مهاجرت به کشور هلند

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند

هلند یکی از کشورهای محبوب در سال 2022 جهت اخذ اقامت در اروپا است که در حال حاضر روش های مختلفی برای اخذ مهاجرت به هلند وجود دارد. هلند یکی از کشورهای پیشرفته اروپاست و اقتصاد پایدار آن به همراه کیفیت بالای زندگی در آن باعث شده است بسیاری به فکر مهاجرت به هلند و اخذ اقامت هلند باشند.

خوشبختانه با توجه به راه های مختلف جهت مهاجرت به هلند متقاضیان می توانند با دریافت مشاوره از متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به شرایط خود بهترین روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت هلند را برگزینند. در این مقاله درباره روش های مختلف مهاجرت به هلند و شرایط آن شرح داده ایم تا دید بهتری به کشور هلند و نحوه مهاجرت به این کشور داشته باشید.

بررسی مهاجرت به کشور هلند

هلند کشوری واقع در اروپای شمالی در میان دریای شمال و کشورهای آلمان و بلژیک است و حدود 17 میلیون جمعیت دارد. شهر آمستردام (Amsterdam) پایتخت این کشور و زبان رسمی این کشور هلندی است. زبان انگلیسی زبان دوم مردم هلند می باشد. مردم این کشور از افراد با سواد قاره اروپا هستند. کشور هلند که به گل های مختلف معروف است. همچنین دارای طبیعتی بی نظیر با دشت های سر سبز بوده و هوای بسیار پاکی دارد. کیفیت زندگی در هلند یکی از بهترین های اروپا است. زندگی در این کشور مزایای بسیاری دارد. دین اکثر مردم هلند مسیحیت است. ادیان دیگر در این کشور مورد احترام قرار گرفته می شود. هلند از جمله کشورهایی است که آزادی زیادی در آن جریان داردو از این رو بسیاری خواهان مهاجرت و اقامت در این کشور هستند. واحد پول این کشور یورو و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد.

راه های اخذ اقامت هلند

همانطور که در ابتدا گفتیم روش های مختلفی برای مهاجرت به هلند و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. هر کدام از این روش ها پروسه و روند مربوط به خود را دارند که با کمک مشاورین ما می توانید به درستی آنها را طی کنید و در هلند اقامت یابید. با توجه به عضویت هلند در اتحادیه اروپا افرادی که شهروند این اتحادیه هستند. به علاوه شهروندان سوئیس و منطقه اقتصادی اروپا می توانند بدون نیاز به مجوز در هلند اقامت یابند. اما دیگر شهروندان برای مهاجرت به هلند نیاز به دریافت مجوز و ویزای این کشور دارند که با انجام مراحل آن و درخواست در کنسولگری این کشور این امر ممکن می باشد.

خوشبختانه هلند در ایران دارای سفارت خانه است. از این رو دریافت ویزای هلند از روش های زیر امکان پذیر است:

  • اخذ اقامت هلند از طریق کار
  • اخذ اقامت از طریق تحصیل در هلند
  • اقامت در هلند از راه ازدواج
  • مهاجرت به هلند از روش ثبت شرکت (سرمایه گذاری)

مزایای مهاجرت به هلند

علاوه بر هلند کشورهای دیگری نظیر آلمان، اتریش، سوئیس و بسیاری دیگر از کشورها هستند که از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی قرار دارند. لذا متقاضیان بایستی مزایای هر کدام از این کشورها را مطالعه کنند. با توجه به شرایط خود کشور مقصد را برای مهاجرت و اخذ اقامت انتخاب نمایند. در این جا مزایای مهاجرت به هلند را به طور خلاصه شرح داده ایم. می توان گفت هلند یکی از پاک ترین کشورهای اتحادیه اروپا است. به طوری که استفاده از دوچرخه در این کشور جهت رفت و آمد بسیار فراگیر می باشد.

علاوه بر این هلند کشوری امن و میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. هلند همچنین اقتصادی پیشرفته و بازار کار مناسبی دارد. همچنین با توجه به روابط مناسب تجاری هلند با دیگر کشورها این کشور مکان مناسبی برای تجارت است.

علاوه بر این از دیگر مزایای مهاجرت به هلند:

  • زندگی در سطح کیفی بالا و مناسب
  • آزادی بالای زندگی در هلند
  • تحصیل در برترین دانشگاه های اروپا
  • کار و کسب درآمد بالا
  • زندگی در کشوری امن و پاک
  • جامعه پویای هلند و مهاجرپذیر
  • دسترسی به اروپا و بازار کار اروپا
  • ارزش بالای پاسپورت و شرایط اخذ تابعیت هلند
  • عضویت این کشور در منطقه شنگن و اتحادیه اروپا

مهاجرت به هلند و انواع ویزا

هر فرد خارجی که به کشور هلند می رود به استثنای شهروندان اتحادیه اروپا و (EEA) و اتباع سوئیس، موظف است ظرف 3 روز از ورود به کشور، به پلیس خارجه این کشور (Vreemdelnigenpolitie) ورود خود را گزارش دهد. این کار باید در شهرداری شهری که در آن ساکن خواهید بود انجام شود. برای درخواست اجازه اقامت هلند باید شرایط خاصی را رعایت کنید. همچنین بایستی دارنده یکی از ویزاهای هلند باشید. در خصوص مهاجرت به این کشور پیشنهاد می شود مقاله مزایا و معایب زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

به طور کلی جهت سفر به هلند 2 نوع ویزا وجود دارد:

  • ویزای کوتاه مدت C
  • ویزای بلند مدت MVV

جهت کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را مطالعه بفرمائید:

انواع ویزامدت اعتبارقابلیت تمدید
ویزای کوتاه مدت Cکم تر از 3 ماهدر شرایط خاص
ویزای بلند مدت MVVبیش از 3 ماهدارد

اگر مایل به ماندن در هلند به مدت بیشتر از 3 ماه هستید و اگر مایل به دریافت درخواست اجازه اقامت هلند هستید، به یک مجوز اقامت موقت در قالب MVV نیاز دارید. اگر به ویزای بلند مدت احتیاج دارید قبل از عزیمت به هلند باید در سفارت هلند یا کنسولگری در کشور محل اقامت خود درخواست کنید. همه افراد نیاز به ویزا برای اجازه اقامت در هلند ندارند. اتباع کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزیلند، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و واتیکان نیازی به این مجوز ندارند. شهروندان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس نیز از دریافت MVV معاف هستند.

مهاجرت به هلند و انواع ویزا

اخذ ویزای کار هلند و اقامت در هلند

یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم هلند فقط در 5 سال، استفاده از روش مهاجرت به هلند از طریق کار است. در این صورت چنانچه بتوانید به هلند مهاجرت کنید و 5 سال در آنجا اقامت داشته باشید می توانید به راحتی اقامت دائم هلند را بدست آورید. جهت کار در هلند لازم است در ابتدا کارفرمای شما در هلند مجوز استخدام نیروی کار خارجی را دریافت کند که لازمه آگهی شغل مورد نظر خود به مدت 3 ماه در هلند و 3 ماه در اتحادیه اروپا است. پس از 6 ماه کارفرما می تواند برای استخدام نیروی کار خارجی درخواست کند. پس از کسب مجوز کارفرما می تواند به شما پیشنهادکاری دهد. همچنین با استفاده از نامه کارفرما با مراجعه به کنسولگری هلند درخواست ویزای کار MVV کنید.

با دریافت ویزای کاری این کشور می توانید از همان ابتدا در هلند درآمد داشته باشید و مهاجرت بسیار خوبی داشته باشید. جهت اطلاع از بازار خوب کار در هلند کافی است نگاهی به نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر بیاندازیم. یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در اروپا است. لازم به ذکر است جهت کار در هلند تسلط به یک یا هر 2 زبان هلندی انگلیسی مورد نیاز خواهد بود.

در جدول زیر نرخ بیکاری در این کشور طی سال های اخیر شرح داده شده است:

سالنرخ بیکاری هلند
20106.1%
2011 6.1%
2012 7.1%
2013 8.9%
20149%
20158.6%
20167.3%
20175.9%
20184.8%
20194.3%
20203.5%

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

افرادی که خواهان مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل هستند می توانند با پذیرش از یکی دانشگاه های واقع در هلند ویزای تحصیلی دریافت کنند و در هلند اقامت تحصیلی داشته باشند. هلند یکی از کشورهای پیشرو در آموزش مدرن و خلاقانه است. از این رو تحقیقات و پژوهش های مبتکرانه و ایده های نو بسیار مورد استقبال نظام آموزشی این کشور قرار می گیرد. تحصیل در مقاطع عالی پس از پیوستن به روند بولونیا در هلند در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت می گیرد.

خوشبختانه جهت تحصیل نیاز به زبان هلندی ندارید. چرا که بسیاری از برنامه های آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از این رو با ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل می توانید در هلند تحصیل کنید. تحصیل در این کشور با توجه به کیفیت و رتبه دانشگاه های این کشور بسیار مورد استقبال دانشجویان خارجی قرار گرفته است. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در هلند برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا بالاتر می باشد و حدود 7000€ الی 16000€ (یورو) در سال هزینه در بر دارد.

در اینجا از جمله دانشگاه های مختلف هلند را معرفی کرده ایم:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه آمستردامآمستردام
دانشگاه لیدنلیدن
دانشگاه گرونیخنگرونیخن
دانشگاه رادبودنایمخگن
دانشگاه اوترختاوترخت
دانشگاه دلفتدلفت
دانشگاه ماستریختماستریخت
دانشگاه اراسموسروتردام
دانشگاه تیلبورگتیلبورگ
دانشگاه هانزهگرونیخن

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

همانند دیگر کشورهای جهان کشور هلند به فردی که با یک تبعه هلندی ازدواج کند این اجازه را می دهد تا آن فرد همراه با همسر خود در هلند زندگی کنند و اقامت یابند. لذا جهت مهاجرت به هلند از طریق ازدواج متقاضیان بایستی به موارد زیر دقت کنند:

  • ازدواج بایستی به صورت مدنی ثبت شود.
  • فرد بایستی ثابت کند که ازدواج وی واقعی است و مدارکی در این باب نشان دهد.
  • فرد بایستی دارای تمکن مالی برای رفع هزینه زندگی در هلند را داشته باشد. (حدودا ماهی 1700€ (یورو))
  • فرد بایستی به زبان هلندی یا انگلیسی مسلط باشد.

علاوه بر این جهت اخذ اقامت دائم هلند از طریق ازدواج فرد بایستی حداقل 3 سال با همسر هلندی خود زندگی کرده باشد. از جمله مدارک لازم برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج شامل:

  • گواهی تجرد یا فوت همسر قبلی متقاضی
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی ازدواج و کپی
  • حساب بانکی و اثبات تمکن مالی
  • مدارک دال بر زندگی مشترک شامل عکس و فیلم
  • مدارک شناسایی
  • مدرک زبان
  • درخواست ویزا و پرداخت هزینه

مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت در هلند

یکی از روش های ایجاد کسب و کار در هر کشوری ثبت شرکت و کار است. هلند نیز به مهاجرین خارجی اجازه می دهد تا برای ایجاد کسب و کار بتوانند شرکت خود را ثبت کنند. تا زمانی که مراحل قانونی و ثبت نام را به درستی انجام دهید، روند ایجاد یک تجارت در هلند نسبتا ساده است. یکی از اولین تصمیماتی که شما باید بگیرید این است که تصمیم بگیرید چه نوع شغلی را برای راه اندازی انتخاب کنید. شکل قانونی شرکت، تعهدات و نرخ های مالیاتی شما را تعیین می کند.

تجارت شما باید در یکی از این دسته ها قرار بگیرد:

شرکت تک نفرهمشارکت محدود
این بدان معناست که شما تنها صاحب شرکت هستید و حق دریافت سود شرکت را دارید. ممکن است شما کارمند داشته باشید یا نداشته باشید. شما مالیات بر درآمد را بر روی سود پرداخت می کنید.این نوع خاصی از مشارکت عمومی است که در آن یک شریک فعال و دیگری غیر فعال است. شریک غیر فعال می تواند در تجارت فعال باشد و یک کارآفرین محسوب می شود. معمولا شریک غیر فعال از نام خود در شرکت استفاده می کند و به سرمایه گذاری کمک می کند. اما ریسک کمتری در این مشارکت دارد.

مهاجرت و اخذ اقامت هلند از طرق دیگر

علاوه بر ثبت شرکت جهت اخذ اقامت هلند سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری مستقیم 1250000€ (یورو) در زمینه های مختلف در هلند سرمایه گذاری کنند و اقامت هلند را بدست آورند. لازم به ذکر است اخذ اقامت هلند از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست. علاوه بر روش های گفته شده برخی به دنبال استفاده از روش غیر قانونی پناهندگی در هلند می باشند.

با توجه به ریسک بالا و میزان ریجکتی بالا این روش به توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اکیدا منع شده و استفاده از روش های دیگر مهاجرتی که در این مقاله شرح داده شده توصیه می گردد. مشاورین این موسسه استفاده از تحصیل و یا کار را بهترین روش مهاجرت به هلند می دانند و در استفاده از این طرق و یا دیگر راه های قانونی آماده مشاوره و راهنمایی متقاضیان می باشند.

2 thoughts on “مهاجرت به هلند

  1. مونا گفت:

    سلام راحت ترین راه مهاجرت به هلند برای ایرانیان کدومه؟

    1. آذرپور گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی، در خصوص مهاجرت به هلند روش های متفاوتی با توجه به شرایط عمومی شما وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راحت ترین راه مهاجرت به هلند با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :