مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن این امکان را به دانشجویان بین المللی می دهد که بتوانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند و برای تحصیل در این کشور بورسیه های زیادی وجود دارد که دانشجو بتواند از آنها استفاده کند. تحصیل در ژاپن بخاطر هزینه های مناسب و کیفیت دانشگاه ها و مراکز تحصیلی آن مورد استقبال بسیاری از دانشجوهای بین المللی قرار گرفته است.

برخی از دانشگاه ‌های ژاپن دوره‌ هایی را ارائه می‌دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و همچنین کلاس ‌های زبان ژاپنی برای کمک به دانشجویان بین ‌المللی ارائه می‌شوند. تحصیل در ژاپن بسیار با کیفیت است و از لحاظ رتبه بندی سطح بسیار خوبی دارند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

تحصیل در ژاپن برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

شخصی که هدف تحصیل در کشور ژاپن را دارد می تواند در کالج ها و موسسات آموزش های عالی فنی ثبت نام کند و به تحصیل خود بپردازد. حتی می تواند برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، پرستاری، پزشکی، معماری و حقوق درخواست دهد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی، تحصیل برای اخذ مدارک تکمیلی تقریبا ¥1000000 (ین)، دانشگاه ها تقریبا 1100000¥ (ین) و هزینه آموزشکده ها 960000¥ (ین) است. اخذ مدرک کارشناسی حدودا 4 تا 6 سال زمان می برد دانشجو می تواند مدرک لیسانس را اخذ کند، طول مدت دریافت مدرک کارشناسی ارشد 2 سال و 3 سال مقطع دکتری زمان می برد.

نحوه درخواست برای یک دانشگاه در ژاپن در سال 2023 عبارتنداز:

نحوه درخواست برای یک دانشگاه در ژاپن

شخصی که در ژاپن مشغول به تحصیل می شود می تواند تجربه های فرهنگی شگفت انگیزی تجربه کند، بسیاری از بهترین دانشگاه ها در این کشور از دانشجوهای بین المللی به گرمی استقبال می کنند. برای تحصیل در ژاپن معدل دانشجو حداقل باید 3.75 از 5.0 باشد، دانشجویان خارجی در ژاپن برای تحصیل در این کشور به ویزای دانشجویی نیاز دارند. دانشجوهایی که می خواهند ویزای تحصیلی ژاپن را اخذ کنند نیازمند کمک از یک موسسه آموزشی به عنوان حامی خود هستند که کارهای دانشجو به صورت صفر تا صد انجام شود. اخذ ویزای دانشجویی برای مقاطع مختلف در کشور ژاپن از راحت ترین نوع ویزا است، اگر شخص قصد دارد بیش از 3 ماه در ژاپن تحصیل کند، باید ویزای دانشجویی دریافت کند.

شرایط تحصیل دکتری در ژاپن

شخصی که می خواهد برای مقطع دکتری در کشور ژاپن اقدام کند باید مدرک کارشناسی ارشد یا معادل بین المللی آن را داشته باشد، ممکن است شخص بتواند مستقیما پس از یک برنامه 4 ساله کارشناسی مانند لیسانس وارد یک برنامه دکتری 5 ساله شود. ژاپن جز آن دسته از کشورهایی است که سالانه پذیرای بسیاری از دانشجویان بین المللی است و تعداد زیادی از آن ها دانشجوی مقطع دکتری هستند. دانشگاه های ژاپن بسیار با کیفیت هستند و از لحاظ رتبه بندی سطح خوبی دارند و با وجود بورسیه های این کشور بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. تحصیل دکتری در ژاپن نسبتا مقرون به صرفه است و گزینه های مالی زیادی برای دانشجویان بین المللی دکتری وجود دارد که دانشجو می تواند به تحصیل خود در آن کشور بپردازد.

در حال حاضر بیش از 600 دانشگاه در ژاپن وجود دارد که حدود 74% آنها موسسات خصوصی هستند، به صورت کلی دانشگاه های ژاپن به 3 دسته تقسیم می شوند،‌ این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه ‌های خصوصی توسط سازمان ‌های مستقل تاسیس شده‌ اند و هر یک دارای نقاط قوت آموزشی و تحقیقاتی منحصر به ‌فردی هستند. در طول سال ها، آن ها کمک زیادی به توسعه آموزش عالی ژاپن می کنند.
  • دانشگاه های ملی ژاپن در تمام استان های محلی آن تاسیس شده اند که افراد در هر منطقه ای از ژاپن بتواند از آموزش عالی و باکیفیت بهره مند شود و دسترسی داشته باشد.
  • دانشگاه ‌های دولتی که توسط نهاد های دولتی یا شرکت ‌های دانشگاه دولتی تاسیس و مدیریت می شوند، فرصت‌ های آموزش عالی برای مردم محلی فراهم می‌کنند و به عنوان مراکز فکری و فرهنگی عمل می‌کنند.

شرایط تحصیل دکتری در ژاپن

تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه

تحصیل در ژاپن شرایط بسیار مناسبی دارد حتی دانشجو می تواند در این کشور به صورت رایگان تحصیل کند، صدها بورسیه برای دانشجوهای بین المللی وجود دارد که شخص بتواند از آن ها استفاده کند. دانشجو قبل از این که برای بورسیه تحصیلی ژاپن درخواست دهد باید در ابتدا انواع مختلف بورسیه های تحصیلی ژاپن را بشناسد و شخص بداند که می تواند قبل از آمدن به ژاپن یا بعد از آن اقدام کند. وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری دولت ژاپن از سال 1954 به دانشجویان بین المللی کمک مالی می کند. بورسیه mext این بورسیه محبوب ترین بورسیه برای کسانی است که می خواهند در ژاپن تحصیل کنند، برخی از کمیته های بورسیه فقط متقاضیانی را در نظر می گیرد که معدل خوبی داشته باشند.

پوشش بورسیه ها به نوع آن بستگی دارد به طور مثال تنها چند بورسیه تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و اکثر بورسیه ها در ژاپن تنها بخشی از هزینه های زندگی و شهریه دانشجو را پوشش می دهند. پس دانشجو باید کل هزینه های تحصیل در ژاپن را محاسبه کند تا یک برنامه مالی برای خود داشته باشد که صرفا به بورس تحصیلی متکی نباشد، بلکه به سرمایه خود نیز بستگی دارد.

تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی

برخی از دانشگاه ‌های ژاپن دوره‌ هایی را ارائه می‌دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و همچنین کلاس ‌های زبان ژاپنی برای کمک به دانشجویان بین ‌المللی ارائه می‌شود. با جهانی شدن دانشگاه‌ های ژاپنی، برنامه ‌هایی در دانشگاه ‌ها و مدارس تحصیلات تکمیلی به وجود آمده است که در آن دانشجویان می‌توانند با شرکت در کلاس‌ های انگلیسی مدرک دریافت کنند و یادگیری زبان ژاپنی هیچ مانعی ندارد. دانشگاه توکیو که با نام تودای نیز شناخته می‌شود، بالاترین رتبه دانشگاه ژاپن را دارد و برنامه ‌های زیادی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. در پایان شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید تا به صورت کامل و جامع اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :