شرایط ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن

اطلاع از هزینه زندگی در ژاپن برای علاقه مندان به سفر به این کشور یا مهاجرت به ژاپن یک امر ضروری است. ژاپن یک کشور جزیره در آسیای شرقی و از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است، به طوری که یکی از قدرت های اصلی اقتصاد جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان را از نظر تولید ناخالصی داخلی را دارد. پایتخت این کشور توکیو یکی از گرانترین و پر جمعیت ترین پایتخت هاست و بالغ بر 38 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی این کشور ژاپنی و واحد پول رسمی ژاپن ین (¥) است.

این کشور سرزمین شگفتی هاست با طبیعتی بسیار بکر و خیره کننده ژاپن به سرزمین افتاب تابان نیز معروف است چراکه شرقی ترین کشور جهان است. این مقاله در زمینه هزینه های زندگی در ژاپن توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است و در ادامه به هزینه های زندگی در ژاپن پرداخته می شود.

گران ترین و ارزان ترین شهر ژاپن برای زندگی

هزینه های زندگی در ژاپن برای آن دسته از افرادی که قصد تحصیل، سفر، کار و زندگی در این کشور را دارند حائز اهمیت است. هزینه ها در این کشور بسته به اینکه در کدام یک از شهرهای ژاپن افراد زندگی می کنند، متفاوت است. هزینه های زندگی در شهری مثل توکیو در مقایسه با نیویورک 53% ارازن تر است، اما در مقایسه با تهران هزینه های توکیو 81.5% گران تر است.

هزینه های زندگی در ژاپن به نسبت گذشته به دلیل تضعیف ین کمی به صرفه تر شده اما به طور کلی هزینه های زندگی ژاپن خیلی وابسته به نوع شهری است که در آن افراد زندگی می کنند، محل زندگی و سبک زندگی است. 2 شهر توکیو و کیوتو از محبوب ترین شهرها برای مهاجرین هستند، اما با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. شهر کیوتو هنوز مناظر تاریخی خود را حفظ کرده و بافت قدیمی تری به نسبت توکیو داره اما توکیو به نسبت سایر شهرهای ژاپن امروزی تر و مدرن تر هست و از آن بافت تاریخی فاصله گرفته است.

گران ترین و ارزان ترین شهر ژاپن برای زندگی بدین شرح می باشند:

گران ترین و ارزان ترین شهر ژاپن برای زندگی

هزینه های روزمره زندگی در ژاپن

همیشه عمده ترین هزینه های زندگی افراد مربوط به اقلام ضروری برای تهیه غذا و یا خریدهای روزمره آنها از بازار روز و سوپرمارکت ها است. هزینه های مواد غذایی تقریبا در سرتاسر ژاپن یکسان و تفاوت چندانی در محل زندگی و یا شهر انتخابی افراد نداره اما هزینه های مربوط به رستوران ها در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. در ژاپن افراد این شانس را دارند که با هزینه های کم غذاهای مقوی به صورت پکیج از سوپرمارکت ها و یا فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنند.

لیست اقلام ضروری به شرح زیر است:

لیست اقلام ضروریهزینه به ین
شیر 1 لیتر193.74¥
نان سفید تازه 500 گرم212.63¥
برنج 1 کیلوگرم490.38¥
12 عدد تخم مرغ248.69¥
فیله مرغ 1 کیلوگرم932.53¥
سیب 1 کیلوگرم714.00¥
موز 1 کیلوگرم327.37¥
پرتقال 1 کیلوگرم608.26¥
آب 1.5 لیتری123.44¥

توزیع هزینه های زندگی در ژاپن برای بخش های مختلف متفاوت و به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در ژاپن برای بخش های مختلف متفاوت

هزینه های تحصیل در ژاپن

هزینه های تحصیل در ژاپن در مقایسه با دیگر کشورهای خوب دنیا مثل آمریکا و یا انگلیس کاملا معقول و مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل بسته به نوع دانشگاه انتخابی افراد شهریه های متفاوتی دارند و هرچه شهر انتخابی گران تر باشه هزینه های زندگی و رفت و امد و هزینه های تحصیل برای دانشجویان بیشتر می شود، بنایراین بهتر است دانشجویان شهرهای دانشجویی کوچک تر و برای اقامت انتخاب کنند.

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی به نسبت سایر رشته ها به دلیل طولانی تر بودن دوره تحصیلی بیشتر است. برای آنکه بتوان هزینه های تحصیل را کاهش داد می توان از بورسیه های تحصیلی ژاپن استفاده کرد، برنامه های بورسیه ژاپن خیلی متنوع هستند و هریک شرایط خاص خود را دارند. به طور کلی تحصیل در ژاپن یک موقعیت خوب برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور ایجاد می کند.

هزینه های تحصیل در ژاپن

هزینه مسکن در ژاپن

برخی از گران ‌ترین زمین‌ های جهان را می ‌توان در مرکز توکیو یافت که به شهرت آن به عنوان شهری گران ‌قیمت کمک می ‌کند. با این حال، اجاره می تواند از آپارتمان های کوچک ارزان قیمت در حدود 10 متر مربع تا آپارتمان های لوکس با قیمت های گزاف در مناطق درجه یک متفاوت باشد. خارج از مرکز توکیو، هزینه ‌های مسکن به ‌ویژه در حومه‌ ها، استان‌ های اطراف و سایر مناطق و شهرهای ژاپن به ‌طور مشخص پایین ‌تر است.

میانگین اجاره ماهانه در سراسر کشور ، بدون احتساب آب و برق، برای یک آپارتمان یک اتاقه (20-40 متر مربع) بین 50000¥ تا 70000¥ (ین واحد پول ژاپن) است. اجاره آپارتمان هایی با اندازه مشابه در مرکز توکیو و محله های محبوب اطراف معمولا از حدود 100000¥ (ین واحد پول ژاپن) شروع می شود. از سوی دیگر، خانه ‌های گایجین برای کسانی که می ‌خواهند در شهر بمانند و ترجیح می ‌دهند آپارتمان ‌های معمولی را اجاره نکنند، گزینه‌ های ارزان و نسبتاً بدون دردسری هستند.

میانگین هزینه آب و برق برای یک نفر حدود 12000¥ (ین واحد پول ژاپن) در ماه است:

  • حدود 6500¥ (ین واحد پول ژاپن) برای برق
  • 3000¥ (ین واحد پول ژاپن) برای گاز
  • 2500¥ (ین واحد پول ژاپن) برای آب

هزینه های سرگرمی و تفریح در ژاپن

برای هزینه سرگرمی در ژاپن، سالن های سینما (قیمت بلیط از 1500¥ تا 2000¥ (ین واحد پول ژاپن) متغیر است)، موسسات کارائوکه (نرخ ساعتی از 300¥ (ین واحد پول ژاپن) شروع می شود) و مراکز بازی را می توان در اکثر شهرها یافت. اجراهای تئاتر و همچنین کنسرت های زنده تقریبا در تمام طول سال برگزار می شود. شهرهای بزرگی مانند توکیو و اوزاکا تمایل بیشتری به اجرای زنده توسط مجریان محبوب محلی و بین المللی دارند. قیمت بلیط از حدود 6000¥ (ین واحد پول ژاپن) برای اجراکنندگان داخلی و حدود 12000¥ (ین واحد پول ژاپن) برای اجراکنندگان بین المللی شروع می شود.

خرده فروشان آنلاین مانند آمازون و راکوتن نیز انواع زیادی از محصولات خانگی را می فروشند. فروشگاه های 100¥ (ین واحد پول ژاپن) طیف وسیعی از محصولات از جمله لوازم التحریر و لوازم آشپزخانه را با قیمت 100¥ (ین واحد پول ژاپن) (به اضافه مالیات بر مصرف ) به فروش می رسانند.

هزینه های حمل و نقل در ژاپن

در ژاپن نیز مانند سایر کشورها برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از کارت های اعتباری قابل شارژ معروف به آی سی استفاده می کنند. بیشتر کارت های آی سی در شهر های مختلف ژاپن کار می کنند و نیازی نیست مرتبا کارت جدید تهیه شود ضمن اینکه این کارت ها برخلاف سایر کشورها در ژاپن برای خرید کردن نیز می توان از آن استفاده کرد. برای اینکه بتوان هزینه های حمل و نقل کاهش داد می توان از دوچرخه نیز برای جا به جایی استفاده کرد.

هزینه های حمل و نقل در ژاپن به شرح زیر است:

نوع حمل و نقلهزینه به ین
بلیط یک طرفه220.00¥
کارت ماهانه9050.00¥
شروع تاکسی590.00¥
بنزین 1 لیتر164.70¥

به طور کلی ژاپن یک انتخاب خوب برای مهاجرت و ادمه زندگی است، چراکه از نظر وضعیت اقتصادی، تحصیلی، و سطح درآمدی با کشورهای بسیار پیشرفته ای مانند آمریکا، کانادا، انگلیس برابری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای مهاجرت به ژاپن می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :