مهاجرت تحصیلی ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن

شرایط اعزام دانشجو به ژاپن برای آن گروه از مهاجرین تحصیلی که قصد تحصیل در ژاپن را دارند، دارای اهمیت می باشد و داشتن اطلاعاتی در این زمینه، امری واجب و ضروری است. کشور ژاپن رشد اقتصادی را به دلیل وجود منابع کمیاب خود شامل شود و به کشورهای پیشرو در زمینه تولید بپیوندد، دقیقاً به دلیل فناوری و دانش پیشرفته ای که توسط سیستم آموزشی عالی آن پرورش می یابد. ژاپن با استفاده از علم، فناوری و پزشکی پیشرفته خود، محصولات زیادی از جمله خودروهای الکتریکی، دوربین های دیجیتال، فیبرهای نوری و قلب مصنوعی را به دنیا معرفی کرده است. همچنین مدارس ایرانی در ژاپن علاوه بر دستاوردهای تحصیلی بلکه بر توسعه کیفیت انسانی نیز متمرکز هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله، اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما در میان می گذارد.

شرایط اعزام دانشجو به ژاپن

کشور ژاپن دارای نرخ پایین جرم و جنایت می باشد و از این رو به عنوان یک مکان خوب برای زندگی شناخته شده است. حتی اگر چیزی را از دست بدهید، در بیشتر مواقع به شما بازگردانده می شود. سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن از خروج و رسیدن به موقع خود می بالد و به شما کمک می کند تا با خیال راحت و ایمن به مقصد برسید. با یک سیستم بیمه درمانی تثبیت شده، می توانید در صورت بیماری تنها با هزینه اندکی از مراقبت های پزشکی پیشرفته بهره مند شوید. دانشجویان خارجی که پس از ترک کشور خود دچار استرس و اضطراب شده اند، می توانند در طول اقامت در ژاپن آرامش خاطر پیدا کنند.

در تصویر زیر نگاهی به نرخ بیکاری در ژاپن بیاندازیم:

نرخ بیکاری در ژاپن

همه کسانی که قصد تحصیل در موسسات آموزشی ژاپن را دارند، باید ویزای دانشجویی ژاپن را دریافت کنند. دولت ژاپن سیاست های معافیت ویزا را برای چندین کشور معرفی کرده است. با این حال، این معافیت فقط برای اهداف کوتاه مدت مانند گردشگری، بازدید، انجام امور تجاری یا شرکت در یک کنفرانس است. اگر معاف از ویزا هستید اما قصد دارید برای هدفی بیش از 90 روز وارد ژاپن شوید، همچنان باید بر اساس هدف سفر خود برای ویزا درخواست دهید. هر فرد خارجی که به دلایل غیر موقت وارد ژاپن شود، باید صلاحیت متقاضی توسط خدمات مهاجرت ژاپن تایید شود. با این حال، از آنجایی که قبل از ورود به ژاپن باید این را دریافت کنید ، این مدرسه شما است که از طرف شما مسئول رسیدگی به درخواست COE است.

شرایط اعزام دانشجو به مدارس ژاپن

برای پذیرش در دانشگاه‌ ها یا کالج‌ های ژاپنی، یکی از شرایط زیر باید رعایت شود:

  • افرادی که پس از پایان تحصیلات متوسطه خود در خارج از کشور (کمتر از 12 سال تحصیلات رسمی مدرسه) دوره مقدماتی دانشگاه تعیین شده را گذرانده اند.
  • افرادی که دارای گواهینامه پذیرش دانشگاه خارجی هستند، مانند مدرک بین المللی، Abitur، Baccalaureat یا GCE A-Level
  • لطفا با سفارت کشور خود مشورت کنید تا تایید کنید که آیا آزمون معادل دبیرستانی که شرکت کرده اید معادل 12 سال آموزش رسمی است یا خیر.
  • افرادی که تحصیلات متوسطه معادل حداقل 11 سال آموزش رسمی را به پایان رسانده اند.
  • افرادی که تحصیلات رسمی خود را در یک دبیرستان خارجی در ژاپن به پایان رسانده اند (افرادی که کمتر از 12 سال تحصیل رسمی را گذرانده اند باید یک دوره مقدماتی دانشگاه یا دوره تحقیقاتی را نیز گذرانده باشند)
  • افرادی که 12 سال آموزش رسمی را در یک مؤسسه آموزشی که به طور رسمی توسط یک موسسه اعتباربخشی بین المللی به رسمیت شناخته شده است (به عنوان مثال، WASC، CIS (ECIS)، ACSI، یا NEASC) به پایان رسانده اند.
  • فردی که امتحان معادل سازی دبیرستان را گذرانده باشد (افراد کمتر از 18 سال، روز بعد از رسیدن به 18 سالگی در آزمون قبول می شوند)
  • افرادی که تحصیلات خود را در یک موسسه آموزش متوسطه با نیازهای ویژه یا کالج فناوری به پایان رسانده اند (فرد باید 12 سال تحصیلات رسمی را گذرانده باشد)
  • افرادی که تحصیلات متوسطه خود را در یک کالج آموزشی تخصصی مشخص به پایان رساندند.
  • فردی که بر اساس شرایط پذیرش دانشگاه، واجد شرایط فرآیند گزینش فردی دانشگاه شده باشد.

شرایط اعزام دانشجو به مدارس ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن در مقطع کارشناسی

EJU برای اعزام دانشجو به ژاپن در مقطع کارشناسی و اعزام دانشجو به ژاپن برای مقطع کارشناسی ارشد، آزمونی است که برای دانشجویان خارجی طراحی شده است که مایل به ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های ژاپن (در مقطع کارشناسی) و غیره هستند. این آزمون دانش پایه آکادمیک (علوم، ژاپن و جهان و ریاضیات) را آزمایش می کند. هیچ محدودیتی در تعداد دفعاتی که می توانید EJU انجام دهید یا سن معاینه شونده وجود ندارد. نمرات EJU برای 2 سال معتبر است. 478 دانشگاه یا بیش از 60% از دانشگاه های ژاپن، از جمله اکثر دانشگاه های ملی، به ارائه نمرات EJU به عنوان بخشی از درخواست نیاز دارند.

برنامه ‌های دانشگاهی و کالج‌ های مقطع کارشناسی هسته اصلی موسسات آموزش عالی را تشکیل می‌دهند. به طور کلی تکمیل دوره کارشناسی 4 سال طول می‌کشد (6 سال برای رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و تعدادی از برنامه‌ های دارویی). در حالی که تکمیل برنامه ‌های دانشگاهی 2 یا 3 سال طول می‌کشد. به فارغ التحصیلان دانشگاه مدرک کارشناسی اعطاء می شود. در حالی که به فارغ التحصیلان کالج های جوان مدرک کاردانی اعطاء می شود. در حالی که بسیاری از مدارس دانش‌آموزان بین‌ المللی را در برنامه ‌های دریافت مدرک پذیرش می‌کنند، مدارسی نیز وجود دارند که دانش‌ آموزان کوتاه‌ مدت مانند ممیزی دانشجویان، دانش‌ آموزانی که در کلاس‌ های بدون ثبت ‌نام در مدرسه یا کسب اعتبار دوره شرکت می‌کنند و همچنین دانشجویان مبادله می‌کنند. سال تحصیلی از آوریل شروع می شود، اما برخی از دانشگاه ها پذیرش پاییز را در سپتامبر یا اکتبر ارائه می دهند.

هزینه های اعزام دانشجو به ژاپن

محاسبه هزینه های خاص مربوط به تحصیل در ژاپن و ایجاد یک برنامه مالی شامل سرمایه شخصی به شما کمک می کند تا پس از تحصیل در ژاپن زندگی پایداری داشته باشید. لطفا هزینه های لازم برای تحصیل در ژاپن را محاسبه کنید تا برنامه شما غیر منطقی نباشد. در صورت نیاز به حضور در ژاپن برای معاینه، علاوه بر هزینه های فوق، بلیط هواپیما، اقامت، هزینه درخواست ویزا، بیمه و سایر الزامی است. هزینه های تحصیلی در ژاپن به اندازه ایالات متحده و بریتانیا بالا نیست. علاوه بر این، موسسات آموزشی ژاپنی بورسیه و برنامه های معافیت از شهریه و کاهش شهریه را ارائه داده اند.

علاوه بر این، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های امتحان، مواد آموزشی و هزینه های آموزش عملی و سایر را داشته باشید. هزینه های پذیرش و شهریه با توجه به ملیت متقاضی متفاوت است. همچنین، هزینه های تحصیل ممکن است بسته به محل سکونت شما متفاوت باشد، بنابراین لطفا وب سایت و دستورالعمل های درخواست مدرسه ای را از قبل بررسی کنید. دانشجویان بین المللی با بودجه خصوصی که به نمره بالایی در EJU می رسند و مایل به ثبت نام در یک دانشگاه ژاپنی (سطح کارشناسی)، کالج راهنمایی، کالج فنی (سال سوم و بالاتر) یا مدرسه حرفه ای هستند، واجد شرایط “سیستم رزرو بورسیه” MEXT هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به ژاپن جزء موسسات برتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :