مهاجرت تحصیلی لتونی

ویزای تحصیلی لتونی

ویزای تحصیلی لتونی

ویزای تحصیلی لتونی در سطح بین المللی، به دلیل وجود برنامه های انگلیسی در دانشگاه های لتونی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شناخته شده هستند. مدارک تحصیلی و این واقعیت که مدارک آنها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. با این حال، تحصیل در لتونی به این معنی است که ابتدا باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید و سپس سفر تحصیلی جدید خود را آغاز کنید. در پایان این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به سوالات زیادی درباره ویزای تحصیلی لتونی که در ذهن متقاضیان شکل گرفته است، پاسخ خواهیم داد.

شرایط ویزای تحصیلی لتونی

شرایط ویزای تحصیلی در لتونی به کشور مبد دانشجویان بستگی دارد، دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا را دارند برای آمدن و تحصیل در لتونی نیازی به ویزا ندارند. به طور مشابه، چندین کشور خارج از منطقه اتحادیه اروپا هستند که اتباع آن از امتیازات بدون ویزا برخوردار هستند. با این وجود، شهروندان این کشورها دارای محدودیت اقامت 90 روزه زیر 6 ماه هستند که در آن می توانند در لتونی بمانند و پس از آن باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.

بنابراین، دانشجویان بین المللی تحت این دسته که برای برنامه های تحصیلی بیش از 6 ماه سفر می کنند، باید قبل از ورود یا ظرف 90 روز پس از ورود به لتونی، برای اجازه اقامت خود اقدام کنند. شهروندان کشورهای دیگر که به ویزا نیاز دارند باید بلافاصله پس از دریافت پذیرش از دانشگاه درخواست دهند. برای فرآیند درخواست و مدارک مورد نیاز باید با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری لتونی تماس گرفت. پروسه ویزا ممکن است قبل از تصمیم گیری تا چند هفته طول بکشد، بنابراین توصیه می کنیم هر چه زودتر شروع کنید.

شرایط عمومی برای ویزای لتونی یا اجازه اقامت و مهاجرت به لتونی عبارتند از:

  • نامه پذیرش از یک موسسه عالی معتبر لتونی
  • فرم درخواست ویزا/اجازه اقامت
  • پاسپورت بین المللی و سند مسافرتی با حداقل سه ماه اعتبار پس از برنامه تحصیلی مورد نظر
  • عکس پاسپورت
  • اثبات بودجه کافی برای دوره تحصیل در لتونی (متوسط ​​هزینه 430€ (یورو) در ماه)
  • هزینه درخواست ویزا تحصیلی لتونی
  • کپی توافقنامه تحصیلی با دانشگاه

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی لتونی

مهم ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی لتونی بدین شرح می باشد:

  • فرم درخواست ویزای طولانی مدت لتونی. فرم را می توانید در سایت دولت ایپک بیابید
  • 2 تا عکس از خودت عکس ها باید با فرمت پاسپورت باشند
  • سند سفر/گذرنامه شما. هنگام سفر به لتونی، بررسی کنید که آیا پاسپورت شما حداقل 3 ماه اعتبار دارد یا خیر
  • نامه پذیرش از دانشگاه لتونی. در نامه باید مدت زمان تحصیل شما نیز ذکر شود.
  • رزرو بلیط هواپیما. شما می توانید با سیاست کنسلی بلیط خریداری کنید تا در صورت رد شدن ویزای شما پول خود را از دست ندهید.
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی لتونی

شرایط اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی لتونی

ویزای دانشجویی لتونی معمولا 8 هفته طول می کشد تا به طور کامل پردازش شود. با این حال، زمان پردازش را می توان به دلایل مختلفی تمدید کرد، مانند تعداد زیادی از متقاضیان یا چیزی که در درخواست شما وجود ندارد. علاوه بر این، سفارت در صورت نیاز به مدارک دیگری به شما اطلاع خواهد داد که ممکن است زمان پردازش شما را بیش از این افزایش دهد. پس از ورود به لتونی، باید اجازه اقامت موقت خود را دریافت کنید. ویزای دانشجویی اولیه شما ویزای اقامت طولانی فقط برای دوره اقامت معمولا تا 6 ماه معتبر است.

برای دریافت مجوز، باید محل اقامت خود را در نزدیک ترین مرکز OMCA (دفتر امور شهروندی و مهاجرت) با مدارک زیر ثبت کنید:

شرایط اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی لتونی

لطفا توجه داشته باشید که شرایط ثبت نام برای دانشجویانی که بیش از 90 روز در لتونی اقامت دارند معتبر است. ویزای دانشجویی لتونی معمولا برای مدت برنامه تحصیلی شما صادر می شود و می تواند بین 6 ماه تا یک سال باشد. با این حال، اگر برنامه تحصیلی شما بیشتر طول بکشد، ممکن است با تمدید ویزا به اقامت در کشور ادامه دهید. تمدید ویزای دانشجویی لتونی امکان پذیر است اما آسان نیست. دولت لتونی دلایل محکمی برای تمدید ویزای شما می خواهد و شما می توانید درخواست تمدید را در OCMA ارسال کنید.

شرایط کار با ویزای تحصیلی در لتونی

با ویزای دانشجویی لتونی می توانید در لتونی کار دانشجویی داشته باشید. با این حال، باید بدانید که بسته به سطح تحصیلی شما، ممکن است محدودیت هایی در زمان مجاز کار اعمال شود. برنامه تحصیلی تمام وقت کارشناسی به شما امکان می دهد کار کنید:

  • کار پاره وقت 20 ساعت در هفته
  • کار تمام وقت 40 ساعت در هفته فقط در ایام تعطیل

دولت لتونی به شما توصیه می کند که بیشتر روی تحصیلات خود تمرکز کنید و ساعات کاری مشخصی را برای خارجی هایی که با ویزای دانشجویی در لتونی تحصیل می کنند محدود می کند. پس از اتمام تحصیلات خود در لتونی، می توانید برای اجازه اقامت موقت که به طور خاص برای دانشجویانی که مطالعات یا پروژه های تحقیقاتی خود را به پایان رسانده اند، درخواست دهید.

معمولا این اجازه اقامت موقت در لتونی برای یک سال صادر می شود و شما باید در این مدت کار پیدا کنید تا بتوانید به اقامت در لتونی ادامه دهید. قبل از ارائه درخواست خود برای ویزای دانشجویی لتونی، باید بیمه مسافرتی دانشجویی با پوشش پزشکی گسترده خریداری کنید. با این حال، پس از اقامت در لتونی، شما باید بیمه درمانی مناسب داشته باشید و لطفا به خاطر داشته باشید که بیمه مسافرتی و سلامتی سیاست های متفاوتی هستند. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی این امور شما را تنها نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :