مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته گوارش در ژاپن

رشته گوارش در ژاپن

بسیاری از دانشجویان به فکر مهاجرت به کشورهای توسعه یافته دنیا هستند از این روی یکی از پرتقاضاترین درخواست های پذیرش رشته گوارش در ژاپن هست. در دنیا 5 کشور انگلیسی زبان هستند که از لحاظ اقتصاد و فرهنگ و تمام استانداردهای جهانی زندگی در حد بسیار عالی قرار دارند و مردم در آن کشور نگران حقوق اولیه شهروندی خود نیستند. اما آنچه جالب توجه است قرار گرفتن کشوری مانند ژاپن در لیست بهترین کشورهای مناسب مهاجرت است.

کشور ژاپن که از بعد حمله هسته ای هیروشیما نزدیک به نابودی کامل قرار گرفته بود توانست با برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری های اقتصادی به یکی از قدرت های اقتصادی و نظامی دنیا تبدیل شود. کشور ژاپن که در شرق آسیا قرار گرفته است زبان رسمی ژاپنی دارد و پایتخت آن توکیو است و سالانه میزبان فستیوال ها و جشنواره ها و جشن های بسیار زیادی می شود. واحد پولی کشور ژاپن ین است. مقاله پیش رو جهت بررسی رشته گوارش در ژاپن است که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تحصیل رشته گوارش در ژاپن

ژاپن از کشورهای توسعه یافته ای هست که در حال حاضر از جمله قطب های اقتصادی دنیا در صنایع مختلف است و به همین میزان رشد چشم گیری در استفاده از منابع طبیعی خود برای توسعه اقتصادی و کشاورزی و همچنین علمی خود است. کشوری که مدت ها به خاطر عدم وجود نیروی کار یکی از مقاصد اصلی برای کارگران ساده در دنیا محسوب می شد. در حال حاضر یکی از برترین تامین کنندگان نیروی انسانی متخصص در تمام حوزه ها به شمار می رود. این رشد تنها در صنعت و اقتصاد نیست بلکه کشوری مانند ژاپن در حال حاضر از برترین دانشگاه های با کیفیت در دنیا برخوردار است.

شاید باید گفت روند پذیرش از دانشگاه های ژاپن در هر رشته ای مانند گوارش و یا هر تخصصی همانند دیگر کشورها است و چندان تفاوتی نمی کند. متقاضی پس از گذراندن آزمونی معین برای پذیرش از دانشگاه یا استاد راهنما کار چندان سختی ندارد و با مکاتبه و تاییدیه دریافتی می تواند برای زمان سفارت آماده شود. اما باید دانست که تفاوت کشور ژاپن با کشورهای اروپایی علاوه بر شرایط ورود و پذیرش دقیقا روی سخت گیری های سفارت است که همانند کشوری مانند کانادا تمکن مالی و سطح زبان بسیار خوب و معدل بالا از مهمترین شرایطی است که متقاضی می بایست از آن برای بالا بردن شانس موفقیت خود استفاده نماید.

رشته گوارش در ژاپن بدون مدرک زبان

علاقه مندان و پزشکان رشته گوارش در ژاپن می دانند که دریافت پذیرش تخصص در هر کشوری فرایند خاص خود را دارد و می بایست دانست که سخت تر از پذیرش مقطع دکتری دریافت تاییدیه برای تحصیل تخصص است که در ابتدا متقاضی باید تحصیلات قبلی خود را معادل سازی کرده و پس از آن اقدام به شروع مراحل پذیرش از دانشگاه ها برای مطالعه تخصصی مانند گوارش کند. معادل سازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی به این دلیل که ویزای مجزایی برای آن وجود ندارد کار را بسیار سخت می کند. کشوری مانند ژاپن که به این راحتی به ایرانی ها ویزای ژاپن را نمی دهد جزء سخت ویزاترین کشورهای دنیا پس از کانادا، آمریکا، انگلیس و آلمان محسوب می گردد.

پیشنهاد می شود هیچ متقاضی به فکر تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای توسعه یافته ای که نام برده شد نباشد، زیرا تا سالیان سال در ایران خواهند ماند و موفق به دریافت ویزای این کشورها نمی شوند. برخی کشورهای دنیا مانند چین تحصیل در برخی رشته های بهداشت و درمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است. برخی از کشورهای دیگر در دنیا مانند مجارستان، روسیه و بلغارستان نیز با اینکه تحصیل در این رشته های آزمون ورودی دارد افراد می توانند با دوره های پیش پزشکی به سادگی ویزای بدون مدرک زبان دریافت کرده و تحصیلات خود را در این کشورها آغاز نمایند ولی این شرایط در خصوص تحصیل در ژاپن بر قرار نیست.

رشته گوارش در ژاپن بدون مدرک زبان

رشته گوارش در ژاپن به زبان انگلیسی

اساسا در هر کشوری رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیرا پزشکی به زبان محلی همان کشور ارائه می گردد و این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می کند که در کشورهای اروپایی تمامی آنها زبان خود را دارند و در کشورهایی مانند روسیه و ژاپن نیز این امر به همین روال خواهند بود. از این جهت باید دانست که در دنیا تنها در برخی از کشورها رشته های مرتبط با کادر درمان به زبان انگلیسی ارائه می شود و تعداد آنها نیز بسیار محدود است. کشورهایی مانند ایتالیا، مجارستان، بلغارستان و یا حتی رومانی امکان شروع تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد اما افراد برای گذراندن دوره تخصص باید قطعا به زبان محلی آنها تسلط کافی داشته باشند.

در کشوری مانند ژاپن نیز امکان تحصیل در دوره تخصص به زبان انگلیسی وجود ندارد و افراد باید زبان ژاپنی را در حد بسیار خوبی مسلط باشند. البته باید دانست که برای عزیزانی که معادل سازی نداشته اند تنها راه برای رسیدن به ژاپن و پذیرش برای دوره تخصص گذراندن یک مقطع تحصیلی در رشته هایی که نیاز به معادل سازی ندارد، است. به این واسطه فردی که شرایط کافی دارد به ژاپن رسیده و در کنار تحصیل خود فرآیند معادل سازی خود را نیز پیش می برد و پس از گذراندن دوره های عملی و تئوری و کسب نمره لازم در آزمون های عملی و تئوری اقدام به شرکت در آزمون های ورودی تخصص در ژاپن نماید.

حقوق ماهیانه رشته گوارش در ژاپن

میانگین حقوق ماهیانه کار در ژاپن 516000¥ (ین ژاپن) است. در این بین حقوق پزشکان و متخصصان در حدود 1190000¥ (ین ژاپن) است. همچنین میانگین تفاوت حقوق آقایان و خانم ها 6% تفاوت دارد. یعنی خانم ها 6% کمتر از آقایان حقوق دریافت می کنند. در زیر میانگین حقوق برای رشته و متخصصین بیهوشی آمده است.

در زیر میانگین حقوق رشته های گوارش و سایر تخصص ها آورده شده است:

نوع رشتهحقوق به ین
متخصص گوارش1380000¥
متخصص بیهوشی1870000¥
متخصص ایمونولوژی1580000¥
متخصص ریه1280000¥
متخصص زنان و زایمان1520000¥
متخصص گوش و حلق و بینی957000¥

سوالات متداول در خصوص رشته گوارش در ژاپن

در این قسمت از مقاله به بررسی سوالات متداول و پر تکرار در خصوص رشته گوارش در ژاپن پرداخته می شود:

  • حدودا چند متخصص گوارش در ژاپن وجود دارد؟ در سال 2024 در حدود 2500 متخصص در ژاپن وجود دارد و این تعداد روز به روز در حال افزایش است.
  • شایع ترین اختلال گوارشی در ژاپن چه اختلالی است؟ پانگاستریت و گاستریت غالب بدن ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری در این کشور بسیار شایع است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :