مهاجرت کاری ژاپن

حقوق ماهیانه کار در ژاپن

حقوق ماهیانه کار در ژاپن

مهاجرت به ژاپن به قدری در این سال های اخیر مورد علاقه متقاضیان بوده است که به مراتب اهمیت دانستن حقوق ماهیانه کار در ژاپن را بسیار بالا برده است. کشور ژاپن که با توجه به نوسانات متفاوتی که در سرنوشت خود و تمدن کهن خود داشته است، می تواند عرض اندامی به حق، میان کشورهای توسعه یافته این کره خاکی داشته باشد. آنچه اهمیت دارد این است که ژاپن به عنوان یک کشور آسیایی توانسته به چنان رونق اقتصادی دست پیدا کند که بسیاری از مردم نه تنها از ایران بلکه در سراسر دنیا خواستار زندگی در آن باشند. ژاپنی که در صنعت از زمانی دیرینه زبانزد دنیا بوده است و به جایگاهی رسیده است که هیچ کس در زمان بمباران اتمی که این کشور در سال 1945 میلادی فکر نمیکرد بتواند از قدرت های برتر اقتصادی دنیا در سال 2024 باشد.

کشور ژاپن در نزدیکی اقیانوس آرام جای گرفته است، سرزمینی در شمال غربی این آب ها که با روسیه و چین و کره های جنوبی و شمالی مرز آبی شکل داده است. کشور ژاپن بیش از 125 میلیون نفر جمعیت دارد که زبان رسمی و اصلی آن ژاپنی و واحد پول رسمی این کشور نیز ین است که می توان اینطور متصور بود که هر دلار آمریکا برابر است با 120¥ (ین) ژاپن. کشور ژاپن از بهترین کشورهای مقصد مهاجرتی نیز محسوب می گردد و به خاطر شرایط بازار کار خوب و کیفیت بالای زندگی و مدرنیزه بودن تمام امکانات شهروندی، متقاضیان کار در این کشور به دنبال دانستن میزان حقوق ماهیانه کار در ژاپن هستند. در این مقاله توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش به بررسی آن پرداخته شده است.

کار و میزان حقوق دریافتی در کشور ژاپن

ژاپن از کشورهای توسعه یافته و صنعتی با اقتصاد بسیار عالی در سطح آسیا و جهان است که سالیانه مقصد مهاجرت کاری بسیاری از متقاضیان در سراسر جهان محسوب می شود. در سالیان قبل شاید هنوز متولدین دهه 50 و 60 در ایران به خاطر بیاورند که اکثر جوانان ایرانی برای کار در ژاپن عازم این سرزمین کهن می شدند و با تلاش بی وقفه در این کشور به خاطر واحد پولی ارزشمند آن به پس انداز حقوق کارگری خود و یا ارسال آن به ایران برای بهره مندی خانواده خود می پرداختند. اما از زمانی که ژاپن به شرایط ایده آلی رسید دیگر خبر از آن نبود که کسی بتواند به سادگی پای خود را به واسطه نیروی کار جوان به این کشور برساند و بدون دانستن زبان انگلیسی یا ژاپنی کار کند.

در حال حاضر ژاپن مانند اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا با استانداردهای مهاجرتی خود پیش می رود. امکان اینکه کسی بتواند به عنوان یک کارگر ساده به این کشور رفته و اقدام به داشتن درآمد کند بدون اینکه تخصص یا زبان خاصی بلد باشد، نیست. در صورتی که متقاضی بتواند با تخصص تحصیلی و مهارت کاری خود سطح دانش زبان انگلیسی و ژاپنی خوبی داشته باشد، در برخی مشاغل امکان اینکه موفق به دریافت قرارداد کاری از راه دور بواسطه سایت های بین المللی کار در کشور ژاپن شود، وجود دارد.

در جدول زیر حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای برخی از مشاغل آمده است:

دسته شغلیحقوق ماهیانه در ژاپن به دلار آمریکا
حسابدار2533$
مدیر مالی6981$
مدیر دفتر3184$
عکاس2047$
مهماندار هواپیما2386$

کار و میزان حقوق دریافتی در کشور ژاپن

حقوق ماهیانه کار در ژاپن در حین تحصیل

تحصیل در ژاپن به عنوان یک گزینه جهت مهاجرت به ژاپن که فرد چنانچه واجد الشرایط برای استانداردهای تعیین شده از سوی اداره مهاجرت و دانشگاه های ژاپن باشد، می تواند از آن استفاده کند، محسوب می شود. اساسا تحصیل در کشورهای توسعه یافته دنیا مستلزم دارا بودن شرایطی است که کلیات اطلاعات متقاضی برای آفیسر منطقی به نظر بیاید که این فرد می تواند برای مقطع مورد نظر پذیرش از دانشگاه بگیرد. افراد با سطح علمی بالا نیز می توانند از شرایط بورسیه تحصیلی در ژاپن نیز بهره مند گردند.

شرایطی که از جنبه های گوناگون حائز اهمیت است در شکل زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در ژاپن در حین تحصیل

آنچه در مسئله کار حین تحصیل در ژاپن اهمیت دارد این است که افرادی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در ژاپن هستند و به زبان ژاپنی تسلط خاصی ندارند برای به کار رسیدن در ژاپن شانس خیلی خوبی ندارند. برای رسیدن به کار به زبان انگلیسی باید با مکاتبه و کاریابی از موسسات بین المللی که در این کشور حضور دارند به قرارداد کاری رسید و یا اینکه در دانشگاه مشغول کار دانشجویی بود. البته باید دانست کشوری مانند ژاپن که نظام آموزشی بسیار قوی دارد قطعا قوانین سختگیرانه ای برای کار در حین تحصیل دارند.

حقوق ماهیانه کار پزشکی در ژاپن

یکی از مهمترین مشاغلی که در ژاپن بازار کار و درآمد بسیار خوبی دارد مشاغلی در حوزه رشته های پزشکی و دندانپزشکی و پیراپزشکی است و کسانی که سوابق کاری خوبی دارند و مجوز تاسیس مطب و نظام پزشکی را در کشور مبداء یعنی ایران دارند، می توانند روند معادل سازی مدرک خود را انجام دهند. لذا پس از تکمیل معادل سازی می توانند تاییدیه وزارت بهداشت ژاپن را دریافت کرده و به دنبال قرارداد کاری بگردند.

در شکل زیر توزیع پزشکان در مراکز مختلف ژاپن به درصد آمده است:

حقوق ماهیانه کار پزشکی در ژاپن

آنچه معادل سازی پزشکان و رشته های مشابه که کادر درمان محسوب می شوند و با مردم بصورت مستقیم در ارتباط هستند را بسیار مهم می کند. در واقع برای ارتباط گرفتن با مردم حتما نیاز به دانستن و داشتن سطح زبان مناسب ژاپنی است و پس از آن استانداردهای مهاجرتی در قالب ویزای تعریف شده ای مربوط به معادل سازی برای ژاپن برنامه ریزی نشده است. لذا پزشکان باید برای گذراندن دوره های عملی و تئوری و شرکت در آزمون های عملی و حضوری در این کشور حضور داشته باشند. مخاطبین گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا بررسی دقیق شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :