مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته بیهوشی در ژاپن

رشته بیهوشی در ژاپن

رشته بیهوشی در ژاپن توسط انجمن متخصصان بیهوشی در سال 1954 تاسیس شد و این رشته توسط دولت ژاپن به رسمیت شناخته تایید شد. عمر رشته بیهوشی در ژاپن حدود 200 سال است. در سال 1963، معاینات هیئت مدیره به عنوان مربی بیهوشی در کشور بیهوشی تاسیس شد. همچنین در سال 2011، موزه بیهوشی ژاپن در افتتاح گردید. پس از بازدید و مشاهده جراحان ژاپنی از ایالات متحده آمریکا، به سرعت بخش مستقلی برای بیهوشی در نظر گرفته شد و این تخصص به سرعت در ژاپن رشد کرد.

همینطور گروه و انجمن بیهوشی در دانشکده پزشکی در دانشگاه توکیو تاسیس شد. رشته بیهوشی را می توان به نوعی مدیریت بیولوژیکی تنفس، مایعات بدن، گردش خون، متابولیسم و ​​درد بیمار برای آسان کردن بقای جراحی تهاجمی توصیف کرد. در نتیجه به لحاظ نظری، جدا کردن پیشرفت جراحی از بیهوشی غیرعملی و غیر ممکن می باشد. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی و توضیح رشته بیهوشی در ژاپن پرداخته اند.

شرایط و مقررات رشته بیهوشی در ژاپن

اهمیت رشته بیهوشی در ژاپن به قدری است که دولت کشور ژاپن در جهت و راستای آسایش و بقای بیمار الزاماتی را برای انجام بیهوشی در این کشور معین کرد. طی آن یک اطلاعیه رسمی در مارچ 1960 از دفتر امور پزشکی وزارت بهداشت و رفاه تعیین گردید که در آن افراد باید 2 سال زیر نظر مربیان بیهوشی آموزش جامع و کامل ببینند. یا اینکه باید در طول 2 سال در بیش از 300 مورد بیهوشی عمومی و با تایید رئیس مرکز بیهوشی ژاپن شرکت کرده باشند. در نهایت اینکه آموزش معادل را از خارج از کشور دیده باشند. از سری مسائل قابل تامل این است که فقط پزشکان مورد تایید کمیته ارزشیابی وزارت بهداشت و بهزیستی، مجاز به انجام عمل بیهوشی هستند.

انجمن بیهوشی در کشور ژاپن

انجمن بیهوشی در ژاپن در سال 1954 به کمک توسعه دانشگاهی و فرهنگی ژاپن در دانشکده تحصیل پزشکی در ژاپن در دانشگاه توکیو تاسیس شد. این انجمن به سازمان های معتبری مانند شورای علوم ژاپن و انجمن علوم پزشکی ژاپن وابسته است. انجمن بیهوشی در کشور ژاپن در طول سال جلسات آکادمیک متعددی را برگزار می کند. همچنین این انجمن مقالات، مجلات و گزارشات سالیانه ای را منتشر می کند. اعضای این انجمن در مجامع بین المللی ثبت نام می کنند و همچنین در جلسات کنگره جهانی بیهوشی شناسان شرکت می کنند. همچنین با برگزاری سخنرانی های مقدماتی در مورد ایمنی جراحی و نقش مهم بیهوشی در حین جراحی، درمان دردهای مزمن در بیماران سرطانی و غیره تلاش کرده است تا فعالیت های آموزشی را برای عموم مردم در جلسات دانشگاهی ارائه دهد.

انجمن بیهوشی در کشور ژاپن

برترین دانشگاه های رشته بیهوشی در ژاپن

در زیر لیستی از برترین دانشگاه های این کشور در رشته بیهوشی بر اساس عملکرد موفق آنها در حوزه تحقیقاتی و عملی جهت تحصیل در ژاپن آمده است:

  • University of Tokyo
  • Kyoto University
  • Osaka University
  • Kyushu University
  • Tohoku University
  • University of Tsukuba
  • Nagoya Universit
  • Chiba University
  • Hokkaido University
  • Okayama University

جایگاه دانشگاه های مرتبط با رشته بیهوشی در کشور ژاپن از نظر رتبه بندی در آسیا و در جهان در جدول زیر شرح داده شده است:

رتبه در جهانرتبه در آسیانام دانشگاه
966Okayama University
1057Kyoto University
1068Osaka University
1139Kyushu University
11610Tohoku University
14812University of Tsukuba

حقوق ماهیانه کار در رشته بیهوشی در ژاپن

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای رشته بیهوشی و پزشکان متخصص بر اساس سوابق تحصیلی و شغلی بررسی می شود. شغل پزشکان و متخصصان در این کشور از مهم ترین و پر درآمد ترین رشته ها به حساب می آید. میانگین حقوق در ژاپن 516000¥ (ین ژاپن) است. در این بین حقوق پزشکان و متخصصان در حدود 767000¥ (ین ژاپن) است. همچنین میانگین تفاوت حقوق آقایان و خانم ها 6% تفاوت دارد. یعنی خانم ها 6% کمتر از آقایان حقوق دریافت می کنند.

در زیر میانگین حقوق برای رشته و متخصصین بیهوشی در کشور ژاپن آمده است:

میانگین حقوقنوع رشته تحصیلی
583000¥تکنسین بیهوشی
1680000¥متخصص بیهوشی
594000¥دستیار بیهوشی
715000¥متخصص مراقبت های بهداشتی هوش مصنوعی

همچنین پزشکانی که سابقه کاری خوبی دارند و همین طور مجوز تاسیس مطب و نظام پزشکی را در کشور مبدا خود دارند می توانند از طریق معادل سازی مدارک خود را به تایید سازمان بهداشت ژاپن برسانند.

سوالات پر تکرار و متداول در خصوص رشته بیهوشی در ژاپن

در این قسمت از مقاله به سوالات متداول در خصوص رشته بیهوشی در ژاپن پاسخ داده می شود:

  • آیا در ژاپن از بیهوشی استفاده می کنند؟ در این کشور بیشتر مراقبت های بهداشتی توسط پزشکان آموزش دیده انجام می شود. پرستاران بیهوشی فقط زیر نظر پزشکان متخصص اجازه بیهوش کردن را دارند.
  • بیهوشی بالینی در کشور ژاپن چیست؟ بیهوشی بالینی عمل بیهوشی است که از آن برای درمان بیماری استفاده می شود. در این رشته به جای مطالعات آزمایشگاههی یا نظری به تمام جوانب مانند بیهوشی، درمان و مدیریت درد می پردازند.

برای کسب اطلاعات جامع و دقیق تر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :