مهاجرت کاری کرواسی

حقوق ماهیانه کار در کرواسی

حقوق ماهیانه کار در کرواسی

بررسی حقوق ماهیانه کار در کرواسی از آن جهت باید مورد توجه قرار گیرد که این کشور در جمع کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد. علت انتخاب این کشور برای افرادی که به عنوان نیروی کار تمایل به حضور در کرواسی را دارند دلایل متعددی دارد که از جمله آن می توان به آب و هوای ایده آل و نزدیک به شرایط آب و هوایی ایران، وجود جایگاه های شغلی با درآمد مناسب و حضور در اتحادیه اروپا باعث شده است، کشور کرواسی مورد توجه بسیاری از کشور های همسایه و ایرانیانی که به دنبال تجربه زندگی با کیفیت هستند، قرار گرفته است.

پایتخت کرواسی زاگرب است که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز شناخته می شود و مذهب رسمی این کشور مسیحیت کاتولیک است. واحد پولی این کشور یورو است و کرواسی با کشور های عضو اتحادیه اروپا از جمله صربستان در بخش شرقی، در جنوب شرقی با بوسنی و هرزگوین و در بخش شمال شرقی همسایه مجارستان است. به علاوه این کشور دارای مرز مشترک با اسلوونی و در مرز دریایی با ایتالیا مشترک است. در سال های گذشته نیز، حداقل میزان حقوق دریافتی و متوسط ​​دستمزد در کرواسی به آرامی اما پیوسته افزایش داشته است و کیفیت زندگی نیز به صورت پیوسته افزایش یافته است. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به بررسی شرایط زندگی و میزان درآمد ماهیانه در کرواسی پرداخته خواهد شد.

بررسی شرایط درآمد و زندگی در کرواسی

با وجود افزایش طی سال های گذشته، کرواسی همچنان در رتبه آخر اتحادیه اروپا از نظر پول و درآمد برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند به دست می آید، قرار دارد. بنابر محاسبه حداقل دستمزد که در کرواسی محاسبه شده است و در همه شهرها، شهرستان ها و روستاها در کشور کرواسی میزان مشخص و با تغییرات اندکی محاسبه می شود. البته که زندگی با حداقل دستمزد کار در کرواسی دشوار است و حتی در کشور ارزانی مثل کرواسی حداقل دستمزد برای یک زندگی مناسب کافی به نظر نمی رسد.

هنگامی که صحبت از میانگین حقوق در کرواسی در میان است، اعداد در همه شهرهای بزرگتر کم و بیش یکسان است و در شهرها و شهرستان های کوچکتر کمی کمتر محاسبه می شود. متقاضیانی که به دنبال بالاترین حقوق بالقوه در کرواسی هستند می توانند شهرهای بزرگ مانند زاگرب، اسپلیت یا دوبرونیک را انتخاب نمایند. داشتن مبلغی که حداقل برابر با میانگین درآمد کشور کرواسی باشد، به افراد این امکان را می دهد که در اینجا زندگی مناسب و متوسطی داشته باشند. لازم به ذکر است، عوامل دیگری در کرواسی نقش دارند مثلا اکثر کروات ها اجاره بها و یا حتی رهن نمی پردازند، آنها به تنهایی زندگی نمی کنند و سایر.

در تصویر زیر به بررسی مزایای زندگی در کرواسی پرداخته می شود:

مزایای زندگی در کرواسی

بررسی حداقل حقوق ماهیانه کار در کرواسی

در سال 2024، حداقل حقوق دریافتی جهت کار در کرواسی 560€ (یورو) در ماه است. از نظر درآمد ناخالص، این مبلغ به 700€ (یورو) در ماه می رسد و حداقل حقوق نسبت به سال 2023، 60€ (یورو) افزایش داشته است که یک افزایش بسیار عظیم در نظر گرفته می شود.

در ادامه به بررسی و مقایسه درآمد در کشور کرواسی در 3 سال متوالی پرداخته خواهد شد:

بررسی و مقایسه درآمد در کشور کرواسی در 3 سال متوالی

برای مقایسه، در اوایل سال 2013، حداقل حقوق ناخالص در کرواسی حدود 370€ (یورو) و در سال 2018، 462€ (یورو) تبدیل شده است و در حال حاضر درآمد ناخالص در حدود 700€ (یورو) محاسبه می شود که نشان دهنده اقتصاد کشور و کیفیت زندگی در حال رشد کرواسی است که با وجود ضربه اقتصادی کرونا در سال های اخیر به اقتصاد اروپا، کرواسی همواره رشد خود را داشته است. جالب توجه است که اعداد رسمی نشان می‌دهند که فقط 40000HRK (کونا کرواسی) حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند و سایر افراد با کار در کرواسی مقدار بیشتری از این عدد دریافتی دارند و هزینه زندگی در کرواسی را به راحتی می پردازند.

بررسی حداقل حقوق ماهیانه کار در کرواسی

بررسی میزان مناسب حقوق ماهیانه کار در کرواسی

اگر حقوق دریافتی متقاضی به صورت ماهانه در کرواسی، بیش از 11150€ (یورو) باشد، می توان گفت که حقوق خوبی با استانداردهای کرواسی دریافت کرده است و به متقاضی این امکان را می دهد که زندگی مناسبی در کرواسی داشته باشد. برای یک فرد مجرد، 1500€ (یورو) در ماه می تواند مبلغ واقعا خوبی جهت دریافت حقوق به شمار آید. در واقع با وجود بالا بودن نرخ تورم 10% در کشور کرواسی باید در نظر داشت که در عین حال، در سراسر اروپا و جهان نیز تورم با نرخ مشابهی در حال افزایش است و بنابراین در حال حاضر هیچ مکانی از تورم در امان نیست.

باید در نظر داشت که قیمت ها نیز در کرواسی بسیار پایین‌تر از کشورهای اتحادیه اروپا است و با داشتن یکی از مشاغل پردرآمد در کرواسی می توان زندگی خوبی را تجربه نمود، بنابراین همه چیز در نهایت قابل محاسبه است و در نتیجه کیفیت زندگی خوبی با حقوق متوسط ​​در هر یک از شهرهای این کشور زندگی، حاصل می شود. اگر فردی به کرواسی نقل مکان کند و به شغل محلی وابسته نباشد، احتمالا بسیار بیشتر از میانگین درآمد خواهد داشت و شانس زندگی بسیار بهتری کسب خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر در خصوص کار و مهاجرت به کرواسی و میزان درآمد می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :