مهاجرت تحصیلی ژاپن

بورسیه تحصیلی در ژاپن

بورسیه تحصیلی در ژاپن

تنها چند بورسیه تحصیلی در ژاپن تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهند و اکثر آنها تنها بخشی از هزینه های زندگی و شهریه دانشجو را پوشش می دهند. بنابراین، کل هزینه های تحصیل در ژاپن را محاسبه کنید تا یک برنامه مالی ایجاد کنید که صرفا به بورس تحصیلی متکی نباشد، بلکه به سرمایه خود نیز بستگی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارزان ترین و راحت ترین مسیر را جلوی راه شما قرار خواهد داد، پس نگران نباشید.

شرایط بورسیه تحصیلی در ژاپن

برنامه رزرو برای بورسیه افتخاری Monbukagakusho برای دانشجویان بین المللی با سرمایه خصوصی، این برنامه به دانشجویان بین‌ المللی با سرمایه ‌گذاری خصوصی که در دانشگاه‌ ها، مدارس تحصیلات تکمیلی، کالج‌ های راهنمایی، کالج‌ های فناوری، کالج‌ های آموزش حرفه‌ ای و مؤسسات آموزشی با دوره ‌های مقدماتی برای ورود به دانشگاه‌ های ژاپن و همچنین مؤسسات زبان ژاپنی در ژاپن بورسیه‌ های تحصیلی ارائه می ‌کند.

انواع بورسیه های تحصیلی در ژاپن به همراه شرایط قبل از ورود و بعد از ورود به دانشگاه، در جدول زیر آورده شده است:

پس از ورود به دانشگاه ژاپنقبل از ورود به دانشگاه ژاپننوع بورسیه
از طریق مدرسه اقدام کنید. با این حال، از آنجایی که تعداد دانش آموزانی که می توانند توصیه شوند از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، ممکن است برخی مدارس نتوانند درخواست دهند.اگرچه امکان درخواست وجود ندارد، اما دانش ‌آموزانی که نتایج برجسته در EJU دارند، تنها برای برخی از دوره ‌های دانشگاهی به عنوان «رزرو» انتخاب می‌ شوند.برنامه رزرو برای بورسیه افتخاری Monbukagakusho برای دانشجویان بین المللی با سرمایه خصوصی
از طریق مدرسه اقدام کنید.با توافقنامه تبادل دانشجو منعقد شده در دانشگاه میزبان ثبت نام کنید.برنامه حمایت از تبادل دانشجو (بورسیه تحصیلی برای تحصیل در ژاپن تحت توافق)
افرادی که قبلاً به عنوان دانشجویان بین المللی در ژاپن هستند نیز ممکن است تحت شرایط خاصی درخواست دهندبورسیه دولت ژاپن (Monbukagakusho MEXT)

شرایط بورسیه تحصیلی در ژاپن

الزامات بورسیه تحصیلی در ژاپن

دانشجویان بین ‌المللی با حمایت مالی خصوصی که به نتایج عالی در آزمون پذیرش دانشگاه ژاپن برای دانشجویان بین ‌المللی (EJU) دست می ‌یابند و برنامه ‌ریزی برای ثبت نام به‌ عنوان دانشجوی عادی در مدارس کارشناسی دانشگاه ژاپن، کالج ‌های راهنمایی، کالج ‌های فناوری (سال سوم یا بالاتر) یا برنامه ‌های کالج آموزش حرفه ‌ای به عنوان دارندگان رزرو برنامه رزرو برای بورسیه تحصیلی Monbukagakusho برای دانشجویان بین المللی با تامین مالی خصوصی انتخاب خواهند شد. افرادی که این برنامه را به عنوان دارندگان رزرو انتخاب کرده و بعدا در دانشگاه های کارشناسی، کالج های راهنمایی، کالج های فناوری یا آموزشگاه های حرفه ای در دوره تعیین شده و همچنین آنهایی که توسط دانشگاه یا مدرسه به JASSO توصیه می شود، به عنوان دانشجوی عادی پذیرفته می شوند.

متقاضیان جهت تحصیل در ژاپن باید معدل حداقل 2.30 را برای سال قبل کسب کنند و انتظار می رود این سطح از عملکرد را در طول دوره بورس تحصیلی حفظ کنند. متقاضی باید استانداردهای زبان زیر را به زبان ژاپنی یا انگلیسی رعایت کند. مهارت زبان ژاپنی،گذراندن سطح JLPT N2 یا بالاتر، نمره 200 یا بالاتر در EJU Japanese به عنوان زبان خارجی (Reading Comprehension ،Listening Comprehension و Listening-Reading Comprehension) یا حداقل در سطح مهارت زبانی که در غیر این صورت تشخیص داده می شود، امتیاز کسب کنید.

درخواست بورسیه تحصیلی ژاپن

اخذ برنامه بورسیه دانشجویی EJU در ژاپن، هنگام درخواست آنلاین برای EJU (برنامه)، در ستون «برنامه رزرو برای بورسیه تحصیلی Monbukagakusho برای دانشجویان بین المللی با تأمین مالی خصوصی» گزینه «اعمال» را انتخاب کنید. متقاضی باید به عنوان یک دانشجوی عادی در یک مدرسه تحصیلات تکمیلی ژاپن ثبت نام کرده باشد یا مدرک کارشناسی یا بالاتر داشته باشد و به عنوان دانشجوی پژوهشی ثبت نام کند تا بتواند فعالیت های تحقیقاتی را در سطح تحصیلات تکمیلی انجام دهد. متقاضی باید به عنوان یک دانشجوی معمولی در یک دانشگاه، کالج راهنمایی، کالج فنی یا کالج آموزشی ویژه در ژاپن ثبت نام کند.

متقاضی باید به عنوان یک دانشجوی عادی در یک موسسه آموزشی که دوره های مقدماتی را برای پذیرش در دانشگاه ژاپن ارائه می دهد ثبت نام کند. متقاضی باید در یک موسسه آموزشی زبان ژاپنی با هدف ورود به یک دانشگاه ژاپنی، مدرسه تحصیلات تکمیلی، کالج جوانی، کالج فنی یا کالج آموزشی ویژه ثبت نام کند. میانگین مبلغ ماهیانه حواله (به استثنای ورودی و شهریه و غیره) باید کمتر از 9,000 yen (ین واحد پول ژاپن) باشد. اگر متقاضی وابستگانی داشته باشد که در ژاپن زندگی می کنند، درآمد سالانه آنها باید کمتر از 5000000yen (ین واحد پول ژاپن) باشد.

بورسیه تحصیلی دولت ژاپن

در واقع 2 راه برای درخواست برای بورسیه دولت ژاپن وجود دارد:

  • با درخواست از وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری (MEXT) با توصیه سفارت ژاپن یا سایر نمایندگی های دیپلماتیک ژاپن
  • با درخواست برای MEXT با توصیه یک دانشگاه ژاپنی

روش دریافت توصیه از سفارت یا کنسولگری در خارج از کشور را «توصیه سفارت» می گویند، در حالی که به روش دریافت توصیه از دانشگاه و درخواست موقعیت، «توصیه دانشگاه» می گویند. لطفا توجه داشته باشید که برای دریافت بورسیه تحصیلی دولت ژاپن (Monbukagakusho MEXT)، باید وضعیت دانشجویی اقامت را دریافت کنید. برخی از الزامات درخواست جزئیات بیشتر از موارد ذکر شده در بالا هستند، بنابراین لطفا با سفارت ژاپن یا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید. نوع و زمینه کاربرد جهت مهاجرت به ژاپن ممکن است با توجه به شرایط عمومی شما به عنوان متقاضی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :