مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته رادیولوژی در ژاپن

رشته رادیولوژی در ژاپن

رشته رادیولوژی در ژاپن همراه با توسعه زمینه تشخیص تصویر درکنار گسترش مهندسی پزشکی، اهمیت ویژه ای یافته است. تکنسین رادیولوژی در ژاپن که با دستگاه شناخت تصاویر پیشرفته سر و کار دارد، در واقع یکی از اعضای ضروری کادر پزشکی است. در حال حاضر با پیر شدن جامعه، استفاده بالینی از رادیولوژی پزشکی در حال گسترش است. دانشجویان می‌ توانند با مطالعه رشته های پزشکی پایه، علوم و مهندسی و رشته‌ های رادیولوژی و همچنین سایر مهارت‌ های مرتبط، مهارت‌ های جهانی به‌روز را کسب کنند. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جزئیات بیشتری را در این خصوص ارائه خواهند کرد.

رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی در ژاپن

در مرحله اول مطالعه در ارتباط با تکنسین رادیولوژی در ژاپن ارائه می شود. در این مقطع از زمان، دانش آموزان هنرهای آزاد پایه را همراه با دانش اولیه پزشکی مطالعه می کنند. آنها در یک بیمارستان یا کلینیک برای مطالعه مشاهده می کنند و به فعالیت های داوطلبانه می پیوندند. در مرحله دوم، مطالعه تکنیک های اولیه رادیولوژی ارائه می شود. در این شرایط، دانش‌آموزان علوم و مهندسی را که پایه یا علم رادیولوژی است، یاد می‌گیرند و با استفاده از تکنیک‌های اشعه ایکس برای بهبود درک خود از تجهیزات، تجربه عملی کسب می‌کنند.

در مرحله سوم، یادگیری تکنیک رادیولوژی از طریق آموزش عملی در مراکز پزشکی، اراده می شود. در این بازه زمانی، دانش آموزان توانایی یادگیری و تفکر خود را از طریق آموزش عملی و تجربه با دستگاه های پزشکی مانند اشعه ایکس، سی تی، ام آر آی و دستگاه های اولتراسونیک توسعه می دهند. در مرحله آخر، عملیات عملی ارائه می شود که دانشجویان با استفاده از آموزش های عملی در مراکز پزشکی و اقدامات آزمون سراسری مانند مطالعه ویژه علوم رادیولوژی، هدفشان قبولی در آزمون سراسری است. فارغ التحصیلان به طور گسترده و فعال در تاسیسات پزشکی و شرکت های مرتبط با رادیولوژی مشارکت دارند. همچنین امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و محقق شدن نیز، برای آن ها وجود دارد.

رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی در ژاپن

معرفی دانشگاه های معتبر برای رشته رادیولوژی در ژاپن

شهر توکیو در ژاپن، بهترین شهر آسیا در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی است که پس از لندن در رتبه دوم قرار دارد. مقیاس شگفت‌ انگیز پایتخت کشور ژاپن چنان است که حتی با وجود 18 دانشگاه دارای رتبه‌بندی بین‌المللی، هنوز جمعیت دانشجویی نسبتا پایینی دارد و یکی از متنوع‌ترین و جهانی‌ترین محیط‌ های زندگی را ارائه می‌ دهد. بنابراین، برای کسانی مناسب است که طرفدار غوطه ور شدن کامل در فرهنگ محلی هستند.

شهر توکیو به عنوان یکی از 3 مرکز مالی پیشرو در جهان، در کنار نیویورک و لندن، فرصت‌های حرفه‌ای و کارآموزی رشک ‌برانگیزی را نیز فراهم می‌کند و همواره به عنوان یکی از بهترین‌ها در جهان برای شاخص فعالیت کارفرمایان رتبه‌بندی می‌شود. توکیو در کنار امتیاز بالای کارفرمایان فارغ التحصیل، امتیاز قابل توجهی از نظر مطلوبیت کسب می کند، که هم کیفیت کلی زندگی در شهر و هم میزان تقاضای آن در بین دانشجویان بین المللی آینده را در نظر می گیرد.

در ارتباط با مبحث مهاجرت به ژاپن، در اینجا به معرفی برخی از دانشگاه های معتبر ژاپن می پردازیم:

  • توکیو
  • چیبا
  • اوساکا
  • ناگویا
  • هوکایدو

در تصویر زیر یک نمای کلی در ارتباط با رتبه بندی جهانی برخی از دانشگاه های ژاپن، پرداخته شده است:

نمای کلی در ارتباط با رتبه بندی جهانی برخی از دانشگاه های ژاپن

مدارک مورد نیاز رشته رادیولوژی در ژاپن

برای تحصیل در کشور ژاپن در درجه اول باید با توجه به نوع دانشگاه و رشته مورد نظر، مدارک مورد نیاز تکمیل و برای درخواست ویزا اقدام شود. در اینجا به برخی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش رشته رادیولوژی در ژاپن، پرداخته شده است:

  • گذرنامه
  • ارائه ریز نمرات حصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • ارائه 2 قطعه عکس جدید از متقاضی
  • ارائه گواهی صلاحیت متقاضی
  • ارائه نامه اخذ پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر در کشور ژاپن
  • ارائه رسید مبنی بر پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه رادیولوژی در ژاپن

سوال های متدوال در ارتباط با رشته رادیولوژی در ژاپن

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در خصوص رشته رادیولوژی در ژاپن می پردازیم:

  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی در خصوص رشته رادیولوژی در ژاپن چیست؟ مدارک تحصیلی قبلی، مثل دیپلم، ریز نمرات، و غیره و همچنین شرایط مالی برای اقدام جهت ویزای دانشجویی این کشور حداقل برای یک سال است.
  • آیا پزشکان خارجی می توانند در ژاپن در راستای رشته رادیولوژی کار کنند؟ برای انجام طبابت در ژاپن، پزشکان خارجی باید معاینه پزشکی ملی را پشت سر بگذارند و همچنین تسلط خود را به زبان ژاپنی نشان دهند. علاوه بر این، آنها ممکن است نیاز به تکمیل یک برنامه اقامت در ژاپن داشته باشند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :