شرایط قبرس

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس به دلیل پایین بودن و شرایط مطلوب برای زندگی جزء یکی از مقصدهای مهاجرتی محبوب برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است. کشور قبرس دارای یک اقتصاد باز، بازار آزاد و مبتنی بر خدمات با مقداری تولید سبک است. مردم کشور قبرس از مرفه ترین مردم منطقه مدیترانه هستند. در سطح بین المللی، کشور قبرس موقعیت جغرافیایی خود را به عنوان “پل” بین غرب و شرق، همراه با جمعیت تحصیل کرده انگلیسی زبان، هزینه های محلی متوسط، ارتباطات هوایی خوب و ارتباطات راه دور تبلیغ می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو در خصوص شرایط اقامت قبرس و هزینه زندگی در بخش های مختلف کشور قبرس شمالی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی 2023

هزینه اجناسی مانند لباس بچه گانه و کفش بالاست. میانگین قیمت یک برند بین‌ المللی شلوار جین مردانه 83$ (دلار)، یک برند بین‌المللی باکیفیت برای کفش‌ های مخصوص دویدن حدود 81$ (دلار)، کفش‌های چرمی مردانه مناسب برای لباس‌ های اداری حدود 104$ (دلار) است. در حالی که یک لباس تابستانی بین‌ المللی سایز متوسط ​​از یک فروشگاه زنجیره‌ای جهانی حدود 41$ (دلار) است. هزینه برای هزینه های راه های ارتباطی مختلف مانند قبض تلفن ثابت، تعرفه اینترنت، تعرفه خدمات تلفن همراه به طور میانگین متوسط ​​است.

میانگین قیمت اشتراک اینترنت طرح استاندارد ماهانه حدود 42$ (دلار) است. در حالی که تعرفه معیار تلفن همراه حدود 0.11$ (دلار) در دقیقه است. هزینه اقلامی مانند سوخت وسیله نقلیه، کرایه تاکسی، حمل و نقل عمومی، خرید و نگهداری اتومبیل به شدت بالا می باشد. میانگین قیمت متوسط ​​در سال گذشته برای بالاترین بنزین یا بنزین اکتان موجود (1 لیتر) حدود 1.32$ (دلار) است. در حالی که قیمت خرید خودرو معیار شامل مالیات و عوارض برای خودروهای کوچک و اقتصادی (1.4 لیتر) حدود 19605$ (دلار) است.

هزینه زندگی در قبرس شمالی 2023

هزینه اقامت در قبرس

هزینه اقامت قبرس برای مواردی مانند اجاره آپارتمان، اجاره خانه، خرید ملک، نرخ رهن و آب و برق متوسط ​​است. متوسط ​​اجاره آپارتمان خارج نشین برای یک آپارتمان بدون مبله (3 خوابه) 2327$ (دلار) در مرکز شهر حدود 1539$ (دلار) و در حومه شهر، بدون احتساب آب و برق است. هزینه اقلام فرهنگی همچون کتاب، ورزش، سینما و تئاتر نسبتا بالاست. میانگین قیمت بلیط سینمای بین‌ المللی (میانگین بیشترین و کمترین مقدار) برای یک بزرگسال 12.73$ (دلار) است. هزینه عضویت در باشگاه بین‌المللی تناسب اندام، تفریح ​​یا ورزشی برای یک بزرگسال 75$ (دلار) در ماه است.

زندگی در قبرس شمالی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. هزینه های زندگی، از جمله هزینه هایی مانند مسکن، حمل و نقل و مواد غذایی، به طور کلی کمتر است. با این حال، مهم ترین جزء انتخاب و سبک زندگی فرد است که باید در نظر داشت، چرا که هزینه ها می تواند متفاوت باشد. هزینه برای مواردی مانند نرخ روزانه اتاق های هتل، وعده های غذایی و نوشیدنی در یک رستوران و غذا و نوشیدنی ها متوسط ​​است. میانگین قیمت کاپوچینو (معمولی، متوسط) 4.27$ (دلار)، کوکا یا پپسی (330 میلی‌لیتر) 2.05$ (دلار)، غذای همبرگر (فرانچایز بین‌المللی یا مشابه) 8.49$ (دلار) و یک وعده غذای رستوران بین‌المللی میان‌رده با 70.80$ (دلار) است.

هزینه تحصیل و زندگی در قبرس

متوسط ​​هزینه تحصیل در قبرس به صورت سالانه در مدارس خصوصی بین‌المللی (بدون احتساب موارد اضافی) 14368$ (دلار)، برای مدرسه ابتدایی و 15989$ (دلار) است. هزینه برای مراقبت های بهداشتی عمومی، ویزیت پزشک، بستری شدن در بیمارستان، داروهای بدون نسخه و بیمه پزشکی بسیار کم است. متوسط ​​هزینه مراقبت های بهداشتی برای یک مطب خصوصی برای ویزیت پزشک برای یک بیمار بدون بیمه 40$ (دلار) است و اقامت در بیمارستان خصوصی در روز شامل مراقبت های پرستاری، داروها، آزمایش های تشخیصی، غذا و هزینه های مربوطه 1241$ (دلار) است. استاندارد مراقبت های بهداشتی در قبرس خوب است، با این حال هزینه های درمان برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا می تواند بالا باشد.

قبرس شمالی در مقایسه با سایر مناطق مدیترانه ای، قیمت ملک نسبتا مقرون به صرفه تر است. عوامل زیادی در این مقرون به صرفه بودن نقش دارند. اولا، این منطقه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی کمتری دارد. علاوه بر این، وضعیت سیاسی جاری بر قیمت املاک تأثیر گذاشته است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بازار به طور پیوسته در حال رشد بوده است که نشان دهنده پتانسیل افزایش ارزش ملک در بلند مدت است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در امر مهاجرت به اروپا یاری خواهد کرد و پیشتیبان شما در تمامی مراحل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :