مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل پرستاری در ژاپن

تحصیل پرستاری در ژاپن

اگر می‌خواهید تحصیل پرستاری در ژاپن تحصیل کنید، می‌ توانید با افراد متنوعی که ملاقات می‌کنید، غذاهای محلی نفیس و مهم تر از همه دانشگاه‌ ها و کالج‌ های درجه یک آنها که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند، بهره ببرید. هر کسی برای خودش شغل رویایی دارد و این به خودش و تصمیم خودش بستگی دارد که به دنبال این رویا برود و تا آخر عمر راضی باشد. برخی ممکن است رویای پلیس شدن را داشته باشند، برخی ممکن است بخواهند برای مردم آشپزی کنند و برخی ممکن است بخواهند دیگران را نجات دهند.

بسیاری از حرفه ها منتظر شما هستند تا آنها را کشف کنید، اما قبل از اینکه این حرفه ها را بیابید، باید مدرک دانشگاهی بگیرید که به شما امکان می دهد روند استخدام شما به آرامی پیشرفت کند. داشتن مدرک دانشگاهی در این مواقع مهم ترین کیفیتی است که باید داشته باشید، به خصوص اگر برای هر شغلی درخواست می دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امیدوار است، این مقاله به تمامی سوالات شما درباره تحصیل پرستاری در ژاپن پاسخ بدهد.

کليات تحصیل پرستاری در ژاپن

پرستاران در ژاپن مسئولیت ها و وظایف زیادی دارند. پرستاران با انجام آزمایشات، تجویز داروها و نظارت بر وضعیت سلامت جسمی و روانی بیماران، به پزشکان و سایر متخصصان در درمان بیماران کمک می کنند. اکثر پرستاران در بیمارستان ها (بیش از 60% از تعداد کل پرستاران در ژاپن) یا کلینیک های خصوصی و دولتی کار می کنند، اگرچه برخی از آنها ممکن است کار خود را انتخاب کنند. برای پرستار شدن در ژاپن، باید دبیرستان را تمام کرده و مدرک پرستاری را به پایان برسانید.

3 راه ورود به برنامه تحصیلی رشته پرستاری در ژاپن و گرفتن مدرک این رشته وجود دارد که بدین شرح می باشد:

  • دانشگاه/کالج پرستاری 4 ساله
  • کالج 3 ساله پرستاری
  • برنامه 3 ساله دیپلم دانشکده پرستاری

اگر مایل به پیشرفت شغلی خود هستید، می توانید در دوره های تخصصی ثبت نام کنید تا فرصتی برای تبدیل شدن به یک پرستار بهداشت عمومی، پرستار مدرسه دارای مجوز، متخصص پرستار گواهی و بسیاری موارد دیگر داشته باشید. به عنوان مثال، دانشکده پرستاری در دانشگاه چیبا و دانشگاه توکای هر 2 مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته پرستاری ارائه می دهد. برای ورود به این برنامه، آنها از شما می خواهند که بر اساس صلاحیت و استعداد خود در آزمون ورودی شرکت کنید.

کليات تحصیل پرستاری در ژاپن در مراحل زیر شرح داده شده است:

کليات تحصیل پرستاری در ژاپن

مدارک لازم جهت پذیرش پرستاری در ژاپن

پس از اتمام انتخاب دانشگاه پرستاری در ژاپن و تعیین بودجه، در اسرع وقت شروع به تهیه مدارک خود کنید. پس از تکمیل شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ژاپن، شروع به ارسال فرم درخواست خود به دانشکده های پرستاری مورد نظر خود کنید. فرآیند درخواست بسیار ساده است. شما مدارک خود را ارسال می کنید و آن را بررسی می کنید، مصاحبه می کنید، امتحان می دهید و قبول می شوید. بهتر است حداقل 3 ماه قبل از تاریخ ورود خود برای ویزای دانشجویی ژاپن اقدام کنید. بسته به ملیت شما، سفارت ژاپن ممکن است مدارک مختلفی را برای ارسال درخواست کند. برای اینکه به شما ایده بدهم، در اینجا یک نمونه از سفارت ژاپن در ایالات متحده آمریکا آورده شده است.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در ژاپن بمانید، باید پاسپورت معتبر، فرم درخواست پر شده با امضا، یک عکس 2×2، کپی نامه پذیرش از دانشکده پرستاری، مدرک توانایی مالی مانند بانک خود را ارسال کنید. بیانیه، یا شاید کمک هزینه تحصیلی. به خاطر داشته باشید که این مدارک باید فتوکپی شوند زیرا اصل و فتوکپی را نیز ارسال خواهید کرد. اگر برای ویزای خود گواهی واجد شرایط بودن (COE) یا حامی مالی دارید، به بسیاری از شرایط فوق نیازی نیست. شما فقط به پاسپورت معتبر، فرم درخواست تکمیل شده، یک عکس 2×2 و اصل گواهی واجد شرایط بودن (COE) از وزارت دادگستری ژاپن نیاز دارید.

مدارک لازم جهت پذیرش پرستاری در ژاپن

شرایط کار و درآمد رشته پرستاری در ژاپن

اگرچه پرستاری در ژاپن سابقه طولانی دارد، اما نسخه مدرن پرستاری زمانی ایجاد و توسعه یافت که آنها طب سنتی چینی را به پزشکی غربی تبدیل کردند. امروزه ژاپن چهار نوع پرستار را می شناسد:

  • پرستاران بهداشت عمومی
  • ماماها
  • پرستاران ثبت نام شده
  • کمک پرستاران

اولین چیزی که باید در مورد دانش و مهارت یک پرستار در ژاپن بدانید، دانش زبان ژاپنی است. این مهارت برای یافتن شغل پرستاری در ژاپن اجباری است، زیرا قرار است قبل از شروع به کار به عنوان پرستار، آزمون ژاپنی پرستاری را بگذرانید. به غیر از زبان ژاپنی، از شما انتظار می رود که سطح روانی از دانش انگلیسی داشته باشید، زیرا از این زبان برای برقراری ارتباط با بیماران خارجی که ژاپنی صحبت نمی کنند استفاده می شود و به این دلیل که زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی برای کل جهان در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از مهارت های اجباری مربوط به رشته پزشکی است. قبل از اینکه پرستار شوید، باید دانش عمیقی از این رشته داشته باشید، زیرا از شما انتظار می رود که با زندگی مردم کار کنید. تنها راه توسعه این مهارت ها و دانش از طریق یک دوره تحصیلی دانشگاهی است.

اگر می خواهید به عنوان یک پرستار در ژاپن شغلی را شروع کنید، مطمئنا علاقه مند خواهید بود که این شغل چقدر دستمزد دارد. دستمزد ها با توجه به چندین چیز مانند سال ها تجربه، مهارت ها، جنسیت و موقعیت مکانی تغییر می کند. با توجه به موقعیت مکانی، حقوق می تواند از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت باشد و به شدت به زمینه شغلی بستگی دارد. با در نظر گرفتن جنسیت، انتظار می رود پرستاران زن 5% بیشتر از همکاران مرد خود درآمد داشته باشند. در بین همه این عوامل، سال ها سابقه کار مهم ترین عاملی است که بر دستمزد نهایی تأثیر می گذارد. هر چه سالها تجربه بیشتری داشته باشید، حقوق شما بیشتر است.

در نمودار زیر میزان حقوق سالانه پرستاران در ژاپن بر حسب ین بر اساس سال بررسی شده است:

میزان حقوق سالانه پرستاران در ژاپن بر حسب ین

هزینه تحصیل پرستاری در ژاپن

برآورده کردن الزامات تحصیل پرستاری در ژاپن به خصوص برای دانشجویان بین المللی تنها آغاز راه است. یک آمادگی بزرگتر و مهمتر به تامین کل هزینه ها می رسد. اگر بودجه کمی دارید، تحصیل در یک دانشگاه دولتی در یک استان کمتر محبوب یا حومه شهر را در نظر بگیرید. هزینه زندگی در ژاپن در این مناطق ارزان تر از زندگی در شهرهای محبوب مانند توکیو است. همانطور که گفته شد، نوع مدرسه تعیین کننده هزینه شهریه خواهد بود. اگر می خواهید در دانشگاه های ملی ژاپن تحصیل کنید، هزینه شهریه برای همه یکسان است. اگر یک دانشگاه خصوصی را ترجیح می دهید، انتظار داشته باشید که هزینه ها بسیار بالاتر باشد و در هر مدرسه متفاوت باشد. به عنوان مثال، هزینه تحصیل در دانشگاه اوزاکا سیتی برای مقاطع کارشناسی 535800¥ (ین) در هر ترم است.

دانشگاه های مهم پرستاری در ژاپن

دانشکده پرستاری دانشگاه اوزاکا سیتی بهترین دانشکده پرستاری در ژاپن است و یکی از دلایلی است که این کشور به یک نیروگاه در زمینه پزشکی تبدیل شده است. به ویژه در زمینه پرستاری در ژاپن، دانشگاه اوزاکا به دلیل توانایی ها و مهارت های دانشجویان کارشناسی، اعتبار از سازمان های مختلف نه تنها در ژاپن، بلکه در ایالات متحده، آموزش با کیفیت خوب و وضعیت عالی جوایز و تقدیرنامه های بسیاری را کسب کرده است. دانشکده پرستاری اوزاکا به عنوان یکی از برترین و بهترین دانشگاه ها در رشته پرستاری شناخته می شود. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان داخلی و بین المللی تمایل به پذیرش در دانشگاه اوزاکا در ژاپن را دارند.

به غیر از دانشگاه شهر اوزاکا، دانشگاه های دیگر در زمینه پرستاری در زمینه آموزش با کیفیت، امکانات مدرن و تجهیزات تازه خریداری شده برتر هستند. یکی از این دانشگاه ها، دپارتمان پرستاری و مراقبت های پزشکی دانشگاه کیو است که یک دانشکده پرستاری برتر در ژاپن است. در کشور ژاپن چندین دانشگاه برنامه های پرستاری کوتاه مدت را به ویژه برای دانشجویان بین المللی که زمان و توانایی تحصیل در ژاپن را برای 3 سال کامل ندارند، ارائه می دهند. دانشگاه کیو یکی از دانشگاه هایی است که این نوع برنامه را جذب کرده است. شما همچنین می توانید با مشاورین حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و پاسخ سوالات خود را جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :