مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته عکاسی در قبرس

رشته عکاسی در قبرس

به دلیل وجود زیبایی های منحصر به فرد در قبرس، بسیاری از علاقمندان به عکاسی به دنبال رشته عکاسی در قبرس هستند. زیبایی های طبیعی غیر قابل شمارش، آفتاب گرم و دلچسب و زندگی بی دغدغه در جزیره، این کشور را به مکانی جذاب برای مهاجران طی سال های اخیر حتی با وجود پتانسیل درآمد کمتر به نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل کرده است، که البته هزینه زندگی پایین آن را جبران می کند. افرادی که به قبرس مهاجرت می نمایند باید مدتی را صرف آشنایی با بازار ملک و شرایط زندگی در کشور قبرس و سایر گزینه های در دسترس نمایند.

از آنجا که طی سال های اخیر به دنبال یک روند جامع در میان سرمایه گذاران و مهاجران به قبرس برای خرید مسکن وجود داشته است، با بالا رفتن تقاضا قیمت ها به شدت افزایش یافته است و بسیاری از املاک در جزیره به تازگی ساخته شده اند. بنابراین استانداردهای اقامت در قبرس بسیار بالا است. هزینه زندگی در کشور قبرس به موارد بسیاری بستگی دارد برای مثال زندگی در یک آپارتمان به مراتب ارزان تر از زندگی در یک خانه ویلایی است. پس دانشجویان با احتساب این هزینه ها می توانند در کاهش هزینه های زندگی در کشور قبرس موثر واقع شوند. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعات مورد نیاز در خصوص زندگی دانشجویی و تحصیل عکاسی در قبرس ارائه شده است.

شرایط تحصیل رشته عکاسی در قبرس

رشته عکاسی در هر کشوری می تواند یک یاز بهترین رشته هایی باشد که علاقه مندان به حوزه هنر برای رسیدن به آن تلاش می کنند. متقاضیان رشته عکاسی در قبرس می دانند که دانستنی های عمومی در حیطه هنر مانند نقاشی می تواند تاثیرات بسیار زیادی را برای موفقیت فرد به همراه داشته باشد. قاب بندی و دانستن اندازه نماهای دوربین و تسلط به جریان ها و جنبش های سینمایی مانند سبک هایی مثل اکسپرسیونیسم و رئالیسم از مهمترین ارکانی هست که یک عکاس باید به آن پرداخته و از لحاظ تئوری به دانش خوبی برسد. البته سختی های این رشته هنری به همینجا نیز ختم نمی شود و علاوه بر اینکه فرد باید به رنگ ها و سبک های نور پردازی آشنا باشد، باید تمام تکنیک های و نحوه کارکرد انواع دوربین ها را مسلط شود.

البته رشته هایی مانند عکاسی جزء رشته ای محیطی در هر کشوری محسوب می شود و مختص شهروندان همان کشور است اما در کشورهایی مانند قبرس و ترکیه امکان اینکه بتوان به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی کشورهایی مانند قبرس و ترکیه تحصیل کرد، وجود دارد. هزینه های تحصیل در قبرس و سایر کشورها مطابق استانداردهای دانشگاه های خصوصی تعیین شده است. می توان گفت شهریه های سالیانه در آنها از 2000$ (دلار آمریکا) شروع می شود و می تواند تا عددی مانند 15000$ (دلار آمریکا) نیز برسد اما متوسط هزینه های تحصیل در رشته عکاسی در قبرس، آنچه باید دانست این است که اثبات پیش زمینه علمی و تجریی در این حیطه می تواند برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها تاثیر بسیاری داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته عکاسی در قبرس

مدارک مورد نیاز تحصیل رشته عکاسی در قبرس

فرآیند دریافت پذیرش از دانشگاه های سراسر دنیا با یکدیگر مشابه است. ولی تعدادی از دانشگاه ها در کشور قبرس، محدودیت هایی را برای متقاضیان در نظر می گیرند. محدودیت های سنی و تسلط به زبان مورد نیاز کشور قبرس از مهمترین مواردی است که می تواند باعث موفقیت فرد در اخذ پذیرش از دانشگاه و در نهایت اخذ ویزا که به منزله اجازه ورود فرد به کشور مورد نظر وی خواهد شد.

در ادامه در تصویر زیر به برخی از مدارک کلی مورد نیاز برای دریافت پذیرش و ویزا در قبرس وجود لازم است، اشاره شده است:

مدارک کلی مورد نیاز برای دریافت پذیرش و ویزا در قبرس

 

علاوه بر آنچه گفته شد ورود به کشورهای اروپایی برای رشته های تحصیلی هنری مانند عکاسی، بازیگری، موسیقی و سایر با سخت گیری هایی مواجه می شود که این بسته به فرهنگ و اجتماع آن کشور دارد. البته این فرآیند در کشوری مانند قبرس بسیار راحت تر از کشورهای دیگر است و می توان بدون محدودیت سنی و زبانی برای اکثر رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند اقدام نمود. البته با داشتن تمکن مالی مناسب برای پرداخت هزینه های زندگی نگرانی ها برای سخت گیری های سفارت این کشور را از بین برد.

معرفی برترین دانشگاه های قبرس برای رشته عکاسی

در ادامه به معرفی لیستی از بهترین دانشگاه های قبرس بر اساس عملکرد تحقیقاتی این دانشگاه ها در زمینه رشته عکاسی رتبه بندی شده اند ارائه شده است. این دانشگاه ها هم در مقاطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد کاربردی هستند.

برترین دانشگاه ها برای رشته عکاسی در قبرس عبارتند از:

برترین دانشگاه ها برای رشته عکاسی در قبرس

به صورت کلی هزینه زندگی در قبرس، همراه است با حضور در یکی از زیباترین جزیره های جهان که در عین نزدیک بودن به ایران به دلیل هزینه های مناسب زندگی و شرایط ایده آل زندگی از نظر آب و هوا و تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی حتی برای سرمایه گذاری نیز یکی از بهترین گزینه هاست. سبک مدیترانه ایی ساختمان ها در کشور قبرس به چشم هر بیننده ایی خاص و ایده آل می نماید و امکان استفاده از امکانات و تفریحات بی نشیر این کشور را به یکی از معدود کشور های در آرامش و امنیت جهان تبدیل کرده است. علاقمندان به مهاجرت به قبرس می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :