مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی، به دانشجویان کیفیت آموزش عالی، غنی بودن در میراث فرهنگی، هزینه و شهریه مقرون به صرفه و به رسمیت شناختن مدرک در سراسر جهان را ارائه می دهد. برنامه های 6 ساله پزشکی عمومی در رومانی شامل 3 سال مطالعات پیش بالینی و به دنبال آن 3 سال مطالعات بالینی است. سیستم آموزشی رومانی به طور مداوم تغییر می کند و بهبود می یابد تا استانداردها و شیوه های بالای اروپایی را برآورده کند. علاوه بر این، مدارس محلی در نوسازی سرمایه گذاری می کنند تا از آخرین پیشرفت ها در زمینه پزشکی مطلع شوند. در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است، به اطلاعات کامل تری درباره تحصیل پزشکی در رومانی می پردازیم.

شرایط تحصیل پزشکی در رومانی

دانشجویان بین المللی می توانند تحصیل پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی در رومانی را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی انتخاب کنند. بیشتر دانشگاه های پزشکی و داروسازی در رومانی، برنامه های کارشناسی به زبان های فرانسوی، انگلیسی و رومانیایی و همچنین برنامه های کارشناسی ارشد به زبان رومانیایی و برنامه های سال آمادگی پزشکی ارائه می دهند. مهاجرت به رومانی برای دانشجویان بین المللی نسبت به سایر دانشجویان روش مهاجرتی بسیار ارزانی خواهد کرد. محل اقامت، غذا، شهریه، بیرون رفتن و حتی اگر همه اینها را در نظر بگیریم، به بیش از 400€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز نخواهید داشت.

ممکن است کاملا متوجه آن نباشید، اما باید بدانید که 400€ تا 700€ (یورو) در ماه مبلغ کمی است که باید برای تحصیل در خارج از کشور بپردازید. البته، مبلغ کوچک و بزرگ کاملا ذهنی است، بسته به استانداردهایی که شما به آن عادت دارید. علاوه بر این، دانشجویان خارجی از فرهنگ غنی محلی لذت می‌برند و از شهریه و هزینه ‌های زندگی پایین کشور قدردانی می‌کنند. در حالی که آموزش و تحصیل در رومانی ارزش بسیار خوبی را برای هزینه آن فراهم می کند، در رومانی امکانات بسیار زیادی برای جذب دانشجویان خارجی برای اقامت کامل 6 ساله وجود دارد.

چند دلیل برای تحصیل پزشکی در رومانی در زیر آمده است:

چند دلیل برای تحصیل پزشکی در رومانی

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در رومانی

دانشگاه های رومانی شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند. به طور کلی، اکثر دانشگاه ها از دانش آموزان می خواهند که نمرات قبولی در زیست شناسی و شیمی در سطح A یا دبیرستان داشته باشند. متقاضی باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن از یک دبیرستان معتبر در کشور مبدا شما باشد. وزارت آموزش، تحقیقات، جوانان و ورزش رومانی دیپلم را می‌پذیرد و سپس نامه پذیرش را برای دانش‌آموزان غیر اتحادیه اروپا یا گواهی برای دانش‌آموزان اتحادیه اروپا صادر می‌کند و بدین وسیله به آنها اجازه می‌دهد در دانشگاه ‌های رومانی تحصیل کنند. متقاضیان باید پرونده درخواستی را تهیه کنند که شامل کلیه مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست باشد.

متقاضیان باید برای تحصیل پزشکی یا در دفاتر روابط بین‌ الملل وزارت آموزش، جوانان و ورزش، یا در سفارتخانه‌های رومانی در خارج از کشور یا در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنند. فرم درخواست را پر کنید و آن را به همراه مدارک به صورت کپی تایید شده، ترجمه تایید شده به همراه اصل آن اصل ارسال کنید. در صورت پذیرش، نامه پذیرش از وزارت آموزش، جوانان و ورزش دریافت خواهید کرد.

مدارکی که باید جهت اخذ پذیرش پزشکی در رومانی ارائه شود به شرح زیر است:

  • مدارک تحصیلی دبیرستان، مانند دیپلم لیسانس یا دیپلم معادل آن
  • سوابق تحصیلی یا ریز نمرات تحصیلات دبیرستان
  • کپی پاسپورت معتبر و عکس
  • کپی های تایید شده از شناسنامه
  • گواهی پزشکی
  • کپی سند ازدواج
  • احراز هویت کپی ها: آپوستیل لاهه / ماموریت دیپلماتیک رومانی

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در رومانی

دانشگاه های پزشکی در رومانی

دانشگاه پزشکی کارول داویلا بخارست یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در رومانی محسوب می شود. با شهریه های معقول و هزینه های زندگی بسیار ارزان، این دانشگاه به اولین انتخاب برای بسیاری از دانشجویان آینده تبدیل شده است. هزینه تحصیل پزشکی در رومانی 8000€ (یورو) در سال است. دانشگاه کارول داویلا هر سال 300 صندلی برای پزشکی ارائه می دهد. هزینه های زندگی بخارست حدود 400€ (یورو) در ماه است، بدون احتساب اجاره ماهانه که 150€ (یورو) در ماه است. اینجا امتحان ورودی وجود ندارد، اما داوطلبان باید زیست شناسی و شیمی در سطح دبیرستان داشته باشند. سال تحصیلی از اول اکتبر شروع می شود و در مجموع 28 هفته به طول می انجامد. این دانشگاه توسط GMC به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا برخی UMFCV را بهترین دانشگاه پزشکی در رومانی می دانند. این شهر به عنوان امن ترین شهر محلی جهت تحصیل به رومانی شناخته شده است. کرایووا ممکن است کوچکتر از پایتخت باشد، اما به هیچ وجه بدتر از آن نیست. این دانشگاه رومانیایی به دلیل برتری علمی و استاندارد های تدریسش بسیار مورد توجه است. وقتی صحبت از آموزش به میان می‌آید، به سرعت در حال ارتقاء رتبه ‌ها است و حتی از پایتخت بخارست نیز پیشی می‌گیرد. در اینجا مانند اکثر دانشگاه های پزشکی رومانی، هیچ آزمون ورودی وجود ندارد. با این حال، اگر نمرات دبیرستان خوبی در شیمی و زیست شناسی داشته باشید، بهتر است. رقابت زیاد است، زیرا تعداد صندلی ها محدود است، 50 صندلی برای پزشکی و 30 صندلی برای دندانپزشکی. هزینه تحصیل 6000€ (یورو) در سال است و مدت تحصیل برای هر دو گزینه 6 سال است.

درآمد پزشکی در رومانی

یک پزشک شاغل در رومانی معمولا حدود 259100RON (رونی واحد پول رومانی) در سال دریافت می کند و این می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 125700RON (واحد پول رومانی) تا بالاترین میانگین حقوق 406300RON (واحد پول رومانی) متغیر باشد. این حقوق متوسط ​​برای یک پزشک در رومانی است و شامل مزایایی مانند مسکن و حمل و نقل است. همچنین ممکن است یک پزشک بیشتر یا کمتر از میانگین حقوق نشان داده شده در بالا دریافت کند. حقوق پزشک بر اساس تجربه، موقعیت مکانی، مهارت ها و جنسیت شما بسیار متفاوت خواهد بود. برای تحقیق در مورد داده های بیشتر در مورد هر یک از این زمینه ها به خواندن زیر ادامه دهید.

یک پزشک می تواند به طور متوسط ​​بین 125700RON تا 406300RON (واحد پول رومانی) در رومانی درآمد داشته باشد. تفاوت بین حداکثر و حداقل مقدار، شاخص خوبی برای تغییر در حقوق است و می تواند توسط کارفرمایان برای تعیین میزان انتظار پرداخت و برای کارکنان برای دانستن میزان درآمد آنها استفاده شود. متوسط ​​حقوق یک پزشک در رومانی 265000RON است. این بدان معناست که تقریبا 50% از جمعیت کمتر از 265000RON (واحد پول رومانی) درآمد دارند و 50% از جمعیت بیش از 265000RON (واحد پول رومانی) درآمد دارند. اگر بیش از میانگین حقوق دریافت می کنید، این نشان دهنده خوبی است که حقوق خوبی دریافت می کنید. اگر بیشتر از متوسط ​​حقوق دریافت نمی کنید، هدف شما باید افزایش درآمد ​​حقوق باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در رومانی

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی در رومانی از 4950€ تا 8500€ (یورو) در سال متغیر است. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، ممکن است قیمت ها برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت باشد. با این حال، هزینه های تحصیل برای تحصیل پزشکی در رومانی برای این قاره نسبتا کم تا متوسط ​​در نظر گرفته می شود. هزینه زندگی برای یک نفر 400€ تا 700€ (یورو) در ماه در بخارست می باشد. قیمت اجاره در پایتخت بین 290€ تا 440€ (یورو) برای یک آپارتمان تک خوابه متغیر است. طبیعتا قیمت ها در بخارست بالاترین قیمت در رومانی است.

در شهرهای کوچکتر مانند Iasi ،Craiova و Arad هزینه های زندگی حدود 430€ (یورو) است. با این حال، قیمت ‌های اجاره به‌ ترتیب با میانگین قیمت‌ های حدود 280€، 210€ و 150€ (یورو) به ‌طور قابل توجهی پایین‌تر است. اکثر دانشگاه ها اتاق های خوابگاه ارائه می دهند و علاوه بر این می توانند هزینه های ماهانه پزشکان آینده را کاهش دهند. رومانی یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای زندگی در اتحادیه اروپا است و بسیاری از دانشجویان بین المللی این را یک مزیت می دانند. هزینه زندگی در رومانی در هر ماه حدود 300€ (یورو) است.

توزیع هزینه های تحصیل پزشکی در رومانی در نمودار آماری زیر آمده است:

توزیع هزینه های تحصیل پزشکی در رومانی

امید است با خواندن این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ سوالات خود را درباره تحصیل پزشکی در رومانی گرفته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :