شرایط کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی

امروزه هزینه زندگی در کرواسی در میان دیگر از کشور در رده متوسط های قرار می گیرد و همچنین کرواسی به عنوان یک مقصد سفر واقعا جذاب شناخته می شود که از روز استقلال محبوبیت پیدا کرده است. طبیعت مدیترانه‌ ای با کوه‌ ها، دامنه‌ های سرسبز، سواحل و ساختمان‌ های دست ‌ساز، کرواسی را به یکی از مکان‌ های برجسته تبدیل کرده است. گردشگران اروپای شرقی باید انتظار داشته باشند که بیشتر هزینه کنند.

در عین حال، اکثر اروپایی‌ های غربی و آمریکایی‌ ها ممکن است با اقامت در این کشور احساس ثروتمندی کنند. کرواسی استاندارد زندگی بالایی را با هزینه کمتری برای زندگی در کرواسی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ارائه می دهد. با مراقبت های بهداشتی، آموزشی و خدمات عمومی عالی، جای تعجب نیست که چرا کرواسی رتبه بالایی در شاخص کیفیت زندگی دارد. در ادامه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جزئیات بیشتری از هزینه های زندگی خواهیم پرداخت.

هزینه مسکن در کرواسی

میزان اجاره در همه شهرهای کشور کرواسی مقرون به صرفه است، اگرچه قیمت ها در طول سال ها کمی افزایش یافته است. هزینه مسکن و زندگی در کرواسی بستگی زیادی به این دارد که چه زمانی و برای چه مدت اجاره به اینجا می آیید. اگر سعی کنید مکانی را برای مدت زمان کوتاه تری اجاره کنید و در طول فصل تابستان به اینجا بیایید، به احتمال زیاد خیلی بیشتر از موارد دیگر هزینه خواهید کرد. این بدان معناست که مهم نیست در چه شهری برای زندگی انتخاب می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت اجاره به اندازه موارد ذکر شده در زیر کاهش یابد.

هزینه اجاره آپارتمان در راستای مهاجرت به کرواسی در تصویر زیر شرح داده شده است:

هزینه اجاره آپارتمان در راستای مهاجرت به کرواسی

هزینه خورد و خوراک در کرواسی

کشور کرواسی به خاطر غذاهای لذیذ و متنوعش شناخته می شود و گزینه های متنوعی برای مردم محلی و گردشگران دارد. در زیر میانگین هزینه ماهانه غذا در کرواسی، از جمله غذاهای محلی، غذاخوری، خواربار فروشی، سوپرمارکت ها، غذاهای خیابانی و فروشگاه های مواد غذایی ویژه، خلاصه شده است:

  • غذاهای محلی در کرواسی، میانگین هزینه غذاهای محلی در کرواسی حدود 200$ تا 300$ (دلار) در ماه است.
  • رستوران ‌های میان‌ رده در کرواسی، اگر از غذا خوردن در رستوران ‌های میان‌ رده لذت می‌برید، می‌توانید انتظار داشته باشید که ماهیانه بین 400$ تا 600$ (دلار) هزینه کنید.
  • رستوران های خوب در کرواسی، برای کسانی که غذاهای خوب را ترجیح می دهند، میانگین هزینه ماهانه در کرواسی از $600 تا 1200$ (دلار) متغیر است.
  • مواد غذایی در کرواسی، میانگین هزینه ماهانه خواربار در کرواسی بین 200$ تا 600$ (دلار) است.
  • سوپرمارکت ها (کالاهای وارداتی) برای کالاهای وارداتی، می توانید انتظار داشته باشید که بین 2$ تا 40$ (دلار) برای هر کالا بپردازید.
  • فروشگاه های مواد غذایی ویژه در کرواسی، اگر از مواد غذایی خاص لذت می برید، می توانید انتظار داشته باشید که بین $20 تا 50$ (دلار) در ماه هزینه کنید.

هزینه خورد و خوراک در کرواسی

هزینه های حمل و نقل در کرواسی

شما می توانید بر اساس ترجیحات سفر و بودجه شخصی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. با توجه به تجربه ما، توصیه می کنیم در صورتی که سوار آن راحت هستید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا اسکوتر کرایه کنید.

در اینجا یک مرور کلی از گزینه های حمل و نقل موجود به همراه هزینه ها و نام آنها آورده شده است:

  • اتوبوس ‌ها رایج ‌ترین شکل حمل‌ و نقل عمومی در کرواسی هستند و به طور منظم بین شهرهای بزرگ و شهرک ‌ها حرکت می‌کنند. آنها یک راه راحت و مقرون به صرفه برای رفت و آمد در سراسر کشور هستند.
  • هزینه بلیط اتوبوس بسته به مسافت سفر می تواند از 1.25$ تا 10$ (دلار) متغیر باشد.
  • هزینه بلیط تراموا به طور کلی بین 1.25$ تا 2.50$ (دلار) بسته به شهر است.
  • مترو نوعی حمل و نقل عمومی در داخل شهرها است، اما فقط در زاگرب در دسترس است. هزینه بلیط مترو به طور کلی بین 0.80$ تا 1.60$ (دلار) است.
  • تاکسی ها به طور گسترده در کرواسی در دسترس هستند و راهی مناسب برای رفت و آمد به خصوص در شهرها هستند. هزینه تاکسی سواری بسته به شهر و شرکت تاکسی معمولا حدود 0.70$ تا 2.20$ (دلار) در هر کیلومتر است.
  • قطار یکی از وسایل حمل و نقل عمومی محبوب بین شهرهای کرواسی است. آنها یک راه راحت و مقرون به صرفه برای رفت و آمد در سراسر کشور هستند. هزینه بلیط قطار بسته به مسافت سفر می تواند از 7$ تا 30$ (دلار) متغیر باشد.

هزینه های متفرقه جهت زندگی در کرواسی

در اینجا تفکیک دقیقی از هزینه تخمینی ماهانه آب و برق در کشور کرواسی آمده است:

  • هزینه برق و گاز اولیه در کرواسی بر اساس منطقه متفاوت است، اما به طور متوسط ​​انتظار می رود حدود 60 تا 100$ (دلار) در ماه پرداخت شود.
  • هزینه آب در کرواسی نیز بر اساس منطقه متفاوت است، اما به طور متوسط ​​انتظار می رود حدود 20$ تا 40$ (دلار) در ماه پرداخت شود.
  • هزینه اینترنت در کرواسی به ارائه دهنده و بسته بستگی دارد، اما به طور متوسط ​​انتظار می رود برای اتصال 100 مگابیت بر ثانیه حدود 25$ تا 35$ (دلار) در ماه پرداخت کنید.
  • اگر به داده نامحدود (طرح تلفن همراه) نیاز دارید، انتظار داشته باشید که ماهانه حدود 30$ تا 40$ (دلار) برای یک طرح پس پرداخت بپردازید.

سیستم مراقبت های بهداشتی کرواسی یک سیستم مراقبت های بهداشتی همگانی است. هزینه های مراقبت های بهداشتی از طریق ترکیبی از مالیات ها و کمک های بیمه سلامت اجباری تامین می شود. میانگین هزینه ویزیت پزشک حدود 20$ (دلار) و متوسط ​​هزینه اقامت در بیمارستان تا 1000$ (دلار) است. برای اطمینان بیشتر از هزینه های زندگی در کرواسی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و پاسخ را از آن ها جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :