخصص در رشته گوارش در کرواسی ابتدا متقاضی باید دوره پزشکی را به پایان برساند و پس از آن 4 سال دوره تخصص و 4 الی 5 سال نیز دوره فوق تخصص را بگذراند. برای تحصیل در کشور کرواسی در رشته گوارش در مقطع تخصص متقاضی ابتدا باید مدرک پزشکی عمومی خود را معادل سازی کند. پس از معادل سازی و تاییدیه وزارت بهداشت کرواسی و شرکت در آزمون، می تواند برای شرکت در دوره تحصیل در تخصص رشته گوارش اقدام نماید. برای دوره فوق تخصص نیز همین روال انجام می گردد. همچنین متقاضیان با داشتن رتبه علمی بالا و تالیف و ترجمه می توانند از بورسیه تحصیلی در کرواسی بهره ببرند.

بهترین دانشگاه های رشته گوارش در کرواسی

لیست بهترین دانشگاه های رشته گوارش و کبد در کشور کرواسی عبارتند از:

  • University of Zagreb
  • University of Rijeka
  • University of Split
  • J.Strossmayer University of Osijek
  • University of Zadar

و همین طور رتبه بندی این دانشگاه ها در سیستم رتبه بندی جهانی بدین شرح است:

نام دانشگاهرتبه جهانی دانشگاه در سال 2024
Zagreb751-760
Rijeka1201-1400
Split1201-1400
Osijek1201-1400

همین طور با توجه به اینکه دانشگاه زاگرب با توجه به رتبه بندی خوبی که در سطح جهانی و اروپا دارد می تواند انتخاب خوبی برای این رشته در کرواسی باشد.

بهترین دانشگاه های رشته گوارش در کرواسی

شهریه در رشته گوارش در کرواسی

هزینه تحصیل در رشته گوارش در کرواسی به طور متوسط پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است. می توان گفت هزینه سالیانه تحصیل در این رشته حدود 5000€ (یورو) است. همین طور هزینه زندگی در این کشور نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. به طور متوسط هزینه ماهیانه زندگی در این کشور 450€ (یورو) است. همین طور هزینه زندگی در یک سال به طور میانگین 6000€ (یورو) است. در مجموع هزینه یک سال کار و تحصیل در کرواسی برای متقاضیان رشته گوارش در حدود 11000€ (یورو) است.

شهریه رشته گوارش در کرواسی به طور کامل در تصویر زیر شرح داده شده است:

میزان درآمد در رشته گوارش در کرواسی

حقوق ماهیانه کاردر کرواسی برای متخصصان رشته گوارش به طور متوسط در جدول زیر آمده است:

میانگین حداکثر حقوقمیانگین حداقل حقوق
66300HRK4640HRK

متخصصین پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در کرواسی می توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند. میزان درآمد این شاخه از پزشکی جز درآمدهای متوسط به بالا به حساب می آید. همین طور فارغ التحصیلان می توانند با توجه به اینکه در حوزه اروپای شنگن تحصیل کرده اند بدون نیاز به معادل سازی در سایر کشورهای شنگن وارد بازار کار شوند.

سوالات متداول درباره رشته گوارش در کرواسی

در این قسمت به برخی از سوالات متقاضیان در خصوص رشته گوارش در کرواسی پاسخ می دهیم:

  • آیا همزمان با تحصیل در رشته گوارش امکان و اجازه کار کردن برای شخص وجود دارد؟ بله، شخص می تواند همزمان با تحصیل مطابق قوانین دانشگاه و کرواسی، کار کند.
  • آیا تحصیل در رشته گوارش در کرواسی امکان ویزای الحاق خانواده را به شخص می دهد؟ بله، امکان درخواست برای ویزای همراه در کرواسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :