مهاجرت تحصیلی کرواسی

رشته پرتودرمانی در کرواسی

رشته پرتودرمانی در کرواسی

رشته پرتودرمانی در کرواسی در بین مخاطبانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و تمام زیر مجموعه های آن به زبان انگلیسی دارند، بسیار پر اهمیت است. کرواسی در بین تمام کشورهای اروپایی بسیار گزینه مناسبی برای تحصیل به زبان انگلیسی است. بی شک از آنجا که یکی از مهمترین مولفه ها و فاکتورهایی که برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی از اهمیت بسیاری برخوردار است موضوع هزینه های پایین تحصیل و زندگی در کشور مقصد است که متقاضیان در کرواسی و ایتالیا کمتر با این دغدغه روبرو هستند.

کرواسی کشوری در جنوب اروپای شرقی است که عضوی از اتحادیه اروپا و حوزه شنگن محسوب می شود که متقاضیان با دریافت ویزای این کشور می تواند به سادگی در 26 کشور حوزه شنگن بدون ویزا سفر کند. از جمله امتیازاتی که تحصیل در کرواسی برای رشته پرتودرمانی یا رشته های دیگر پیرا پزشکی و زیر مجموعه های آن وجود دارد این است که چنانچه فرد پس از تحصیل قصد پیدا کردن کار در کشورهای دیگر حوزه شنگن را داشته باشد نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی خود را ندارد. با همان مدرک تحصیلی خود بدون هیچ دردسری می تواند در تمام کشورهای حوزه شنگن اقدام به کاریابی کند. در ادامه به بررسی جامع رشته پرتودرمانی در کرواسی پرداخته خواهد شد، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

جزییات رشته پرتودرمانی در کرواسی

همانطور که پیشتر گفته شد رشته های پزشکی و اکثر زیر شاخه های آن در اروپا به زبان های محلی هر کشور ارائه می گردد که همین امر کشوری مانند کرواسی را بیش از دیگر کشورها برای تحصیل در رشته هایی که مستقیما با مردم در ارتباط دارند مناسب است. رشته هایی مانند پروتودرمانی و پرستاری همانند دیگر رشته های زیر شاخه پزشکی نیاز به ورود و تعیین سطح با آزمون ورودی دارد. در برخی کشورها مانند رومانی که عضوی از اتحادیه اروپا محسوب می گردد، متقاضیان بدون آزمون ورودی می توانند شرایط را برای تحصیل خود به دانشگاه راحت و بی دردسر ایجاد کنند لیکن برای ورود به این رشته های و رشته هایی مانند پرتودرمانی در کرواسی نیاز به شرکت در آزمون ورودی است.

منطقی آن است افرادی که خواهان تحصیل در کشوری مانند کرواسی برای رشته پرتودرمانی هستند در ابتدا شرایط ابتدایی برای این مهم را داشته باشند. شرایطی از قبیل سن منطقی و زیر 25 سال که برای دریافت ویزا پس از پذیرش از دانشگاه های کرواسی به مشکل نخورند. البته قانون نانوشته ای در مورد محدودیت سنی در کرواسی وجود دارد که فرد برای امیدوار بودن به نتیجه ویزا از اداره مهاجرت کشور کزواسی بهتر است سن منطقی برای شروع تحصیل در مقطع کارشناسی را داشته باشد و بالاتر از این حد می تواند ریسک ویزا را به همراه داشته باشد. سطح دانش زبان انگلیسی نیز می تواند مولفه مهمی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور و همچنین مثبت ویزا باشد.

جزییات رشته پرتودرمانی در کرواسی

دانشگاه های برتر رشته پرتودرمانی در کرواسی

سایت های مختلفی در سطح بین الملل هستند که با توجه به فعالیت های پژوهشی و امتیازات و سطح علمی انواع دانشگاه های سراسر دنیا که در گستره بین المللی به نمایش گذاشته اند. بر اساس امتیازاتی که در در راستای تحصیل در کرواسی به دست می آورند رتبه بندی کرده و این جدول را در اختیار مردم سراسر دنیا قرار می دهند. البته نشریات مختلف در کشورهای متفاوت نیز بر اساس نظر سنجی ها و میزان های سنجشی که برای خود معین کرده اند نیز سالیانه رتبه بندی های مد نظر خود را منتشر کرده که هر قدر نشریه ها از اعتبار بیشتری برخوردار باشند نتیجه نظر سنجی آن نیز معتبرتر خواهد بود.

همانطور که عملکرد دانشگاه های سراسر دنیا علی الخصوص در عصر حاضر که با تکنولوژی هیچ کشوری بیگانه نیست، مورد محاسبه قرار می گیرد، رشته های مختلف در گوشه و کنار نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. بر همان اساس نیز می تواند آنالیز خوبی برای فرد جهت انتخاب گزینه های مناسب تحصیلی به همراه داشته باشد. در جدول زیر که اسامی دانشگاه های برتر کرواسی در رشته پروتودرمانی است به همراه رتبه های این دانشگاه ها براساس قیاسی بین دانشگاه های اروپا و دنیا آمده است.

این رتبه بندی فهرستی بر اساس بیش از یک میلیون استناد در 120 هزار مقاله مرتبط با دانشگاه ها است که در این محاسبات تنها نام 4 دانشگاه برتر کرواسی آمده است:

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه در دنیا
University of Zagreb228691
University of Rijeka2961008
J.J. Strossmayer University of Osijek3681296

هزینه های رشته پرتودرمانی در کرواسی

آنچه بیش از هر چیزی برای متقاضیان دلیلی بوده است تا کشوری مانند کرواسی را برای مقصدی به عنوان مهاجرت تحصیلی انتخاب نمایند دقیقا هزینه های زندگی و هزینه های مسکن پایین در این کشور بوده است. اما آنچه حتی بیش از هزینه های زندگی برای مخاطبین اهمیت دارد هزینه های تحصیل پایین در کرواسی است که نسبت به دیگر کشورهای حوزه شنگن می تواند بستری فراهم شود تا متقاضیان در رشته هایی مانند رشته پرتودرمانی در کرواسی به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

هزینه های اعزام دانشجو به کرواسی تقریبا مشابه تحصیل در ایتالیا است. لیکن انتخاب کرواسی به عنوان کشوری با هزینه پایین در اروپا می تواند گزینه مناسبی باشد. هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کرواسی نیز متناسب با دانشگاهی که انتخاب می شود متغیر خواهد بود که می توان گفت هزینه تحصیل در کرواسی به طور کلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و تمام رشته های زیر مجموعه آنها از جمله رشته پرتودرمانی در دانشگاه های برتر این کشور سالیانه هزینه ای بین 1500€ الی 3500€ (یورو) دارد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به کشوری که از هر نظر برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی مناسب است باید حتما با فردی متخصص در این زمینه مشورت داشته باشد که این مهم می تواند با تماس کوتاهی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :