مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی

رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی

تحصیل دانشجویان در رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی به عنوان یکی از قدرت های برتر دنیا و آسیا آرزوی دیرینه بسیاری از جوانان ایرانی است. کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای شرقی قاره آسیا که تنها با یک کشور سراسر دیکتاتوری مانند کره شمالی مرز زمینی دارد، از ابر قدرت های اقتصادی و صنعتی دنیا محسوب می گردد. کشور کره جنوبی نه تنها در صنعت و اقتصاد بلکه از لحاظ فرهنگی و آموزشی نیز در سطح استانداردهای جهانی ظاهر شده است و با کشورهای توسعه یافته دنیا مانند کانادا و آمریکا برابری می کند. یکی از شهرهای بسیار قدرتمند دنیا از لحاظ تکنولوژی و صنعت پایتخت کره جنوبی است که سئول نام دارد و برای ایرانیانی که مشتاقانه تیم فوتبال ملی را دنبال کرده اند نامی غریبه نیست.

البته دستاوردهای چند سال اخیر کره جنوبی تنها در صنعت و فرهنگ خلاصه نمی شود بلکه فناوری اطلاعات در این کشور به جایگاهی در دنیا رسیده است که می توان گفت یکی از پر سرعت ترین اینترنت های دنیا در این کشور در اختیار مردم و شهروندان آن قرار دارد. آنچه کره جنوبی را در جهان نام آشنا و زبانزد کرده است بی شک صادرات بسیار قدرتمند آن در زمینه تولید شرکت های ال جی، سامسونگ و خودروهای برند هیوندا است که اقتصاد صنعتی را در این کشور بسیار تکامل و رشد بخشیده است. در این مقاله به بیان رشته مهندسی مکانیک و بررسی تمام ابعاد آن با مجالی که در این مقاله وجود دارد، پرداخته خواهد شد. مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

مفاهیم رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی

شاید بتوان گفت برای کسانی که به ریاضیات علاقه زیادی دارند و در خود استعداد تجزیه و تحلیل های آماری، فیزیک و مطالعات مرتبط با فناوری و رایانه می بینند حرف زدن از مفاهیم مهندسی مکانیک مطلب آنچنان پیچیده ای نباشد اما باید دانست که این علم از دوران بسیار کهن و حتی از قرون وسطا از اهمیت بسیار زیادی در رشد و تکامل انسان و توسعه رضایت مردم اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. لذا باید نسبت به تمام ابعاد آن آگاهی پیدا کرد. مهندسی مکانیک در کره جنوبی برای اولین بار که به عنوان شاخه ای از علمی تفکیک شده نسبت به علوم دیگر شناخته شد، قرن 18 بود اما به مراتب با گذر زمان و پیشرفت چشمگیری که در طول تاریخ داشت توانست به شکل امروزی در دانشگاه های سراسر دنیا تدریس شود.

این روند ادامه داشت تا اینکه بالاخره در جوامع امروزی مهندسین مکانیک در کره جنوبی توانسته اند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را بدست آورند تا به کمک علوم دیگر بتواند در تولیدات مکانیک مانند هواپیما، کشتی ها، خودروهای متفاوت، ماشین آلات صنعتی و بسیاری از سیستم های زیست محیطی مانند گرمازا و سرمازا که موجب تهویه ای مطبوع می شود، نقش بسزایی را ایفا کند. البته باز پیشرفت این علم به همینجا نیز ختم نمی شود و مهندسی مکانیک نقش خود را در حوزه های درمان و بهداشت مانند تجهیزات پزشکی و حتی ساخت و ساز سلاح ها، ترمودینامیک و رباتیک نیز به صورت کاملا تاثیر گذار ایفا کرد.

در شکل زیر برخی از زمینه های فعالیت مهندسی مکانیک که نقش کلیدی را در پیشرفت جوامع مختلف موثر است آمده است:

زمینه های فعالیت مهندسی مکانیک در کره جنوبی

الزامات پذیرش رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی

پیش تر گفته شد که تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی همانند اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا همانند کانادا است. لذا با مطالعه مقاله تحصیل در کره جنوبی می توان به کلیات دیگری از تحصیل مهندسی مکانیک و همچنین رشته های دیگر رسید. اما به طور کلی تحصیل در کشورهای بسیار معتبر نیز شرایط خاص خود را دارد بنابراین بر خلاف اشتباهاتی که مردم و شهروندان کشورها از تحصیل در کره جنوبی داشته اند این است که می توانند از دریافت بورسیه استفاده نمایند و هزینه های تحصیل خود را از مسئولین این کشور درخواست و مطالبه نمایند

تحصیل در کره جنوبی همانند تحصیل در آمریکا و کانادا استانداردهای منطقی خود را دارد که مهمترین مولفه آن می توان به سن، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، مدرک زبان اشاره نمود. آنچه مورد اهمیت است این است که در دنیا در حال حاضر هرچه مدارک هویتی و سوابق تحصیلی به همراه مدرک زبان وجود داشته باشد، متقاضی نمی تواند از مسیر پیش روی دوری کند. لذا با سخت گیری هایی که در این روزها نسبت دیگران تحمیل می شود.

الزامات پذیرش رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی

هزینه های زندگی و تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کره جنوبی

هزینه های زندگی در هر کشوری متناسب با کیفیت زندگی که هر فرد از زندگی خود انتظار دارد متفاوت خواهد بود، علاوه بر آن هزینه های تحصیل در کشورهای توسعه یافته دنیا تا حدودی در برخی رشته ها و دانشگاه ها بالاتر از حد معمول در کشورهای اروپایی و حوزه شنگن خواهد بود. اما به طور کلی هزینه های زندگی در کره جنوبی برای هر نفر بدون در نظر گرفتن اجاره بهای مسکن در این کشور میانگین بین 1000$ الی 1100$ (دلار آمریکا) خواهد بود و این در شرایطی است که می توان گفت هزینه های اجاره مسکن در این کشور متناسب با محدوده اقامت و متراژ مسکن بین 300$ الی 800$ (دلار آمریکا) است.

همانطور که گفته شد هزینه های تحصیل در دانشگاه های متفاوت در کره جنوبی نرخ یکسانی ندارد و این مهم نیز در مورد رشته ها هم صدق می کند. ولی به طور معمول هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی در کره جنوبی بین 3600$ الی 12000$ (دلار آمریکا) است. متقاضیانی که به دنبال اعزام دانشجو به کره جنوبی هستند باید بدانند که سن ایده آل و سوابق سفرهای فرد و مدرک زبان معتبر می تواند در سرنوشت ویزا اثر گذار باشد. لذا متقاضیان می توانند برای بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :