مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن، از این رو باکیفیت تلقی می شود که کیفیت را از طریق برنامه درسی مبتنی بر شواهد ارائه می نماید، که در دانشگاه های مختلف در سراسر کشور این شیوه به طور رسمی اعمال می شود. رویکرد دانشگاه های ژاپن برای توسعه همکاری جهانی در میان تحقیقات دندانپزشکی خود، همراه با دانش نظری و کاربرد عملی دانشگاه های دندانپزشکی ژاپن، آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل دندانپزشکی تبدیل می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین مقالاتی دیگری در ارتباط با تحصیل در ژاپن و تحصیل داروسازی در ژاپن نیز برای شما عزیزان آماده کرده است.

تحصیل تخصص دندانپزشکی در ژاپن

تاریخ اولیه دندانپزشکی در ژاپن در سال 1865 در شهرک خارجی یوکوهاما آغاز شد، زمانی که دندانپزشکان خارجی برای انجام دندانپزشکی وارد ژاپن شدند. پس از افتتاح بندر یوکوهاما، بسیاری از تجار خارجی، مبلغان پزشکی و دندانپزشکان وارد ژاپن شدند. زمانی که ژاپنی ها مردم محلی را به عنوان دستیار دندانپزشک استخدام کردند، دانش و مهارت ها به آنها منتقل شد. Einosuke Obata اولین دندانپزشک ژاپنی دارای مجوز در سال 1875 شد. اولین دانشکده دندانپزشکی، دانشکده دندانپزشکی تاکایاما، در ژاپن، در سال 1890 توسط یک جنگجوی سامورایی، دکتر کیسای تاکایاما، تأسیس شد. اگرچه برخی از مواد و ابزارهای دندانپزشکی از کشورهای مختلف وارد می شد، اما ژاپن در این مدت شروع به تولید داخلی آنها کرد. در سال 1906، دانشکده دندانپزشکی تاکایاما تغییر نام داد. اکنون به نام کالج دندانپزشکی توکیو شناخته می شود و در همان زمان، قانون دندانپزشکی تأسیس شد.

آموزش دندانپزشکی در ژاپن به شدت بر ادغام دانش نظری و مهارت های عملی متکی است. مانند سایر رشته‌ها در پزشکی، با مبانی یا دانش نظری که دانش‌آموزان باید قبل از انجام عمل واقعی داشته باشند، شروع می‌شود. هنگامی که دانش آموزان اصول اولیه را یاد گرفتند، آموزش دندانپزشکی سپس به یک محیط عملی تر و مبتنی بر شواهد، مشابه مدل دندانپزشکی غرب تغییر می کند. علاوه بر این، تلاش آگاهانه ای برای سرمایه گذاری در تحقیقات دندانپزشکی برای رقابتی شدن در سطح جهانی و آموزش دانش آموزان در جدیدترین و بهترین فناوری برای کمک به روش های دندانپزشکی برای فرآیند سریع تر و کارآمدتر وجود دارد.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

آموزش دندانپزشکی ژاپنی یک برنامه درسی 6 ساله را اعمال می کند که هم از هنرهای آزاد و هم کلاس های حرفه ای تشکیل شده است. تنها حدود 29 دانشکده دندانپزشکی در ژاپن وجود دارد که این امر باعث می شود تا برای پذیرش بسیار رقابتی باشد. اولین قدم برای دندانپزشک شدن در ژاپن، گذراندن دوره کارشناسی دندانپزشکی است. این فرصت خوبی برای دانشجویان دندانپزشکی است تا به بینش ها و فرصت های جهانی دست یابند. هدف این دانشگاه توسعه دندانپزشکان شایسته در سطح جهانی با کمک اساتید دانشکده و برنامه درسی نظری و عملی است. هر سال تحصیلی در دانشکده دندانپزشکی 35 هفته است. قبل از فارغ التحصیلی، دانش آموزان باید حداقل 188 واحد در طول تقریبا 6 سال تحصیل در دانشکده دندانپزشکی کسب کنند. حدود 15 تا 30 ساعت کلاس درس و 30 تا 45 ساعت آموزش آزمایشگاهی و مراقبت از بیمار معادل 1 واحد است.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

دانشگاه های دندانپزشکی در ژاپن

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو به مدل استاندارد آموزش دندانپزشکی در ژاپن پایبند است که در آن دانش نظری و کاربرد عملی را با هم ترکیب می کند. نکته جالب در مورد دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو این است که بیش از 40 دانشگاه شریک وابسته در سراسر جهان دارد که برنامه‌های بین‌المللی را اجرا می‌ کنند. بنابراین یک راه عالی برای دانشجویان دندانپزشکی است تا در فعالیت‌ های جهانی دندانپزشکی سهیم شوند. این دانشکده همچنین پذیرای دانشجویان خارجی دندانپزشکی از طریق برنامه های کوتاه مدت اکسترنی و Ph.D، هدف برنامه دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو آموزش دندانپزشکان در سطح جهانی است که می توانند حتی در یک محیط جهانی رقابتی باشند.

تعدادی از دانشگاه های برتر ژاپن در رشته دندانپزشکی در زیر معرفی شده اند:

تعدادی از دانشگاه های برتر ژاپن در رشته دندانپزشکی

آموزش دندانپزشکی دانشگاه اوزاکا یک برنامه درسی آموزشی 6 ساله ارائه می دهد که هم کاربرد عملی و هم دانش نظری را ترکیب می کند. دانشگاه اوزاکا علوم پایه دندانپزشکی مانند بافت شناسی دهان، فیزیولوژی دهان و بیوشیمی دهان را قبل از انتقال به موضوعات عمومی مانند دندانپزشکی پیشگیری، دندانپزشکی جراحی و دندانپزشکی پروتز ارائه می دهد.

دانشگاه هیروشیما 2 دوره تخصصی برای دندانپزشکی ارائه می دهد:

  • خدمات علوم دندانپزشکی
  • علوم دندانپزشکی بالینی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

هر چقدر هم که رفتن به دانشگاه های دندانپزشکی در ژاپن هیجان انگیز باشد، هزینه های بالا نیز خواهد داشت. این به این دلیل است که آموزش یک نفر برای حفظ زندگی، منابع زیادی را می طلبد. نه تنها دانشگاه ها باید برای اساتید با مهارت بالا هزینه کنند، بلکه باید در امکانات پیشرفته، مراکز شبیه سازی و ساختمان های علوم بالینی نیز سرمایه گذاری کنند. در طول سال تحصیلی 2022تا 2023، بیش از 25000 دانشجو در برنامه های آموزش دندانپزشکی پیش از دکترا ثبت نام کردند. متوسط ​​هزینه سالانه سال اول دانشکده دندانپزشکی از 11400$ تا 84630$ (دلار) برای دانشجویانی که در دانشکده های دندانپزشکی خصوصی تحصیل می کنند، متغیر است.

هزینه برنامه های کارشناسی رشته دندانپزشکی در ژاپن به همراه تعداد دانشگاه ها در شهرهای بزرگ در جدول زیر آمده است:

نام شهرتعداد دانشگاه هاهزینه تحصیل بر حسب دلار
توکیو411383$
فوکوئوکا34457$
کاوازاکی28156$
ناگویا24364$
سوئیتا15000$
اوزاکا117000$

درآمد دندانپزشکی در ژاپن

رشته دندانپزشکی در ژاپن یک گزینه شغلی پرسود در ژاپن است و حقوق آن از 6 تا 100 میلیون ¥ (ین) است. مراقبت از دندان یکی از صنایع با رشد سریع در ژاپن است و فرصت های زیادی برای دستیاران دندانپزشکی، دندانپزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی وجود دارد. دندانپزشکان ژاپنی حقوق بالایی دارند و فرصت های شغلی زیادی در این زمینه وجود دارد. طبق گزارش انجمن دندانپزشکی ژاپن (JDA)، متوسط ​​حقوق سالانه یک متخصص بهداشت دندان در ژاپن 1.5 میلیون ¥ (ین) است که بالاتر از حقوق جراحان و متخصصان دندانپزشکی است. علاوه بر این، تکنسین ها و دستیاران دندانپزشکی به ترتیب دارای حقوق متوسط ​​​350000¥ الی ¥575000 (ین) هستند.

بازار کار دندانپزشکی در ژاپن به سرعت در حال رشد است و فرصت های زیادی برای دندانپزشکان هم در مطب های خصوصی و هم در بیمارستان ها وجود دارد. طبق گزارش انجمن دندانپزشکی ژاپن در سال، بیش از 45000 پرسنل دندانپزشکی در مطب های خصوصی کار می کردند. بیمارستان ها همچنین تعداد زیادی دندانپزشک را استخدام می کنند. بر اساس همین گزارش، تا سال 2016 بیش از 33000 دندانپزشک در بیمارستان‌های سراسر ژاپن مشغول به کار بودند. دندانپزشکان می توانند هم در کلان شهرها و هم در مناطق روستایی شغل پیدا کنند. کیفیت یک دندانپزشک خوب بسته به کشور و فرد متفاوت است. اما به طور کلی دندانپزشکان باید در 2 رشته دندانپزشکی و پزشکی تحصیل کرده باشند. کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش هستند تا هموارترین راه را با توجه به شرایط شما، در اختیار شما عزیزان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :