مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته شهرسازی در ژاپن

رشته شهرسازی در ژاپن

رشته شهرسازی در ژاپن یکی از رشته های پرطرفدار این کشور است که به دلیل جذابیت بالایی که دارد با تقاضای زیادی مواجه شده است. ژاپن بیش از 125 میلیون نفر جمعیت دارد و دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. حدود سه چهارم زمین این کشور کوهستانی است و جمعیت بسیار شهری آن در دشت های ساحلی باریک متمرکز شده است.

توکیو پرجمعیت ترین منطقه شهری در جهان ست. به عنوان یک ابرقدرت فرهنگی در نظر گرفته می شود زیرا فرهنگ این کشور در سراسر جهان شناخته شده است. می توان گفت که بالاترین نرخ امید به زندگی در جهان را دارد، اگرچه به دلیل نرخ بسیار پایین زاد و ولد در حال کاهش جمعیت است. مهاجرت به این کشور به خصوص در دهه اخیر با تقاضای زیادی مواجه شده است. در ادامه مشاورین ما در موسسه سفیران سروش سعادت به ارائه جزئیات بیشتری در این ارتباط خواهند پرداخت.

شرایط رشته شهرسازی در ژاپن

سیستم برنامه ریزی در کشور ژاپن که بر بیشتر دنیای معاصر تسلط دارد، منشأ اروپایی و آمریکایی دارد. سیستم شهرسازی در ژاپن برخاسته از پیشینه تاریخی و اجتماعی خاص این کشورهای غربی بوده و طبیعتا دارای پیش فرض های ضمنی در رابطه با مفاهیم، اهداف و ایدئولوژی برنامه ریزی بوده است. این سیستم به کشورهایی با شرایط اجتماعی متفاوت صادر شده و غالبا بر آنها تحمیل شده است. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، برنامه ریزی ناکارآمد تلقی می شود و برنامه ریزان ناامید می شوند.

رشته شهرسازی در ژاپن به دانشجویان می آموزد که چگونه تحقیقات میدانی انجام دهند، داده ها را جمع آوری کنند و برنامه هایی برای توسعه شهرها ایجاد کنند. فارغ التحصیلان آینده می آموزند که چگونه به عوامل مختلف نگاه کنند و مهارت های ارتباطی را توسعه دهند که برای پیشبرد برنامه های آنها ضروری است.

شرایط رشته شهرسازی در ژاپن

مشاغل کارآمد در رشته شهرسازی در ژاپن عبارتند از:

  • برنامه ریز شهری
  • برنامه ریز حمل و نقل
  • بازرس بناهای تاریخی
  • افسر مسکن

کشور ژاپن مرکز نوآوری های علمی و فناوری و همچنین اکتشافات تحقیقاتی پیشرفته در این زمینه است. کشور ژاپن جزیره ای تأکید بسیار زیادی بر آموزش دارد که با نرخ سواد تقریبا 100% نشان داده شده است. متقاضی با تحصیل در ژاپن در یکی از دانشگاه های معتبر ژاپن، با فرهنگی غنی که قرن ها جهان غرب را مجذوب خود کرده است، در تماس خواهد بود. دانشجویان بین‌ المللی در درجات مختلفی را می توانند تحصیل کنند که به زبان انگلیسی تدریس می شود.

شاخه های رشته شهرسازی در ژاپن

در ارتباط با تقاضای زیاد برای تحصیل در رشته شهرسازی، افراد زیادی برای اعزام دانشجو به ژاپن اقدام می کنند. در اینجا به معرفی برخی از شاخه های رشته شهرسازی در کشور ژاپن پرداخته شده است:

  • معماری و طراحی شهری، دانشگاه میجی اولین برنامه در توکیو است که رشته معماری پیشرفته و طراحی شهری را به زبان انگلیسی تدریس می کند.
  • دوره بین المللی توسعه شهری و منطقه ای، یک دوره 2 ساله جدید در گروه مدیریت شهری در آوریل 2011 آغاز شده است. تمامی سخنرانی ها و راهنمایی های پژوهشی به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  • رشته مهندسی امنیت انسانی، از دانشگاه کیوتو توسط وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن به منظور تقویت کارکردهای آموزشی و تحقیقاتی، است.
  • مطالعات شهری و محیطی، این رشته در مطالعات شهری و محیطی در دانشگاه توکیو، دانش پیشرفته ای را در مورد برنامه ریزی، طراحی و تجزیه و تحلیل فضایی و همچنین مدیریت محیط زیست شهری و فناوری ارائه می دهد تا برای حل مسائل و مشکلات روزافزون شهری در جهان استفاده شود.

در شکل زیر یک اشاره کلی به راه های موجود برای ورود به کشور ژاپن از طریق اخذ پذیرش در رشته شهرسازی می پردازیم:

راه های موجود برای ورود به کشور ژاپن از طریق اخذ پذیرش در رشته شهرسازی

سوال های متدوال در ارتباط با رشته شهرسازی در ژاپن

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در این خصوص می پردازیم:

  • آیا ژاپن برنامه ریزی شهری خوبی دارد؟ اسرار برنامه ریزی شهری توکیو در کتاب جدید بلومبرگ فاش شده است. تلاش های عمده برنامه ریزی مرکزی، پایتخت ژاپن را به یکی از امن ترین، تمیزترین و حمل و نقل عمومی ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.
  • چگونه فرد می تواند یک برنامه ریز شهری در کشور ژاپن شود؟ حضور در دانشگاه و اقدام برای تحصیل در رشته شهرسازی می تواند فرد را به خواسته اش برساند و همینطور معلومات بیشتری کسب کند و در نتیجه رزومه قوی تری ارائه دهد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :