مهاجرت تحصیلی کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی یکی از دانشگاه های برتر در کرواسی است که رشته ها و تخصص های مختلفی را در دانشکده های خود ارائه می دهد. دانشگاه زاگرب کرواسی با بیش از 3000 استاد و 28000 دانشجو به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین موسسات عالی در کرواسی شناخته شده است. مهم ترین ویژگی دانشگاه زاگرب کرواسی فعالیت های تحقیقاتی و رسیدن به استانداردهای بین المللی است. دانشگاه زاگرب کرواسی به علت برنامه های تحصیلی متنوع، شهرت جهانی پیدا کرده است.

دانشگاه زاگرب در حوزه تحقیقات علمی و نوآوری بسیار فعال است و همکاری و ارتباط بین المللی با دانشگاه ها و موسسات آموزشی برجسته دارد. همچنین، دانشگاه زاگرب برنامه های خوبی برای فراهم کردن شرایط مناسب زندگی و تحصیلی برای دانشجویان بین المللی راه اندازی کرده است. این برنامه ها شامل امکانات مسکن، حمایت مالی و امکانات تفریحی است که به دانشجویان بین المللی کمک می کنند تا تجربه تحصیلی بهتری در این دانشگاه داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی را برای شما عزیزان در این مقاله ارئه داده است.

دانشکده های دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، یکی از بزرگترین دانشگاه های کرواسی محسوب می شود. از لحاظ رشته های تحصیلی دانشگاه زاگرب کرواسی دارای گزینه های فراوان و متنوعی برای دانشجویان است. دانشگاه زاگرب کرواسی، 12 دانشکده معتبر دارد که هرکدام در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. این تنها چند نمونه از دانشکده ها و رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه زاگرب است و با توجه به اینکه دانشگاه زاگرب طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را پوشش می دهد، دانشجویان می توانند بر اساس علاقه و توانایی های خود رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و در دانشگاه زاگرب تحصیل کنند.

برخی از دانشگاه ها و دانشکده های زاگرب در کرواسی به شرح زیر است:

دانشکده های دانشگاه زاگربرشته های ارائه شدهتوضیحات
علوم مهندسیمهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک، شیمی، عمرانتجهیزات پیشرفته و اساتید با تجربه در زمینه مهندسی آموزش می دهد.
علوم پزشکیپزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، بهداشت عمومیبرترین مرکز آموزش پزشکی اروپا
علوم اجتماعی و انسانیعلوم انسانی، علوم اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسیروش آموزشی مدرن و اساتید مجرب
علوم کشاورزی و غذاییکشاورزی، باغبانی، مدیریت منابع طبیعی و صنایع غذاییتجهیزات پیشرفته و محیط آموزشی علمی دارد و در زمینه های مختلف کشاورزی و صنایع غذایی مهارت دارد.

با رعایت شرایط و استفاده از فرصت‌ های بورسیه دانشگاه زاگرب، دانشجویان بین‌ المللی می‌ توانند به محیط تحصیلی این دانشگاه دست یابند و تحصیلات خود را در یکی از مراکز آموزش عالی برجسته کرواسی آغاز کنند. بورسیه تحصیلی در کرواسی برای دانشجویان بین المللی با توجه به مدارک زیر نیاز است:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • تسلط بر زبان انگلیسی (مدرک زبان آیلتس یا تافل)
  • انگیزه نامه و علاقه به رشته تحصیلی
  • سابقه کاری (در برخی از رشته ها مورد نیاز است، مانندکار پروژه ای، تحقیقاتی)

دانشکده های دانشگاه زاگرب کرواسی

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه زاگرب کرواسی

رشته های کارشناسی که به زبان انگلیسی دانشگاه زاگرب کرواسب تدریس می شود، به شرح زیر است:

  • کارشناسی بازرگانی، دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  • اقتصاد، دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  • محاسبات، دانشکده مهندسی برق و محاسبات

رشته های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود:

  • مطالعات پزشکی به زبان انگلیسی، دانشکده پزشکی
  • مطالعات دامپزشکی به زبان انگلیسی، دانشکده دامپزشکی
  • تحصیل یکپارچه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پزشکی دندانپزشکی، دانشکده پزشکی دندانپزشکی
  • مدرک کارشناسی ارشد بازرگانی با گرایش های زیر: انفورماتیک مدیریتی، مدیریت و تجارت و بازرگانی بین المللی، بازاریابی، دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  • کارشناسی ارشد در اقتصاد، دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  • کارشناسی ارشد در مطالعات اروپایی، دانشکده علوم سیاسی
  • محیط زیست، کشاورزی و مدیریت منابع دانشکده کشاورزی
  • شیمی و فناوری زیست محیطی , دانشکده مهندسی شیمی و فناوری

هزینه های زندگی دانشجویی در کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی یکی از گزینه های مطرح برای دانشجویان بین المللی است که قصد مهاجرت دارند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه به شدت وابسته به نوع برنامه تحصیلی که دانشجو انتخاب می کند است. هزینه یک دانشجویی بین المللی در زاگرب به 2 دسته تقسیم می شود هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی روزمره. هزینه های تحصیل شامل شهریه دانشگاه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی، کتاب و لوازم التحریر است. هزینه زندگی در کرواسی متشکل از هزینه اقامت، خوارک، حمل و نقل و تفریح و سایر است.

هزینه زندگی در شهر زاگرب نسبتا پایین تر از شهرهای اروپایی دیگر است که در نمودار زیر شرح داده شده است:

شرایط خوابگاه در دانشگاه زاگرب در کرواسی

بهترین راه برای یافتن محل اقامت، جستجوی پیشنهادات مختلف در پورتال های اینترنتی است. برخی از پورتال ها فقط به زبان کرواتی هستند، اما معمولا عکس های آپارتمان ها و یک ایمیل تماس را ارائه می دهند تا بتوانید درخواست خود را ارسال کنید. قبل از انتخاب آپارتمان، ممکن است لازم باشد مدتی را در خوابگاه بگذرانید. در این صورت، ما خوابگاه های جوانان را پیشنهاد می کنیم. خوابگاه دانشگاه زاگرب کرواسی یکی از بهترین مکان‌های اقامتی است که دانشجویان بتوانند تجربه زندگی دانشجویی را به بهترین شکل داشته باشند.

خوابگاه های زاگرب اتاق هایی مبله و دارای تجهیزات راحتی مانند تخت، میز و صندلی و کمد است. هر اتاق دارای سرویس های بهداشتی مجزا است. علاوه بر این امکانات برای راحتی دانشجویان امکاناتی مانند سالن ورزشی، اینترنت، ماشین لباسشویی، آشپزخانه و نشیمن های اجتماعی وجود دارد. هم چنین امنیت 24 ساعته برای دانشجویان فراهم میکند. موقعیت این خوابگاه دسترسی راحت به مراکز آموزشی و تفریحی را برای دانشجویان فراهم میکند، تا بتوانند از جاذبه های تاریخی و موزه ها لذت ببرند.

سوالات پرتکرار درباره دانشگاه زاگرب کرواسی

سوالات متدوالی که برای متقاضیان دانشگاه زاگرب به وجود می آید به شرح زیر است:

  • پذیرش در دانشگاه زاگرب چندبار در سال است؟ دوبار در سال در ژانویه و سپتامبر
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی و زندگی رایگان در این کشور هست؟ بستگی به شرایط متقاضی دارد.

با امید به آنکه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شود. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :