مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

استارت آپ هلند

استارت آپ هلند

این مقاله برای کارآفرینانی قصد فعالیت در استارت آپ هلند را دارند، می تواند حامل اطلاعات مفید و نکات ریزی برای شروع استارت آپ هلند باشد. قبل از هرچیز کمی راجب اقتصاد هلند بدایند، امتیاز آزادی اقتصادی هلند 78.0 است که اقتصاد آن را هشتمین اقتصاد آزاد در شاخص 2023 معرفی می کند. امتیاز آن 1.5 امتیاز بدتر از سال گذشته است.

هلند در بین 44 کشور منطقه اروپا رتبه 5 را دارد و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین جهانی و منطقه ای است. اقتصاد هلند از تاکید سنتی بر حاکمیت قانون و یک چارچوب قانونی کارآمد سود می برد. سیستم قضایی مستقل و عاری از فساد حمایت قوی از حقوق مالکیت می کند. گشودگی به تجارت و سرمایه گذاری جهانی به خوبی ایجاد شده است و محیط نظارتی و کارآفرینی کلی شفاف و کارآمد باقی می ماند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه می کوشد تا آرامش را برای شما فراهم کند.

ویزای استارت آپ هلند

اجازه اقامت برای استارت آپ ها به کارآفرینان بلند پرواز خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس اجازه می دهد تا برای اجازه اقامت موقت هلند درخواست دهند. به کار آفرینان یک سال فرصت می دهد تا کسب و کار نوآورانه خود را راه اندازی کنند. این پشتیبانی به شما کمک می کند تا از یک استارتاپ به یک کسب و کار عملیاتی تبدیل شوید.

اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین یا خود اشتغال به هلند مهاجرت کنید، چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید. بسته به ملیت و مدت اقامت شما، ممکن است به ویزا یا اجازه اقامت نیاز داشته باشید. دریابید که کدام مراحل برای وضعیت شما اعمال می شود. در پایان یک سال، می توانید برای اجازه اقامت به صورت خود اشتغالی درخواست دهید. یا نوع دیگری از اجازه اقامت به آن شرط که شرایط آن را دارا باشید.

شرایط و الزامات استارت آپ هلند

برای ارزیابی IND با آژانس تصدی هلند، بخشی از وزارت امور اقتصادی و سیاست مشورت می کند. 5 شرط وجود دارد که باید رعایت کنید. این شرایط در تصویر زیر شرح داده شده است:

شرایط و الزامات استارت آپ هلند

یکی از شرایط لازم برای مجوز اقامت، همکاری با یک تسهیل کننده است. این همکاری باید در یک توافق نامه بین کارآفرین استارتاپ و تسهیل کننده تنظیم شود. از شرایط تسهیل کننده که در این توافق نامه آمده است، در لیست زیر آمده است:

  • متقاضی باید تجربه هدایت استارتاپ ها را داشته باشد.
  • متقاضی بسته به راهنمایی‌ هایی که کارآفرین استارت‌آپ نیاز دارد، بسته‌ ای سفارشی در اختیار کارآفرین استارت‌آپ قرار می‌دهد. تسهیل کننده می تواند برای مثال در مدیریت عملیاتی، بازاریابی، تحقیق و جستجوی سرمایه گذاران برای راه اندازی شرکت نوآور کمک کند.
  • متقاضی باید از نظر مالی سالم باشد. تسهیل کننده به هیچ وجه ممکن است در حال قبولی یا ورشکستگی باشد و ممکن است دارای سهام منفی نباشد.
  • تسهیل کننده ممکن است با کارآفرین استارتاپ مرتبط نباشد.

آژانس تصدی هلند ارزیابی خواهد کرد که آیا محصول یا خدمات شما نوآورانه است یا خیر. محصول یا خدمات نوآورانه است اگر حداقل یکی از 3 شرط زیر برآورده شود:

  • محصول یا خدمات جدید در هلند است.
  • یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی درگیر است.
  • رویکرد سازمانی و فرآیندی نوآورانه جدیدی وجود دارد.

گزینه هایی که هلند را نسبت به دیگر کشور ها در زمینه استارت آپ برتری می دهد:

برتری های هلند در حوزه استارت آپ

کارآفرین استارتاپی باید در ثبت کسب و کار اتاق بازرگانی هلند (KVK) ثبت نام کند. این ورودی باید نشان دهد که کارآفرین استارتاپی در استارتاپ حرفی برای گفتن دارد. این مهم است تا بتوانیم در مورد شرکت آینده تصمیم گیری کنیم. کننده می تواند با صدور یک اظهارنامه تضمین کند که استارت آپ با دریافت مجوز اقامت ثبت می شود. تسهیل کننده باید شماره KVK نیز داشته باشد. ارائه عصاره از رجیستر الزامی نیست، شماره KVK کافی است. آژانس تصدی هلند ورود در ثبت کسب و کار را بررسی می کند.

در نمودار زیر نرخ تورم هلند در نمودار زیر آمده است:

نرخ تورم هلند

هزینه استارت آپ هلند

کارآفرین استارتاپی باید پول (درآمد) کافی برای اقامت، زندگی و راه اندازی کسب و کار در هلند داشته باشد. کارآفرینان تازه کار ممکن است به بودجه عمومی مانند مزایای رفاهی متکی نباشند. کارآفرین استارتاپی می تواند به طرق مختلف ثابت کند که منابع کافی دارد. کارآفرین می تواند از طریق صورت حساب بانکی نشان دهد که پول کافی در حساب خود دارد. مبلغ موجود باید حداقل 70% مبلغ استاندارد برای افراد مجرد تحت قانون حداقل دستمزد باشد. شخص دیگر (حقوقی) مانند تسهیلگر نیز ممکن است با ارائه پول (منابع) به کارآفرین استارتاپ، محل اقامت را تامین مالی کند. این مبلغ باید برای کل دوره اقامت کارآفرین استارت آپی (حداکثر 1 سال) در دسترس باشد. هزینه دفتر اسناد رسمی قانون مدنی هلند در رابطه با تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی هلندی (BV) به پارامترهای مختلفی از جمله حجم سرمایه اسمی، تعداد شرکت کنندگان مدیران، الزامات ویژه در اساسنامه بستگی دارد.

شرکت با مسئولیت محدود خصوصی هلندی (BV)، هزینه های ادغام شرکت برای یک BV استاندارد حدود 1500€ (یورو) است. شرکت با مسئولیت محدود هلندی (NV)، هزینه های ادغام شرکت برای یک شرکت استاندارد هلندی با مسئولیت محدود (NV) حدود 1850€ تا 3100€ (یورو) (بدون مالیات بر ارزش افزوده) است. تعاونی هلندی، هزینه های ادغام شرکت برای تعاونی استاندارد هلندی حدود 1850€ (یورو) (حداقل مالیات بر ارزش افزوده) است که شامل اساسنامه استاندارد و ترجمه انگلیسی است. مشارکت محدود (CV)، هزینه ایجاد یک شرکت مشارکت محدود هلندی ( commanditaire vennootschap –CV) حدود 1250€ (یورو) (بر اساس مالیات بر ارزش افزوده) است که شامل سند یا توافق نامه استاندارد نوشته شده به زبان انگلیسی است.

هزینه استارت آپ هلند

مدارک لازم برای ویزای استارت آپ هلند

شما یا تسهیل کننده شما در هلند می توانید برای اجازه اقامت برای استارت آپ ها درخواست دهید. این کار از طریق خدمات مهاجرت و تابعیت (Immigratie-en Naturalisatiedienst IND) انجام می شود. تسهیل کننده شما می تواند به صورت آنلاین درخواست دهد. اگر خودتان درخواست می دهید، باید فرم درخواست را از طریق پست ارسال کنید. انجام این کار شامل ارائه اطلاعات در مورد خود متقاضی است. همچنین برنامه گام به گام شما، که توضیح می دهد چگونه قصد دارید از ایده خود به یک شرکت بروید. این توسط آژانس سازمانی هلند (RVO) ارزیابی شده است.

کارآفرینان بایستی اطلاعات IND را برای استارت آپ های خارجی بررسی کنید. وقتی ملیت خود را وارد می کنید، خواهید دید که آیا نیاز به درخواست مجوز اقامت موقت دارید یا خیر. در صورت تایید برنامه استارت آپی، روند درخواست حداکثر 3 ماه طول می کشد. اگر درخواست شما تایید شود، از شما خواسته می شود که اجازه اقامت موقت (mvv) خود را از کنسولگری یا سفارت هلند دریافت کنید. پس از ورود به هلند، به شما گفته می شود که چه زمانی و کجا اجازه اقامت موقت خود را دریافت کنید. این می تواند یک دفتر IND یا یکی از مراکز مهاجرت به هلند باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال درباره سرمایه گذاری در هلند با کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :